1. sayfa (Toplam 1 sayfa)
Conta Yakma Meselesi
Gönderilme zamanı: 04 Eki 2016, 13:02
gönderen primera18
Merhaba arkadaşlar. Aracım Nissan Primera Tekna, 2005 model. Geçen cuma günü aracım su kaynatmaya başladı. özel nissan servisine götürdüm, usta(cık) birkaç soru sordu, kontrol etti ve direk araban conta yakmış dedi. en az 1.000 TL tutar, açıldıktan sonra netleşir dedi, içime sinmedi. akşam arkadaşın sürekli gittiği motor ustasına götürdüm. o da baktı etti, conta yakmış olabilir dedi, radyatör kapağından da kaynaklanabilir dedi ve akabinde araç çalışırken radyatör kapağını açması sonucu motor olduğu gibi su oldu.

biraz kızdım da. sonrasında "kaç paraya mal olur" dedim. "1000- 15000 TL arasında değişir" dedi. oradan çıktıktan sonra başka bir semtteki özel nissan servisine gittim. sorunu anlattım. önce radyatör kapağını kontrol edelim dedi. yapılan kontroller ve testler sonucunda motor suyunun kaynamasına ve yedek depodan boşaltmasına neden olan parçanın radyatör kapağı olduğunu söyledi ama yine de arasıra kontrol edin dedi. borcumu sordum. 40 TL dedi, 50 TL ile sanki kurtardık gibi. maalesef sanayiler para tuzağı kurmuş sahtekar insanlarla dolu. tamire önce pahalı, masraflı işlemlerden başlıyorlar. kazandıkları haram, farkında değiller.
Re: Conta Yakma Meselesi
Gönderilme zamanı: 04 Eki 2016, 15:30
gönderen spoilerci
contanın yanmış olduğunu netleştirmek için bir kaç belirtisi var onlara bakmadan mı söylediler. contayı yakan arabanın su hortumları demir boru gibi sertleşir. radyatör kapağı açılım motor çalıştırılır, yanık ise radyatörden suyu dışarı taşırır içinden hava çıkar. yağ çubuğunu çektiğinizde yağın tahin renginde olduğunu görürsünüz. arabanız çekmez çok sık su eksiltir ve çok yakar. bu halde su ekleyerek binerseniz segmanlar pistonlara yapışır gömleği (silindiri) çizer. usta olmayanların yani bizlerin bileceği ve yapabileceği kontroller.
Re: Conta Yakma Meselesi
Gönderilme zamanı: 05 Eki 2016, 14:02
gönderen primera18
sevgili spoilerci, maalesef ustalarımızın büyük çoğunluğu en pahalı yönteme odaklanıyorlar. düşünsenize conta yakacak belki hiçbir emare yok ama conta yakmış olabilir diyerek motoru söküp dünyanın parasını alıyorlar vicdansızlar. (motor su hortumlarında zerre sertleşme yok, araba devir daimde sıkıntı yok, radyatör zaten yeni değişti, motor yağında eksiltme yok, motor hararet göstergesinde milim oynama yok, arabanın çekişi süper, motordan ses gelmiyor sanki uyuyor gibi, vs.). yahu ustacık çalışan arabanın ve çalışma ısısı belirli bir dereceye gelmiş arabanın radyatör kapağını açarsan zaten o basınçla su tazyikli olarak çıkar ve motorun dış yüzeyini mahveder. nasıl böyle bir bağlantı kuruyorlar anlamış değilim. ama siz siz olun, mutlaka 2. ve 3. ustaya hatta 4.ustaya sorun. bir aykusuz ustacığın dediği ile binlerce liramızı çöpe atacak değiliz. gerçi o paralar misliyle çıkıyor bu sahtekarlardan. bu arada teşekkür etmek istiyorum bu tamiri gerçekleştiren servise. özel servisin ismini kullanabilir miyim sn. moderatör?
Re: Conta Yakma Meselesi
Gönderilme zamanı: 08 Eki 2016, 00:03
gönderen spoilerci
konuyu dikkatli okursanız suyu kaynamış motor demedim, çalışan motorda demedim, radyatör kapağını açıp motoru çalıştırın dedim motor soğukta olabilir. conta yandığı zaman pistonların sıkıştırdığı hatta sıkıştırması gereken hava motor bloku içerisindeki su kanallarına basar. bu havayı radyatör kapağı kapalı ise en zayıf hortumu patlatarak atar. kapak açık ise havayı kapaktan su ile birlikte atar. anlaşıldı mı. kurulan bağlantının teknik açıklaması bu.
Re: Conta Yakma Meselesi
Gönderilme zamanı: 08 Eki 2016, 13:19
gönderen primera18
spoilerci yazdı:konuyu dikkatli okursanız suyu kaynamış motor demedim, çalışan motorda demedim, radyatör kapağını açıp motoru çalıştırın dedim motor soğukta olabilir. conta yandığı zaman pistonların sıkıştırdığı hatta sıkıştırması gereken hava motor bloku içerisindeki su kanallarına basar. bu havayı radyatör kapağı kapalı ise en zayıf hortumu patlatarak atar. kapak açık ise havayı kapaktan su ile birlikte atar. anlaşıldı mı. kurulan bağlantının teknik açıklaması bu.
Spoilerci, ustacık sözüm motor çalışırken radyatör kapağını açanlara (ustacıklara). Yoksa söyledikleriniz doğrudur. Sizi üzdüysek hakkınızı helal edin
Re: Conta Yakma Meselesi
Gönderilme zamanı: 21 Eyl 2017, 09:35
gönderen sedat-dmrcn
spoilerci yazdı:contanın yanmış olduğunu netleştirmek için bir kaç belirtisi var onlara bakmadan mı söylediler. contayı yakan arabanın su hortumları demir boru gibi sertleşir. radyatör kapağı açılım motor çalıştırılır, yanık ise radyatörden suyu dışarı taşırır içinden hava çıkar. yağ çubuğunu çektiğinizde yağın tahin renginde olduğunu görürsünüz. arabanız çekmez çok sık su eksiltir ve çok yakar. bu halde su ekleyerek binerseniz segmanlar pistonlara yapışır gömleği (silindiri) çizer. usta olmayanların yani bizlerin bileceği ve yapabileceği kontroller.
hocam conta yaktığını anlamak için motor soğukken mi sıcakken mi radyator kapağını açıp çalıştırıp suyu atıp atmadığına bakmak lazım?bir de su hortumları demir boru gibi sertleşme de sıcakken mi olur?