1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

zincir uzaması belirtileri

Gönderilme zamanı: 11 Eki 2016, 09:46
gönderen ermutlu
Arkadaşlar merhaba;
Bildiğiniz üzere bizim araçlarda triger güç aktarımı metal bir zincir ile sağlanmakta. Çoğu araçta bu güç aktarımı kauçuk kayış ile sağlanmakta. Kayışlı sistemlerde kayışın üzerine yağ gelmemesi gerektiği için sağını solunu açık yapıyorlar (çalışma anında tehlike arz etmeyecek şekilde. ) ve biz de bu açık yerlerden kayışı rahat bir şekilde görebiliyoruz. Sertleştiğini veya çatlamaya başladığını özelliğini yitirdiğini rahat bil şekilde görebiliyoruz. Peki metal zincirli olan araçlarımızda bu zincirin değişmesi gerektiği nasıl anlaşılır. Ne gibi belirti verir. Her ne kadar zincirlerin ömürlük olduğu söylense de zincirlerin de belli bir çalışma ömrü var . Peki bizim primeralarda bu zincirin değişmesi gerektiği nasıl anlaşılır. Ne gibi belirtiler verir. benim araç 230 000 km' de ilk aldığımda 170 000' de idi yani benden önceki sahibinin değiştirdiğini düşünmüyorum. Acaba değişmesi gerekir mi? Maliyet ne kadar olur?

Re: zincir uzaması belirtileri

Gönderilme zamanı: 11 Eki 2016, 10:05
gönderen mustafa5952
Aynı soruya bende cevap arıyorum bilen arkadaşlardan. Bende 130 binde almıştım şimdi oldu 150 bin. Şimdilik bi sıkıntı gözükmüyor ama


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Re: zincir uzaması belirtileri

Gönderilme zamanı: 11 Eki 2016, 23:34
gönderen cazzcazzy
Primera aracim olmamakla birlikte 1300 cc ve 2500 cc iki farki sinif aracimda da zincirli triger var.Her ikisinde de ozellikle benim tecrube ettigim ilk safhalarda rolantide calisirken zincirde bir sürtme yada şıkırtı gelmeye basliyor.Bu ses yipranmis triger gergisinden de gelebilecegi icin gergiler degistirilup yeniden kontrol denenebiliyor.Ancak kesilmezse yada Zincir dahada esnediginde , ozelligini kaybettiginde bu ses gaz verdiginizde de dikkat ederseniz gelmeye devam ediyor.Dahada kulak arkasi ederseniz zincir kopuyor ve sekman supap piston ne varsa hepsine zarar veriyor.Komple motorun acilmasi gerekiyor.Aracin modeline bagli zincir ust kapagini acip zincir gerginligi ve durumunu da kontrol mumkun ancak bu her aracta yapilamiyor.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Re: zincir uzaması belirtileri

Gönderilme zamanı: 12 Eki 2016, 10:52
gönderen MÜNÜRB
araç rölantide stop eder,çekiş düşer,arıza lambası yanar. ilk kez otobanda 160-180 civarı bir hızda giderken fark etmiştim motor kısa bir süre sağırlaştı150-160 zar zor çıktı bir kaç dakika içinde bu sorun bitince herhalde yakıttandır diye düşünmüştüm,2 hafta kadar sonra ışıklarda durduğumda araç stop etti,ikinci veya üçüncü marşta çalıştı ve arıza ışığını yaktı,çalıştı ancak çekiş düştü bariz bir şekilde ilk başta yakıttandır dedim ancak orman yolundaki ağır rampalarda iyicene çekişin düştüğünü hissettirdi.elm 327 cihazı takıp telefondan arıza koduna baktığımda p 0335 crank shaft uyarısı çıktı.bizde böylece ustanın yolunu tuttuk.iki adet sensör,zincir takımı,yağ değişimi,antifriz değişimi,buji değişimi =1600 t.l. düşününce dört buçuk yıl dır aracımı kullanıyorum çıkardığı ilk yüklü masraf. parçalar pahalı tabi ama ustalık ta ucuz değil 500 tl ustalık bir buçuk gün ustada kaldı araç ha yarım günde çıkarmıydı bence evet..........
not zincir sesini nerede ise hiç duymadım kullanımdan farkedebilir birde km 9000 i gördükten sonra ilk fırsatta yağ+filtre değiştiririm.. :D : :DD

Re: zincir uzaması belirtileri

Gönderilme zamanı: 12 Eki 2016, 11:51
gönderen ermutlu
MÜNÜRB yazdı:araç rölantide stop eder,çekiş düşer,arıza lambası yanar. ilk kez otobanda 160-180 civarı bir hızda giderken fark etmiştim motor kısa bir süre sağırlaştı150-160 zar zor çıktı bir kaç dakika içinde bu sorun bitince herhalde yakıttandır diye düşünmüştüm,2 hafta kadar sonra ışıklarda durduğumda araç stop etti,ikinci veya üçüncü marşta çalıştı ve arıza ışığını yaktı,çalıştı ancak çekiş düştü bariz bir şekilde ilk başta yakıttandır dedim ancak orman yolundaki ağır rampalarda iyicene çekişin düştüğünü hissettirdi.elm 327 cihazı takıp telefondan arıza koduna baktığımda p 0335 crank shaft uyarısı çıktı.bizde böylece ustanın yolunu tuttuk.iki adet sensör,zincir takımı,yağ değişimi,antifriz değişimi,buji değişimi =1600 t.l. düşününce dört buçuk yıl dır aracımı kullanıyorum çıkardığı ilk yüklü masraf. parçalar pahalı tabi ama ustalık ta ucuz değil 500 tl ustalık bir buçuk gün ustada kaldı araç ha yarım günde çıkarmıydı bence evet..........
not zincir sesini nerede ise hiç duymadım kullanımdan farkedebilir birde km 9000 i gördükten sonra ilk fırsatta yağ+filtre değiştiririm.. :D : :DD

Peki zinciri değişince bu şikayetlerin bitti mi ? Aracın kaç kilometrede ?

Re: zincir uzaması belirtileri

Gönderilme zamanı: 14 Eki 2016, 08:28
gönderen MÜNÜRB
kusura bakmayın dün yoğundum hiç bakamadım foruma evet değişimi yaptıktan sonra şikayetler bitti 125.000 km ben biraz limitleri zorluyorum o yüzdenmi oldu bilemiyorum aracı denemek için defalarca kesiciye soktum,biraz sert kullandım,sert kalkışlar yaptım yani direk zincire yük bindirdim bi 150 bini görürüm diye düşünüyordum hep birde acaba diye düşündüğüm yağı 5/30 kullanmaya başladım şimdi tekrar 10/40 a döndüm acaba 5/30 yağın etkiside olabilirmi diye düşünüyorum :T

Re: zincir uzaması belirtileri

Gönderilme zamanı: 14 Eki 2016, 12:15
gönderen ermutlu
ben de 5-30 yağ kullanıyorum. aracın kilometresi 220 000 de ben aldığımda 170 000 de idi benden önceki sahibinde hiç değişti mi bilmiyorum.
tamirci arkadaşıma sorduğumda sesten belli olur dedi. yarın yanına gideyim de bi dinlesin

Re: zincir uzaması belirtileri

Gönderilme zamanı: 24 Ağu 2020, 13:32
gönderen Serdar çakır
Merhaba arkadaşlar bendede benzer bir sorun vardı. Gazda çalışırken normal çalışıyor fakat benzinde rölentide devir düşüyor sonra stop ediyordu. Sanayiye götürdüm arabayı eksantrik ve krank sensörleri den dediler yeni değiştirdiğimi söyledim. Zincir olabilir dediler fiyatını sorduğumda 3400 lira dediler. Bende hava akış metre sensörü nü ve boğaz kelebeğini temizledim. Şu an problem yok. Hatta uzun yola giderken inadına bastım arabayla 170-180 arıza ışığı bile yakmadı. Kafam karışmadı değil ya zincir koparsa diye ama. Şu an problem yok gibi. İlla zinciri değiştirmek gerekir mi?