P12 Motor sorunu

(P10) (P11) (P12) ve (P144) Bütün primera modelleri
Kullanıcı avatarı
Thirsty
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 36
Kayıt: 04 Nis 2016, 14:01
Otomobil: Primera
Meslek:

P12 Motor sorunu

Mesajgönderen Thirsty » 04 Nis 2016, 15:23

Primera 2005 tekna 1.6 motor 130 binde. önceki sahibi 2010'da lpg taktırmış araca. yaklaşık 1.5 sene kadar önce satın aldım. yaklaşık 2 ay önce bir takım sorunlar baş göstermeye başladı.daha önceleri araba 40lt gazla 350 km gidiyorken artık 250 km zor yapıyordu. yaklaşık 1 ay kadar öncede tüv araç muayene'den geçemedi aşırı gaz salınımı nedeniyle. test sırasında gördüğüm kadarıyla gaz salınımı maksimum sınırın 2 katı kadar fazlaydı. sonra nissan servisine bıraktım arabayı durumu anlatıp. serviste arabanın oksijen sensörünü filan değiştirip dışardan geçirtmiş arabanın muayene'sini. 800'tl de para ödedim servise. ama araba halen 250'km yi zor görüyordu.
geçen haftada gaz ayarını yaptırttım arabanın. arabada sorun olduğunu söyledi yapan kişi. araba 3 bin devirdeyken motora gazla karışık benzinde gittiğinden bahsetti tıkanıklık yüzünden olduğunu söylemişti sanırım. neyse motora birkaç şey bağlayıp motorun içini temizledi. bide katalizör tıkalı olduğundan bahsetti onuda temizlemiş. bu işlemlerden sonra araba biraz daha fazla km yapmaya başladı ama arabayı ilk satın aldığım zamanki kadar gitmiyor halen. en son bu gün yağ'ın azaldığı farkendince servise götürdüm yağ takviyesi yaptılar ve usta acı gerçeği söyledi. motora sekman atılması gerek dedi...
konuyu açtım çünkü arabalardan çok anlamıyorum. olan biten herşeyi anlattım daha önce başına benzer birşey gelmiş olanlar veya konuya hakim olanlar bilgiverebilir. sekman tam olarak nedir? şimdi bu sekman işlemini yaptırdım diyeyim. arabam tekrar eski haline gelirmi ? problemin sekmanla alakalı olmayıpda başka birşeyle alakalı olabilirmi?
üstte anlattığım tüm bu problemler yaşanırken arabanın çekiş gücünün hiç düştüğünü hissetmedim bunuda belirteyim

En son Thirsty tarafından 04 Nis 2016, 21:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
krk13
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 49
Kayıt: 13 Mar 2016, 23:45
Otomobil: Micra
Meslek:

Re: P12 Motor sorunu

Mesajgönderen krk13 » 04 Nis 2016, 15:31

Motor yağ yaktığı için çekiş gücünde aksine artma oluyor benim aracı da aldım 10 gün sonra bi baktım bembeyaz duman atıyor egzozdan arabanın yağı 200 km de dibe iniyordu arabayı gösterdim 177 bin de komple rektefiye ettirdim şimdi yağ yakma performans filan herhangi bi sorunum yok çok şükür

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Kullanıcı avatarı
sedatb77
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 48
Kayıt: 08 Kas 2014, 18:58
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: P12 Motor sorunu

Mesajgönderen sedatb77 » 04 Nis 2016, 18:59

Sekman atmak; tamircilerin deyimiyle yarim motor rektefiyesidir. Silindir kapakgi acilir, silidirler uzerindeki gomlekler deforme olmamissa sadece pistonlar uzerindeki sekman adi verilen parcalar degistirilir. Tabiki is bununla bitmez,kapak acilmisken kapak uzerindeki kol yataklari, subaplar, subap contalari gibi bazi parcalarda degistirilir. Dikkat edilmesi gereken bir husus silindir kapak contasidir. Orjinal olmalidir. Ayrica isi iyi bilen birisi tarafindan yapilmalidir. Egerki kapak iyi taslanmaz ve blok uzerindeki tortular iyi zimparalanmazsa radyotorden su eksiltme gibi bir sorunla karsilasirsinki sonucu hararet yapmak ve motorun tekrar rektefiyesiyle sonuclanabilir. Tavsiyem araci taniyan birisi tarafindan yapilmasi.

2003 Primera Tekna

Kullanıcı avatarı
Thirsty
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 36
Kayıt: 04 Nis 2016, 14:01
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: P12 Motor sorunu

Mesajgönderen Thirsty » 04 Nis 2016, 22:06

sedatb77 yazdı:Sekman atmak; tamircilerin deyimiyle yarim motor rektefiyesidir. Silindir kapakgi acilir, silidirler uzerindeki gomlekler deforme olmamissa sadece pistonlar uzerindeki sekman adi verilen parcalar degistirilir. Tabiki is bununla bitmez,kapak acilmisken kapak uzerindeki kol yataklari, subaplar, subap contalari gibi bazi parcalarda degistirilir. Dikkat edilmesi gereken bir husus silindir kapak contasidir. Orjinal olmalidir. Ayrica isi iyi bilen birisi tarafindan yapilmalidir. Egerki kapak iyi taslanmaz ve blok uzerindeki tortular iyi zimparalanmazsa radyotorden su eksiltme gibi bir sorunla karsilasirsinki sonucu hararet yapmak ve motorun tekrar rektefiyesiyle sonuclanabilir. Tavsiyem araci taniyan birisi tarafindan yapilmasi.

sekman işini önümüzdeki sene düşünüyorum. şuanlık bu masrafı kaldıramam. sekman da yetmeyecek gibime geliyor aslında. servis oksijen sensörünü değiştirdi 800tl para aldı değişen birşey olmadı. gaz ayarını yaptırırken motor temizliğide yapıldı biraz düzeldi araba. başka bir sorun olma ihtimalide yüksek gibime geliyor. servis oksijen sensörünü değiştirirken sekman problemini farkememiş olması ve 1 ay sonra yağ değişimi için gittiğimden sekman gerekli demeside acayip bir durum zaten. sanayide başka ustalara götüreyim arabayı en iyisi.


Kullanıcı avatarı
sedatb77
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 48
Kayıt: 08 Kas 2014, 18:58
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: P12 Motor sorunu

Mesajgönderen sedatb77 » 04 Nis 2016, 23:36

Hocam yag eksiltme kecelerden, kapaklardan ve cintalardan kaynaklanmiyorsa sekmanlardandir. Sekmanlarin ileri derece deforme olmasi yakitin saglikli yanmamasina sebep olur. Egzos dumanindan veya en sagliklisi komprasor olcumumuyle sorun tepit edilebilir. Baska bir ustaya gosterin ve tavsiyem sekman durumunu kesin ogrenmeden baska masraf etmeyin. Sorunlarin sadece bundan kaynaklaniyor olabilir.

2003 Primera Tekna

Kullanıcı avatarı
duman
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 404
Kayıt: 11 Oca 2014, 02:27
Otomobil: Primera
Meslek: ELEKTRONİK

Re: P12 Motor sorunu

Mesajgönderen duman » 05 Nis 2016, 00:08

40 tl gazla 350 km yol gıtmesansın yokkı zaten bı yanlışlık var ben 70 tl gazla 300 km gidiyorum

PRİMERAp12 tekna+plus 2006
34 GZ 3546
ist tuzla
https://www.youtube.com/watch?v=e7A2zkz ... e=youtu.be BENIM TEKNAM..
Resim

Kullanıcı avatarı
ermutlu
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 130
Kayıt: 05 Mar 2013, 15:11
Otomobil: Primera
Meslek:
Konum: BURSA/Osmangazi

Re: P12 Motor sorunu

Mesajgönderen ermutlu » 05 Nis 2016, 09:30

40TL ile ben sadece 350 km yol yapan araçtasn bulsam bende alcam bitane. Benim aracım da 50 TL ile sadece 200 km yol yapıyor. Aracım Lpg'li.


Kullanıcı avatarı
Memcos48
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 182
Kayıt: 08 Mar 2015, 23:21
Otomobil: Primera
Meslek: ÖĞRETMEN

Re: P12 Motor sorunu

Mesajgönderen Memcos48 » 05 Nis 2016, 10:44

40 tl dememiş arkadaş 40 lt yani litre demiş ufak nir göz yanılsaması olmuş herhalde[WHITE SMILING FACE] iyi bir usta işi segman işini çözecektir

GT-I9505 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Kullanıcı avatarı
ermutlu
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 130
Kayıt: 05 Mar 2013, 15:11
Otomobil: Primera
Meslek:
Konum: BURSA/Osmangazi

Re: P12 Motor sorunu

Mesajgönderen ermutlu » 05 Nis 2016, 11:41

Evet göz yanılması olmuş.


Kullanıcı avatarı
Thirsty
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 36
Kayıt: 04 Nis 2016, 14:01
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: P12 Motor sorunu

Mesajgönderen Thirsty » 05 Nis 2016, 12:46

bir ara başka bir ustayada gösteririm o da sekman gerekli derse o zaman sekman işlemini yaptırırım. sanırım 1000tl den aşağıda yapmazlar


Kullanıcı avatarı
spoilerci
MODERATOR
MODERATOR
Mesajlar: 1842
Kayıt: 29 Eyl 2013, 19:48
Otomobil: Primera
Meslek: Primera P12 Tekna
Konum: Akşehir
İletişim:

Re: P12 Motor sorunu

Mesajgönderen spoilerci » 05 Nis 2016, 15:04

segman işine girerken sıfırdan motor yaptıracağım gözüyle bakmalısınız. içinden ne çıkacağını bilmiyorsunuz ustalarda bilemez. mesela sizden önce hararet görmüş ise segmanlar pistonlara yapışmıştır, piston ve silindirlerde hasar çizik çıkarsa mecbur motor yaptıracaksınız. hazırlıklı olun.

HERKES HAYAL KURAR, AMA BAZILARI GERÇEKLEŞTİREBİLİR...
[img]https://hizliresim.com/XoYQmo[/img]

Kullanıcı avatarı
duman
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 404
Kayıt: 11 Oca 2014, 02:27
Otomobil: Primera
Meslek: ELEKTRONİK

Re: P12 Motor sorunu

Mesajgönderen duman » 05 Nis 2016, 21:45

Memcos48 yazdı:40 tl dememiş arkadaş 40 lt yani litre demiş ufak nir göz yanılsaması olmuş herhalde[WHITE SMILING FACE] iyi bir usta işi segman işini çözecektir

GT-I9505 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

özürrr ben yanlış okumusum

PRİMERAp12 tekna+plus 2006
34 GZ 3546
ist tuzla
https://www.youtube.com/watch?v=e7A2zkz ... e=youtu.be BENIM TEKNAM..
Resim


“Nissan Primera Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 35 misafir


 

 

oto anahtarı