Tekna P-12 Uzun Yolda Hararet Yapti. Sanirim sorun LPG Beyninden Kaynaklandi
Gönderilme zamanı: 23 Eyl 2016, 21:34
Uzun bir aradan sonra tekrar merhabalar. Dun karsilastigim bir sorunu sizinle paylasmak istedim. Edirne'den Konya'ya yola ciktim. Balikesir'e kadar sorunsuz geldim. Ancak Balikesir sanayi sitesini tam gecmistim ki bu gune dek hic ortada durup yerinden milim kipirdamayan hararet gostergesinin yukselmekte oldugunu fark edip kenara cektim.
Radyator tasirma haznesinden su tasmisti. Biraz sogumasini (20 dk) bekleyip radyator kapagini actim ve su ilave edip yeniden calistirdim, ancak ibredeki dalgalanma nedeniyle kontrollu bir sekilde yavas yavas yakin olan sanayiye geri dondum. Burada Nissan servisi kapandigi icin bir arkadasimin referansi ile Japon araclarina bakan bir ustaya ugradim.
Kendisine durumu anlattim. Motordan radyatore gelen ust hortumun sicak, alttan gelen hortumun soguk oldugundan dolayi sorunun muhtemelen termostattan kaynakli olabilecegini soyledim.
"Olabilir, umarim devir daimden degildir" deyip ordan sokmeye basladi. Gorunuste termostatta sorun yoktu, cikarip bos olarak taksak da yogun su akisi gozlenmiyordu, ama ic valfi gozle kontol edemedigimizden 30 TL.ye yeni termostatla degistirdik.
Baktik yine sorun duzelmiyor, devir daimi soktuk. Tabi P-12'nin devir daim pompasi sol yanda zor bir yerde oldugundan lifte kaldirarak ugrasti. Baktik ki o da gayet saglam pervane millerinde asinma, bosa donme gibi bir sorun yok. Conta kestirip yerine takildi.
Tabi bu arada orda devir daim pompasi arastirdik ancak sanirim Futuba oldugunu soyleyince usta Çin mali takmak istemedi. Karacabey'deki arkadasim Bursa'daki bir arkadasina ulasti orda da Kore mali vardi. Uzerinde var olan sanirim GMB olan bir marka aradik bulamadik. Ve yola devam etmem gerektigi icin Balikesir'deki parcayi takariz dedik.
Sonra bakti ki sorun devam ediyor; radyator kapaginin valfinden sorun olabilir diye onu da 30 TL.ye degistirdik. Once duzelir gibi oldu. Sonra bir kapak icin saatlerce ugrasmamiza mi yanayim yoksa kaybettigim zamana mi derken sorun tekrarladi.
Bu defa LPG beynine giden ve donus yapan isitma hortumlarini cikardik. Motor ustumde bosta kalan iki ucu kisa bir hortumla birbirine baglayip beyni devreden cikarip benzinle calistirdik. Sorun yoktu.
Sistemi geri baglayip malzeme ve iscilik dahil 150 TL odeyip sadece benzinle yola ciktim. Isitma klimasini actim. Once soguk ufledi tabi. Sicak ufleyip termostatin acik ve motorun ve haliyle motor arkasinda bulunan LPG beyninin de yeterince isinmis olabilecegini dusunerek hareket halnde LPG'ye aldim. Bir sure sorun yoktu. Sonra ibre oynamaya baslayinca bir akaryakit istasyonuna cektim ve sogumasini bekleyip yeniden su doldurdum. Bu arada radyator ve LPG beynine giden hortumlari da sıkıp birakarak havasini iyice alip su takviyesini tamamladim.
Bu arada radyatorde suyun azalmasi; kaloriferin soguk uflemesiyle kendini belli etmeye ve yanmamis LPG kokusu hafiften kendini belli ederek harareti oncede haber vermisti. Bu yuzden asla hararet saatini tehlikeli bolgeye kadar yukseltmeden durdum.
Onemli: Motor bilgisi olmayan arkadaslar icin motoru 15-20 dakika sogutmadan ve kalin radyator hortumlarinin elle sıkılabilecek kadar yumusadigini gormeden asla radyator kapagini acmamalarini, acarken de kalin bir bezle bastirip yavasca basincli sicak hava cikisini kontrol etmelerini aksi taktirde ciddi bir yanik tehlikesi ile karsilasabileceklerini hatirlatmak isterim.
3 yolcu ve bagaj ve arka koltugun bir bolumu yuklu olmasina ragmen sabah sorunsuzca Konya'ya vardim.
Sorun muhtemelen LPG beynindeki bir ariza nedeniyle isitmaya giden su sistemde bir sekilde hava yapmasina neden oluyor. Cunku LPG beyni bu esnada bu gibi. Bu hava da su dolasim sistemine karisinca devirdaim pompasi hava su karisimini pompalayamadigi icin su dongusu olmuyor ve termostat da gorevini yerine getiremiyor.
Basimdan gecen mesele bu sekilde. Benzer sorun yasayanlar eger dedigim gibiyle benzinle devam edebilirler.
SORUN:
Simdi Konya'dayim ve yarin LPG beynini degistirmem gerek. Burada yabanciyim ve kimseyi tanimiyorum. Bu konuda daha once muhatap oldugunuz ve onerebileceginiz bir usta ve iletisim/adres bilgileri var mi? Tesekkurler.
Radyator tasirma haznesinden su tasmisti. Biraz sogumasini (20 dk) bekleyip radyator kapagini actim ve su ilave edip yeniden calistirdim, ancak ibredeki dalgalanma nedeniyle kontrollu bir sekilde yavas yavas yakin olan sanayiye geri dondum. Burada Nissan servisi kapandigi icin bir arkadasimin referansi ile Japon araclarina bakan bir ustaya ugradim.
Kendisine durumu anlattim. Motordan radyatore gelen ust hortumun sicak, alttan gelen hortumun soguk oldugundan dolayi sorunun muhtemelen termostattan kaynakli olabilecegini soyledim.
"Olabilir, umarim devir daimden degildir" deyip ordan sokmeye basladi. Gorunuste termostatta sorun yoktu, cikarip bos olarak taksak da yogun su akisi gozlenmiyordu, ama ic valfi gozle kontol edemedigimizden 30 TL.ye yeni termostatla degistirdik.
Baktik yine sorun duzelmiyor, devir daimi soktuk. Tabi P-12'nin devir daim pompasi sol yanda zor bir yerde oldugundan lifte kaldirarak ugrasti. Baktik ki o da gayet saglam pervane millerinde asinma, bosa donme gibi bir sorun yok. Conta kestirip yerine takildi.
Tabi bu arada orda devir daim pompasi arastirdik ancak sanirim Futuba oldugunu soyleyince usta Çin mali takmak istemedi. Karacabey'deki arkadasim Bursa'daki bir arkadasina ulasti orda da Kore mali vardi. Uzerinde var olan sanirim GMB olan bir marka aradik bulamadik. Ve yola devam etmem gerektigi icin Balikesir'deki parcayi takariz dedik.
Sonra bakti ki sorun devam ediyor; radyator kapaginin valfinden sorun olabilir diye onu da 30 TL.ye degistirdik. Once duzelir gibi oldu. Sonra bir kapak icin saatlerce ugrasmamiza mi yanayim yoksa kaybettigim zamana mi derken sorun tekrarladi.
Bu defa LPG beynine giden ve donus yapan isitma hortumlarini cikardik. Motor ustumde bosta kalan iki ucu kisa bir hortumla birbirine baglayip beyni devreden cikarip benzinle calistirdik. Sorun yoktu.
Sistemi geri baglayip malzeme ve iscilik dahil 150 TL odeyip sadece benzinle yola ciktim. Isitma klimasini actim. Once soguk ufledi tabi. Sicak ufleyip termostatin acik ve motorun ve haliyle motor arkasinda bulunan LPG beyninin de yeterince isinmis olabilecegini dusunerek hareket halnde LPG'ye aldim. Bir sure sorun yoktu. Sonra ibre oynamaya baslayinca bir akaryakit istasyonuna cektim ve sogumasini bekleyip yeniden su doldurdum. Bu arada radyator ve LPG beynine giden hortumlari da sıkıp birakarak havasini iyice alip su takviyesini tamamladim.
Bu arada radyatorde suyun azalmasi; kaloriferin soguk uflemesiyle kendini belli etmeye ve yanmamis LPG kokusu hafiften kendini belli ederek harareti oncede haber vermisti. Bu yuzden asla hararet saatini tehlikeli bolgeye kadar yukseltmeden durdum.
Onemli: Motor bilgisi olmayan arkadaslar icin motoru 15-20 dakika sogutmadan ve kalin radyator hortumlarinin elle sıkılabilecek kadar yumusadigini gormeden asla radyator kapagini acmamalarini, acarken de kalin bir bezle bastirip yavasca basincli sicak hava cikisini kontrol etmelerini aksi taktirde ciddi bir yanik tehlikesi ile karsilasabileceklerini hatirlatmak isterim.
3 yolcu ve bagaj ve arka koltugun bir bolumu yuklu olmasina ragmen sabah sorunsuzca Konya'ya vardim.
Sorun muhtemelen LPG beynindeki bir ariza nedeniyle isitmaya giden su sistemde bir sekilde hava yapmasina neden oluyor. Cunku LPG beyni bu esnada bu gibi. Bu hava da su dolasim sistemine karisinca devirdaim pompasi hava su karisimini pompalayamadigi icin su dongusu olmuyor ve termostat da gorevini yerine getiremiyor.
Basimdan gecen mesele bu sekilde. Benzer sorun yasayanlar eger dedigim gibiyle benzinle devam edebilirler.
SORUN:
Simdi Konya'dayim ve yarin LPG beynini degistirmem gerek. Burada yabanciyim ve kimseyi tanimiyorum. Bu konuda daha once muhatap oldugunuz ve onerebileceginiz bir usta ve iletisim/adres bilgileri var mi? Tesekkurler.