zincir uzaması belirtileri

(P10) (P11) (P12) ve (P144) Bütün primera modelleri
Kullanıcı avatarı
ermutlu
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 130
Kayıt: 05 Mar 2013, 15:11
Otomobil: Primera
Meslek:
Konum: BURSA/Osmangazi

zincir uzaması belirtileri

Mesajgönderen ermutlu » 11 Eki 2016, 09:46

Arkadaşlar merhaba;
Bildiğiniz üzere bizim araçlarda triger güç aktarımı metal bir zincir ile sağlanmakta. Çoğu araçta bu güç aktarımı kauçuk kayış ile sağlanmakta. Kayışlı sistemlerde kayışın üzerine yağ gelmemesi gerektiği için sağını solunu açık yapıyorlar (çalışma anında tehlike arz etmeyecek şekilde. ) ve biz de bu açık yerlerden kayışı rahat bir şekilde görebiliyoruz. Sertleştiğini veya çatlamaya başladığını özelliğini yitirdiğini rahat bil şekilde görebiliyoruz. Peki metal zincirli olan araçlarımızda bu zincirin değişmesi gerektiği nasıl anlaşılır. Ne gibi belirti verir. Her ne kadar zincirlerin ömürlük olduğu söylense de zincirlerin de belli bir çalışma ömrü var . Peki bizim primeralarda bu zincirin değişmesi gerektiği nasıl anlaşılır. Ne gibi belirtiler verir. benim araç 230 000 km' de ilk aldığımda 170 000' de idi yani benden önceki sahibinin değiştirdiğini düşünmüyorum. Acaba değişmesi gerekir mi? Maliyet ne kadar olur?


Kullanıcı avatarı
mustafa5952
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 15
Kayıt: 15 Mar 2015, 00:09
Otomobil: Primera
Meslek: ozel sektor

Re: zincir uzaması belirtileri

Mesajgönderen mustafa5952 » 11 Eki 2016, 10:05

Aynı soruya bende cevap arıyorum bilen arkadaşlardan. Bende 130 binde almıştım şimdi oldu 150 bin. Şimdilik bi sıkıntı gözükmüyor ama


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Kullanıcı avatarı
cazzcazzy
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 61
Kayıt: 11 Nis 2015, 22:42
Otomobil: Navara
Meslek:

Re: zincir uzaması belirtileri

Mesajgönderen cazzcazzy » 11 Eki 2016, 23:34

Primera aracim olmamakla birlikte 1300 cc ve 2500 cc iki farki sinif aracimda da zincirli triger var.Her ikisinde de ozellikle benim tecrube ettigim ilk safhalarda rolantide calisirken zincirde bir sürtme yada şıkırtı gelmeye basliyor.Bu ses yipranmis triger gergisinden de gelebilecegi icin gergiler degistirilup yeniden kontrol denenebiliyor.Ancak kesilmezse yada Zincir dahada esnediginde , ozelligini kaybettiginde bu ses gaz verdiginizde de dikkat ederseniz gelmeye devam ediyor.Dahada kulak arkasi ederseniz zincir kopuyor ve sekman supap piston ne varsa hepsine zarar veriyor.Komple motorun acilmasi gerekiyor.Aracin modeline bagli zincir ust kapagini acip zincir gerginligi ve durumunu da kontrol mumkun ancak bu her aracta yapilamiyor.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Kullanıcı avatarı
MÜNÜRB
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 578
Kayıt: 07 Kas 2013, 20:22
Otomobil: Almera
Meslek: memur
Konum: silivri/istanbul
İletişim:

Re: zincir uzaması belirtileri

Mesajgönderen MÜNÜRB » 12 Eki 2016, 10:52

araç rölantide stop eder,çekiş düşer,arıza lambası yanar. ilk kez otobanda 160-180 civarı bir hızda giderken fark etmiştim motor kısa bir süre sağırlaştı150-160 zar zor çıktı bir kaç dakika içinde bu sorun bitince herhalde yakıttandır diye düşünmüştüm,2 hafta kadar sonra ışıklarda durduğumda araç stop etti,ikinci veya üçüncü marşta çalıştı ve arıza ışığını yaktı,çalıştı ancak çekiş düştü bariz bir şekilde ilk başta yakıttandır dedim ancak orman yolundaki ağır rampalarda iyicene çekişin düştüğünü hissettirdi.elm 327 cihazı takıp telefondan arıza koduna baktığımda p 0335 crank shaft uyarısı çıktı.bizde böylece ustanın yolunu tuttuk.iki adet sensör,zincir takımı,yağ değişimi,antifriz değişimi,buji değişimi =1600 t.l. düşününce dört buçuk yıl dır aracımı kullanıyorum çıkardığı ilk yüklü masraf. parçalar pahalı tabi ama ustalık ta ucuz değil 500 tl ustalık bir buçuk gün ustada kaldı araç ha yarım günde çıkarmıydı bence evet..........
not zincir sesini nerede ise hiç duymadım kullanımdan farkedebilir birde km 9000 i gördükten sonra ilk fırsatta yağ+filtre değiştiririm.. :D : :DD

münür bingöl
34ZPT24
silivri/istanbul
almera tekna
1.5 2008

Kullanıcı avatarı
ermutlu
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 130
Kayıt: 05 Mar 2013, 15:11
Otomobil: Primera
Meslek:
Konum: BURSA/Osmangazi

Re: zincir uzaması belirtileri

Mesajgönderen ermutlu » 12 Eki 2016, 11:51

MÜNÜRB yazdı:araç rölantide stop eder,çekiş düşer,arıza lambası yanar. ilk kez otobanda 160-180 civarı bir hızda giderken fark etmiştim motor kısa bir süre sağırlaştı150-160 zar zor çıktı bir kaç dakika içinde bu sorun bitince herhalde yakıttandır diye düşünmüştüm,2 hafta kadar sonra ışıklarda durduğumda araç stop etti,ikinci veya üçüncü marşta çalıştı ve arıza ışığını yaktı,çalıştı ancak çekiş düştü bariz bir şekilde ilk başta yakıttandır dedim ancak orman yolundaki ağır rampalarda iyicene çekişin düştüğünü hissettirdi.elm 327 cihazı takıp telefondan arıza koduna baktığımda p 0335 crank shaft uyarısı çıktı.bizde böylece ustanın yolunu tuttuk.iki adet sensör,zincir takımı,yağ değişimi,antifriz değişimi,buji değişimi =1600 t.l. düşününce dört buçuk yıl dır aracımı kullanıyorum çıkardığı ilk yüklü masraf. parçalar pahalı tabi ama ustalık ta ucuz değil 500 tl ustalık bir buçuk gün ustada kaldı araç ha yarım günde çıkarmıydı bence evet..........
not zincir sesini nerede ise hiç duymadım kullanımdan farkedebilir birde km 9000 i gördükten sonra ilk fırsatta yağ+filtre değiştiririm.. :D : :DD

Peki zinciri değişince bu şikayetlerin bitti mi ? Aracın kaç kilometrede ?


Kullanıcı avatarı
MÜNÜRB
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 578
Kayıt: 07 Kas 2013, 20:22
Otomobil: Almera
Meslek: memur
Konum: silivri/istanbul
İletişim:

Re: zincir uzaması belirtileri

Mesajgönderen MÜNÜRB » 14 Eki 2016, 08:28

kusura bakmayın dün yoğundum hiç bakamadım foruma evet değişimi yaptıktan sonra şikayetler bitti 125.000 km ben biraz limitleri zorluyorum o yüzdenmi oldu bilemiyorum aracı denemek için defalarca kesiciye soktum,biraz sert kullandım,sert kalkışlar yaptım yani direk zincire yük bindirdim bi 150 bini görürüm diye düşünüyordum hep birde acaba diye düşündüğüm yağı 5/30 kullanmaya başladım şimdi tekrar 10/40 a döndüm acaba 5/30 yağın etkiside olabilirmi diye düşünüyorum :T

münür bingöl
34ZPT24
silivri/istanbul
almera tekna
1.5 2008

Kullanıcı avatarı
ermutlu
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 130
Kayıt: 05 Mar 2013, 15:11
Otomobil: Primera
Meslek:
Konum: BURSA/Osmangazi

Re: zincir uzaması belirtileri

Mesajgönderen ermutlu » 14 Eki 2016, 12:15

ben de 5-30 yağ kullanıyorum. aracın kilometresi 220 000 de ben aldığımda 170 000 de idi benden önceki sahibinde hiç değişti mi bilmiyorum.
tamirci arkadaşıma sorduğumda sesten belli olur dedi. yarın yanına gideyim de bi dinlesin


Kullanıcı avatarı
Serdar çakır
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 3
Kayıt: 25 Tem 2020, 13:18
Otomobil: Primera
Meslek: Makina teknikeri

Re: zincir uzaması belirtileri

Mesajgönderen Serdar çakır » 24 Ağu 2020, 13:32

Merhaba arkadaşlar bendede benzer bir sorun vardı. Gazda çalışırken normal çalışıyor fakat benzinde rölentide devir düşüyor sonra stop ediyordu. Sanayiye götürdüm arabayı eksantrik ve krank sensörleri den dediler yeni değiştirdiğimi söyledim. Zincir olabilir dediler fiyatını sorduğumda 3400 lira dediler. Bende hava akış metre sensörü nü ve boğaz kelebeğini temizledim. Şu an problem yok. Hatta uzun yola giderken inadına bastım arabayla 170-180 arıza ışığı bile yakmadı. Kafam karışmadı değil ya zincir koparsa diye ama. Şu an problem yok gibi. İlla zinciri değiştirmek gerekir mi?



“Nissan Primera Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir


 

 

oto anahtarı