P12 Otomatik Primera Tekna Özellikleri

(P10) (P11) (P12) ve (P144) Bütün primera modelleri
Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

P12 Otomatik Primera Tekna Özellikleri

Mesajgönderen FelixCrail » 26 May 2012, 17:05

Resim

Avrupa pazarındaki en başarılı markalardan biri olan Nissan, 1990'lı yılların sonlarına doğru girdiği ekonomik kriz sonucunda Renault ile birleşme yoluna gitmişti. Genel olarak kullanışlı ama çok dikkat çekici olmayan modelleriyle tanınan Nissan, bu birleşme sonrası başlattığı yeniden yapılanma projesinin meyvelerini kısa zamanda almaya başladı. Mali durumu düzelen firmanın yeniden yapılanma projesinin diğer ayağı olan yepyeni model stratejisinin ilk ürünüyse Primera oldu. 2001 yılının yaz aylarında Japonya'da, Avrupa'daysa aynı yıl Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtılan yeni Primera, 2002 yılının ilkbaharında yollara çıktı, Halen, sedan hatchback ve station wagon karoserlerle üretilen yeni Primera, eylül ayı başından itibaren sedan versiyonuyla Türkiye pazarındaki yerini aldı. Ülkemize 1.6 litre 109 HP ve 2.0 litre 140 HP'lik motorlarla ithal edilen yeni Primera, 3 yıl/100 bin km mekanik, 12 yıl paslanmazlık garantiyle satılıyor.

Karoser, iç mekan
"Monosiluet"; bu kelime Nissan'in orta sınıftaki yeni temsilcisi Primera'nın tasarım felsefesini özetliyor. Otomobilin yekpare bir görünüm sağlayan tasarımı, Nissan'ın gelecekte üreteceği modellerine de ışık tutuyor. Aslında otomobile bakınca, Renault'un bazı yeni modellerinden de esintiler görmek mümkün. Belki somut olarak benzeşen bir taraf bulmak zor ama yollardaki diğer otomobillerle aradaki tasarım anlayışı farkı her iki firmada da ortak özellikler sergiliyor. Nissan'ın çift kanat şeklindeki ızgarası yeniden yorumlanmış, ancak marka kimliğini koruyacak özelliklere sadık kalınmış. Ön camdan daha eğimli olan arka cam nedeniyle bir sedandan çok liftback gibi görünen yeni Primera Sedan'ın arka tasarımında, bagaj kapağının tam ortasındaki dikey köşeli yapı ilginç renk oyunlarım da beraberinde getiriyor. Test sürüşü sırasında bize doğru dönen kafalar ve şaşırmış gözler, Nissan'ın çekicilik faktörünün artığını gösteriyor. Özellikle de yerini aldığı Primera'yla karşılaştırıldığında yeni Primera'nın evrimi daha iyi anlaşılıyor. Ancak farklar sadece tasarımla sınırlı değil. Boyutlarda da önemli değişiklikler bulunuyor. Yeni bir platform üzerine geliştirilen "Monosiluet" Primera'nın dingil mesafesi (2680 mm) eskisinden yaklaşık 8 cm daha uzun. Yeni Primera'nın 4567 mm'lik boyu da eskisinden yaklaşık 4.7 cm daha fazla. Genişlikteki 4.5 cm'lik, yükseklikteki 7 cm'lik artışlar, daha dikkat çekici. Otomobilin dingil mesafesi, yüksekliğin ve genişliğinin artması, iç mekanın daha ferah ve geniş olduğunu kanıtlıyor. Yeni Primera'nın iç mekanına bakıldığında, artan genişlikten çok kokpit tasarımı dikkat çekiyor. Nissan X-Trail, Renault Twingo, Toyota Yaris, Citroen Picasso gibi otomobillerde kullanılan ve son dönemde gittikçe daha çok karşımıza çıkan, ortaya konumlandırılmış gösterge tablosu yeni Primera'da da yer alıyor. Her ne kadar, sürücünün işini kolaylaştırdığı iddia edilse de maliyetleri düşürme kaygısıyla tercih edildiğini düşündüğümüz bu tasarım, anlaşılan Nissan'ın gelecekteki modellerinde de boy gösterecek. Ancak yeni Primera'nın iç mekanındaki asıl yenilikler orta konsolda yoğunlaşıyor. Yeni Primera'nın klima, müzik sistemi, yol bilgisayarı gibi donanımları, bir bilgisayar klavyesini andıran yatay konumlu orta konsoldan kumanda ediliyor. Bu konsolun hemen önündeki büyük dijital ekran, aynı zamanda bir diğer yenilik olan geri görüş kamerasının ekranı olarak görev yapıyor. Kapı içi cepleri dar olan araçta orta konsolun altındaki eşya gözü ve kapaklı kol dayanağı kullanışlı. Yeni Primera'nın büyüyen boyutları bagaj hacmini artırmamış aksine küçültmüş. Eski versiyonda 490 litre olan bagaj hacmi, yeni Primera'da 450 litreye düşmüş. Eğimli arka yapı nedeniyle yükleme ağzı da daralmış.

Motor, performans
Primera 2.0 Tekna, sadece tasarımıyla değil, yeni bir motor ve yenilenmiş bir CVT şanzımanla yollara çıktı. Eski versiyondaki 2.0 litrelik motorla aynı gücü üreten (140 HP) yeni motorda değişken supap zamanlama sistemi ve elektronik gaz kelebeği (drive by wi-re) bulunuyor. 6000 d/d'de 140 HP güç üreten motorun 4000 d/d'de ürettiği 192 Nm'lik maksimum torku eski motordan 11 Nm daha fazla, iç yapısında daha hafif parçalar ve triger kayışı yerine sessiz çalışan bir tahrik zinciri bulunan motor, rölantide sessiz ve sarsıntısız çalışıyor. Motorun gücünü ve ataklığını daha iyi hissetmek için Hypertronic CVT M6 şanzımanı manuel modda kullanmak gerekiyor. Gaz pedalına hızlı tepki veren motorun çok ateşli bir yapı sergilediğini söylemek zor. Otomatik konumda hızlanırken, motor devrinin 5000 d/d düzeyine hemen çıkması ama aracın hızlanmak için zamana ihtiyaç duyması, ilk başta motorla ilgili olumsuz yargılar doğmasına neden oluyor. Ancak bu durum tamamen sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanların (CVT) yarattığı bir etki. Nissan'ın elden geçirerek yeni Primera'ya aktardığı Hypertronic CVT M6, istenildiğinde 6 ileri vitesli bir manuel şanzımana dönüşebiliyor. Vites kolu sağ taraftaki yuvaya itildiğinde CVT şanzıman manuel kullanıma geçmiş oluyor. Şehir içi kullanımda, vites geçişi olmadığı için pürüzsüz bir sürüş sağlayan CVT şanzıman, araç dururken titremeye sebep oluyor. Yeni Primera, performans konusunda çok iddialı değil. Testlerde kaydettiğimiz 11.8 sn'lik 0-100 km/s hızlanma süresi de bunu gösteriyor. Ara hızlanmalarda elde ettiğimiz sonuçlarsa, bu güçteki bir araç için biraz uzun kalıyor. 60-100 km/s hızlanmasını 7.1 sn'de tamamlayan Primera, 90-120 km/s hızlanmasını 8.0 sn'de bitirdi. Bu değerlerin yaklaşık 1 sn kadar daha aşağıda olması beklenirdi. Performans konusundaki eksiklikleri günlük kullanımda çok fazla göze batmayan Primera'nın test şartlarında elde edilen 9.7 lt/100 km ortalama yakıt tüketimiyse yeterince iyi. Bu tüketim değeri, 62 litrelik depoyla 639 km'lik menzile ulaşılabileceğini gösteriyor.

Kullanım, konfor
Nissan, güvenli yol tutuş konusunda eski Primera'da da ortalamaların üzerinde yer almayı başarmıştı. Çok noktadan bağlantılı, kirişli tip arka süspansiyon ve bağımsız ön süspansiyon, yeni Primera'ya da başarılı yol tutuş özellikleri kazandırıyor. Uzun ve hızlı virajlarda yanal salınıma giren Primera, çizgisini kolay kolay kaybetmiyor. Zaten kaybetmeye başladığında da ESP devreye girerek, yumuşak bir şekilde otomobili çizgisine geri döndürüyor. Konfor konusundaysa, süspansiyonun başarısı çok yüksek değil. Bozuk zeminli yollarda gürültülü çalışan süspansiyon darbelerin iç mekanda hissedilmesine sebep olabiliyor. Primera'da bizi en çok rahatsız eden, direksiyonun ağırlığı oldu. Manevralarda bile güç isteyen direksiyon sisteminin sürücüyü bilgilendirme ve tepki verme özellikleri ortalamaları aşamıyor. Direksiyon simidi yükseklik ve derinlik ayarlı olarak tanıtılsa da aslında bu ayar tek hareketle yapılıyor. Direksiyon simidinin derinliği eğimli bir yol üzerinde ayarlandığı için aynı zamanda yükseklik ayarı görevi görüyor. Ancak yüksek konumlu sürücü koltuğu, direksiyon simidinde geleneksel yükseklik ayarının bulunmasının da gerektiğini hissettiriyor. Primera'nın ön koltuklarının yanal yükseltileri zayıf ve şişkin koltuk dolguları pek rahat değil. Arka koltukların da yüksek konumlu olması, uzun boylu yolcuların baş mesafesi konusunda sıkıntı yaşamasına sebep oluyor. Yeni Primera'nın iç mekanı, Ford Mondeo ve Opel Vectra gibi rakipleri kadar geniş değil. Lüks sınıftaki otomobillerde görmeye alıştığımız mesafe kontrol radarlı sabit hız sistemi, orta sınıfa Primera'yla taşındı. Direksiyon simidindeki kumanda ünitesiyle kontrol edilen akıllı sabit hız sistemi devredeyken, önde daha yavaş giden bir araç algılandığında hızı azaltıyor ve engel ortadan kalktığında hızı ayarlanmış düzeye kadar artırıyor. Şerit değiştiren bir araç, belirlenen takip mesafesi sınırının çok altında kalırsa sistem sert frenler yapmakta gecikmiyor. Ancak, trafik canavarlarının cirit attığı Türkiye yollarında bu sisteme fazla güvenmemek yerinde olur. Primera'da sürücüyü bekleyen bir diğer sürpriz de geri vitese geçildiğinde ortaya çıkıyor. Bagaj kapağına yerleştirilen geniş açılı bir kameranın ilettiği görüntüler orta konsoldaki geniş ekrana yansıtılıyor. Böylece geri manevralarda kolaylık sağlanıyor. Ancak geniş açılı olduğu için görüntünün deforme olmasına alışmak gerekiyor. Yeni Primera'nın en başarılı yönlerinden biriyse fren sistemi. Sportif bir otomobil olmamasına karşın, 100 km/s hızda yapılan frenlerde elde ettiğimiz 36 metrelik duruş mesafesi, spor otomobillere bile örnek olacak kadar kısa. Ayrıca fren pedalının dozlaması da çok başarılı

Primera 2.0 CVT
Motor Hacmi (cc) 1998
Silindir Sayısı 4
Beygir Gücü (BG)/(d/d) 140/5800
En Yüksek Tork (Nm)/(d/d) 181/4800
0-100 km/s Hızlanma (sn) 11.5
Son Hız (km/s) 202
Yakıt tüketimi (100 km’de)
Şehir içi (litre) 10.9
Şehir dışı (litre) 6.1
Ortalama (litre) 8.1
Ağırlık (kg) 1310
Dingil mesafesi (mm) 2600
Uzunluk (mm) 4522
Genişlik (mm) 1715
Yükseklik (mm) 1410
Bagaj Hacmi (litre) 490

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

“Nissan Primera Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


 

 

oto anahtarı