P12 Motor sorunu
P12 Motor sorunu
geçen haftada gaz ayarını yaptırttım arabanın. arabada sorun olduğunu söyledi yapan kişi. araba 3 bin devirdeyken motora gazla karışık benzinde gittiğinden bahsetti tıkanıklık yüzünden olduğunu söylemişti sanırım. neyse motora birkaç şey bağlayıp motorun içini temizledi. bide katalizör tıkalı olduğundan bahsetti onuda temizlemiş. bu işlemlerden sonra araba biraz daha fazla km yapmaya başladı ama arabayı ilk satın aldığım zamanki kadar gitmiyor halen. en son bu gün yağ'ın azaldığı farkendince servise götürdüm yağ takviyesi yaptılar ve usta acı gerçeği söyledi. motora sekman atılması gerek dedi...
konuyu açtım çünkü arabalardan çok anlamıyorum. olan biten herşeyi anlattım daha önce başına benzer birşey gelmiş olanlar veya konuya hakim olanlar bilgiverebilir. sekman tam olarak nedir? şimdi bu sekman işlemini yaptırdım diyeyim. arabam tekrar eski haline gelirmi ? problemin sekmanla alakalı olmayıpda başka birşeyle alakalı olabilirmi?
üstte anlattığım tüm bu problemler yaşanırken arabanın çekiş gücünün hiç düştüğünü hissetmedim bunuda belirteyim
Re: P12 Motor sorunu
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Re: P12 Motor sorunu
Re: P12 Motor sorunu
sedatb77 yazdı:Sekman atmak; tamircilerin deyimiyle yarim motor rektefiyesidir. Silindir kapakgi acilir, silidirler uzerindeki gomlekler deforme olmamissa sadece pistonlar uzerindeki sekman adi verilen parcalar degistirilir. Tabiki is bununla bitmez,kapak acilmisken kapak uzerindeki kol yataklari, subaplar, subap contalari gibi bazi parcalarda degistirilir. Dikkat edilmesi gereken bir husus silindir kapak contasidir. Orjinal olmalidir. Ayrica isi iyi bilen birisi tarafindan yapilmalidir. Egerki kapak iyi taslanmaz ve blok uzerindeki tortular iyi zimparalanmazsa radyotorden su eksiltme gibi bir sorunla karsilasirsinki sonucu hararet yapmak ve motorun tekrar rektefiyesiyle sonuclanabilir. Tavsiyem araci taniyan birisi tarafindan yapilmasi.
sekman işini önümüzdeki sene düşünüyorum. şuanlık bu masrafı kaldıramam. sekman da yetmeyecek gibime geliyor aslında. servis oksijen sensörünü değiştirdi 800tl para aldı değişen birşey olmadı. gaz ayarını yaptırırken motor temizliğide yapıldı biraz düzeldi araba. başka bir sorun olma ihtimalide yüksek gibime geliyor. servis oksijen sensörünü değiştirirken sekman problemini farkememiş olması ve 1 ay sonra yağ değişimi için gittiğimden sekman gerekli demeside acayip bir durum zaten. sanayide başka ustalara götüreyim arabayı en iyisi.
Re: P12 Motor sorunu
Re: P12 Motor sorunu
34 GZ 3546
ist tuzla
https://www.youtube.com/watch?v=e7A2zkz ... e=youtu.be BENIM TEKNAM..

- ermutlu
- Gold Üye
- Mesajlar: 130
- Kayıt: 05 Mar 2013, 15:11
- Otomobil: Primera
- Meslek:
- Konum: BURSA/Osmangazi
Re: P12 Motor sorunu
Re: P12 Motor sorunu
GT-I9505 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
- ermutlu
- Gold Üye
- Mesajlar: 130
- Kayıt: 05 Mar 2013, 15:11
- Otomobil: Primera
- Meslek:
- Konum: BURSA/Osmangazi
Re: P12 Motor sorunu
Re: P12 Motor sorunu
- spoilerci
- MODERATOR
- Mesajlar: 1842
- Kayıt: 29 Eyl 2013, 19:48
- Otomobil: Primera
- Meslek: Primera P12 Tekna
- Konum: Akşehir
- İletişim:
Re: P12 Motor sorunu
[img]https://hizliresim.com/XoYQmo[/img]
Re: P12 Motor sorunu
Memcos48 yazdı:40 tl dememiş arkadaş 40 lt yani litre demiş ufak nir göz yanılsaması olmuş herhalde[WHITE SMILING FACE] iyi bir usta işi segman işini çözecektir
GT-I9505 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
özürrr ben yanlış okumusum
34 GZ 3546
ist tuzla
https://www.youtube.com/watch?v=e7A2zkz ... e=youtu.be BENIM TEKNAM..

“Nissan Primera Forum” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir