1. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Çalıştırmada Enjektör Problemi

Gönderilme zamanı: 07 Kas 2012, 14:15
gönderen mehmetcandan
2003 model Primera tekna aracım var. Arabayı çalıştırırken bazen tekleyerek çalışıyor, gaz yemiyor, bir müddet sonra düzeliyor. Ustaya götürdüm. Bilgisiyarda 2 nolu enjektörde tekleme hatası verdi. kısa devre var dedi tamam yaptık dedi. Ancak arada yine yapıyor. Aracı kapatıp tekrar çalıştırınca düzeliyor. Arızanın nedeni ne olabilir, Ustalar yardım lütfen.

Re: ÇALIŞTIRMADA ENJEKTÖR PROBLEMİ

Gönderilme zamanı: 07 Kas 2012, 22:59
gönderen Muhammet Murat
hoşgeldiniz aramıza :) aracın bujilerini en son nezaman değiştirmiştiniz hocam

Re: ÇALIŞTIRMADA ENJEKTÖR PROBLEMİ

Gönderilme zamanı: 08 Kas 2012, 00:53
gönderen mehmetcandan
bujiler 20.000 km sonrası bir hafta önce değiştirdim orjinal buji takıldı. Araç Lpg li kısa devre var dendi. Enjektörlerin ordaki kabolar açıldı lehim yaptılar . Ama 1 gün sonra yine başladı arıza. Araç bazen normal bazen titreyerek çalışıyor. Düşük devirde 2-3dakika gittikten sonra normale dönüyor gibi. Ateşleme bobininden olabileceği söylendi. Sizce

Re: ÇALIŞTIRMADA ENJEKTÖR PROBLEMİ

Gönderilme zamanı: 08 Kas 2012, 11:40
gönderen GhettoParty
bendede 2003 tekna var tüp yok hiç takılmamış araca km olarak 83,000 kmde havalar soğumaya başladıgından 2 gün çalışmayınca ilk çalıştırdığımda titremem yapıyor ama 1 2 dakkaya geçiyor bence önemli bir sorun değil buna göre kıyaslama yapabilirsin hocam

bana göre sizin araçtaki arıza nedenlerinin hep tetikleyicisi lpg yakıt kullanımı sonuç olarak aracın üretime karşı motorun pis yakıt olarak tanımladığı bir madde ile çalıştırıyorsun bu tarz arızaların olması olağan dışı değil o yüzden (lpg ye karşı değilim :) ama anca 1.2 clio olsa lpg takardım)

eğer lpg uygun bir yakıt olsaydı fabrikanın üretiminde dizel,benzinli ve lpg li kategori ayrımı yapılırdı zaten

ÇALIŞTIRMADA ENJEKTÖR PROBLEMİ

Gönderilme zamanı: 08 Kas 2012, 13:33
gönderen FelixCrail
Bende lpg var. 2005 model teknam. 1,5 aydir haftaici 5 gun araba hic kipirdamadan kapida yatiyor. Haftasonu calistirinca saat gibi calisiyor.

Turkiye pek yok ama yurtdisinda fabrika cikisi lpgli modeller var (passat,golf hatta eski twingo)

Re: ÇALIŞTIRMADA ENJEKTÖR PROBLEMİ

Gönderilme zamanı: 08 Kas 2012, 14:53
gönderen mehmetcandan
problemin söylediğiniz hususla alakası olmadığını düşünüyorum. 10 senedir lpg li araca biniyorum ve ilk kez bu tür bir arıza ile karşılaştım. Usta 2 nolu silindirin ateşleme bobinini değiştirelim demişti. Bobinde orjinali 250 Tl. Bu bobin dedikleri bujileri üstüne takılan bir şey var o galiba :-)

Re: ÇALIŞTIRMADA ENJEKTÖR PROBLEMİ

Gönderilme zamanı: 08 Kas 2012, 15:30
gönderen GhettoParty
benim anlatmak istediğim evet doğru var Türkiye de lpgli araçlarda var fabrika çıkışı ama benizmli bir otomobil ile lpg li bir otomobilin fabrika çıkışı üretimleri farklıdır.

Re: ÇALIŞTIRMADA ENJEKTÖR PROBLEMİ

Gönderilme zamanı: 09 Kas 2012, 12:42
gönderen Muhammet Murat
aracınızın sorunu 2001 primeramda raslamıştım hava akış senserünü değiştirince arıza kesildi gaz yememe, silkeleme, düzensiz çalıma, ilk çalıştarma da zor alma gibi hava akış senserünü değiştirmeden ikinci el takıp denerseniz sorununuz düzelebilir denemekte yarar var

Re: ÇALIŞTIRMADA ENJEKTÖR PROBLEMİ

Gönderilme zamanı: 10 Kas 2012, 00:39
gönderen alphanet
Aynı model araba bende de var arkadaşım. Benim aracım da Lpgli. Depodaki benzin azaldığında böyle bir sorun yapıyor. Depoyu fulleyince sıkıntı olmuyor :)

Re: ÇALIŞTIRMADA ENJEKTÖR PROBLEMİ

Gönderilme zamanı: 13 Kas 2012, 10:43
gönderen mehmetcandan
depoyu fullle yi bana da dediler denedim, düzelmedi malesef

Re: ÇALIŞTIRMADA ENJEKTÖR PROBLEMİ

Gönderilme zamanı: 15 Kas 2012, 00:28
gönderen crazy_love
hocam benzinde mi yoksa lpgye geç,nce mi yapıyor tam olarak ?

Re: ÇALIŞTIRMADA ENJEKTÖR PROBLEMİ

Gönderilme zamanı: 17 Kas 2012, 00:34
gönderen alphanet
İlk çalıştırmada yapıyor. Benzinde iken. Çoğu zaman da bu nedenle motor arıza lambası yanıyor.