P12 Primera Direksiyon Problemi

(P10) (P11) (P12) ve (P144) Bütün primera modelleri
ozkanogunc
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 29
Kayıt: 14 Mar 2013, 19:59
Otomobil: Primera
Meslek: Öğretmen
Konum: Van Muradiye

P12 Primera Direksiyon Problemi

Mesajgönderen ozkanogunc » 24 Mar 2013, 20:34

Yeni aldığım ve fotoğraflarını bile çekmeye fırsat olmadan başımızı bu geldi. Bir gün önce yaklaşık 250 km Van semalarında uçağımla dolaştıktan sonra akşam evin önüne koydum. Sabahleyin aracı yıkamacıya doğru götüreyim dediğimde ne göreyim inanılmaz derecede sert bir direksiyon. Hidrolik yağı, kayış kontrolü yaptım herhangi bir sıkıntı yoktu. Araç öncesinde 1600 km yol yaptı Van'a gelirken gene bir sıkıntı yoktu. Direksiyon kutusunda çok hafif bir yağ kaçağı vardı buralarda uğraşmayalım diye keçeleri orada değiştirtip aracı oralarda 200 km yakın yol yaptırdım. Sorum şu daha önce başına gelen var mı? Bu arıza ile 80 km servise gitsem sıkıntı yaşar mıyım? Serviste ne kadarlık bir masrafa hazırlanayım :T Direksiyon kutusu mu, direksiyon pompası mı yoksa soğuktan araç hafifi şoka mı girdi kendiliğinden geçer mi??? :)

Özkan ÖĞÜNÇ
Van / Muradiye
2004 1.6 tekna PRİMERA

Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Mesajgönderen FelixCrail » 24 Mar 2013, 21:13

direksiyon hidrolik seviyesine bak önce. eksikse kırmızı atf ile tamamla bir de öyle bak.

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

ozkanogunc
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 29
Kayıt: 14 Mar 2013, 19:59
Otomobil: Primera
Meslek: Öğretmen
Konum: Van Muradiye

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Mesajgönderen ozkanogunc » 24 Mar 2013, 22:45

Direksiyon hidrolik yağ seviyesinde herhangi bir sıkıntı yok kontrol ettim

Özkan ÖĞÜNÇ
Van / Muradiye
2004 1.6 tekna PRİMERA

Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Mesajgönderen FelixCrail » 24 Mar 2013, 23:00

pompada sorun olabilir o zaman.

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
kadirbilir81
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 62
Kayıt: 19 Nis 2012, 19:28
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Mesajgönderen kadirbilir81 » 25 Mar 2013, 00:00

soğuktan şoka gireceğini sanmam :) zira ben de aracımı antalya'dan alıp van'a getirmiştim, o sıcaklık farkını hiç yadırgamamıştı, inşallah önemli bir problemi yoktur, aracınız hayırlı olsun bu arada


Kullanıcı avatarı
GhettoParty
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 1080
Kayıt: 08 Ağu 2012, 00:42
Otomobil: Primera
Meslek:
Konum: Bursa

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Mesajgönderen GhettoParty » 25 Mar 2013, 01:20

önemli birşey yok arkadaşım ilk 3 4 virajda dikkatli olun sonrasında hiçbirşey olmuyor aynısı 2008 corrollada olmuştu sonradan sonraya geçti .direksiyonun sonuna kadar dayamayın zamanla hiç olmamaya başlıyacaktır

Uğur DEMİR
16 BK 640
BURSA
NissaN PrimerA TeknA + WhiTe 2003
CLİO 4 1.2 modTOUCH 2013

ozkanogunc
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 29
Kayıt: 14 Mar 2013, 19:59
Otomobil: Primera
Meslek: Öğretmen
Konum: Van Muradiye

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Mesajgönderen ozkanogunc » 25 Mar 2013, 20:29

Direksiyon normale dönmeye başladı ama hala sertlik var. Usta da bu şekilde kullanılabileceğini direksiyon pompasının tam görevini yerine getiremediğinden bahsetti ama basınç yapıyormuş daha da ağırlaşırsa değiştiririz dedi. Direksiyon pompası fiyatı 380 lira bu arada 25.03.2013 tarihi itibari ile. Bir de arada araç kendiliğinden arada duruyordu onu göstereyim dedim onun da sebebi aldığım kötü gaz yüzünden kelebek bujiler kir pas içinde kalmış. Buji değişikliği, benzin deposu temizliği, Kelebek temizliği ve bilgisayara bağlanarak ayarlanma 170 lira tuttu . Bu arada Van da sadece yetkili servis değil özel serviste varmış ben özel serviste yaptırdım.

Özkan ÖĞÜNÇ
Van / Muradiye
2004 1.6 tekna PRİMERA

Kullanıcı avatarı
kadirbilir81
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 62
Kayıt: 19 Nis 2012, 19:28
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Mesajgönderen kadirbilir81 » 25 Mar 2013, 23:54

erciş yolu üzerinde bulunan, van'daki özel servis aslında daha önceki yetkili servisti, nissan ile olan sözleşmesi feshedildi, yenisiyle daha anlaşmamışlardı, eğer aynı yerden bahsediyorsak çok şikayet alıyorlardı (ben de bir defa gitmiş ve memnun kalmamıştım) van'da güvenilir usta olarak sanayide erol ustayı öneririm aslında opel chevrolet özel servisidir ama dürüst ve güvenilir bir arkadaştır bana çok yardımı dokunmuştu.


ozkanogunc
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 29
Kayıt: 14 Mar 2013, 19:59
Otomobil: Primera
Meslek: Öğretmen
Konum: Van Muradiye

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Mesajgönderen ozkanogunc » 26 Mar 2013, 17:25

Ben servisten değil ama ustadan memnun kaldım açıkçası sorun şimdilik halloldu kötü yakıtın vermiş olduğu sorun 170 liradan döndü. İnşallah denk gelmem tekrardan daha dikkatli olmak gerekecek. Dediğiniz ustayı da öğrendiğim iyi oldu aklımızda bulunsun.

Özkan ÖĞÜNÇ
Van / Muradiye
2004 1.6 tekna PRİMERA

Kullanıcı avatarı
Mher
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 1
Kayıt: 21 Kas 2020, 03:44
Otomobil: Primera
Meslek: Ögrenci

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Mesajgönderen Mher » 21 Kas 2020, 03:57

Mrb nissan primera direksiyon hidrolik hortumu yağ kaçırıyor.. Direksiyondan pompaya giden hortum. Hangi katkı yağı ile önlenebilir.. Özellikle burdan nissan_clup nick i olan arkadaşa soruyom. Bizahmet yardımcı olun


Kullanıcı avatarı
tegin
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 28
Kayıt: 06 May 2013, 01:36
Otomobil: Qashqai
Meslek:

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Mesajgönderen tegin » 02 Ara 2020, 17:15

Mher,
aynı durumu ben de yaşadım. Hortumu bulamadım.
Şu şekilde çözdük;
Öncelikle hortumun net ölçüsünü alın, sonra hortum uçlarındaki metal parçaların her ikisini de görecek şekilde resmini çekin.
Birbirlerine göre olan açıları çok önemli.
Yaklaşık yarım metre olan ve 80 bar a dayanan hortumun her iki ucundaki metal parça dikkatlice söküldü ve yeni hortuma takıldı.
Bu işlemi, hidrolik hortum imali ve tamiri yapan yerde yaptırabilirsiniz. Kullanılacak hortum en az 80 bar a dayanabilecek bir hortum olmalı.

Önemli: hortum uçlarındaki metallerin yönü çok önemli... hortum sert, kendi ekseninde döndüremiyorsunuz.
Aksi halde araca takamazsınız.

H. Gültekin Çakar.
Osmaniye-Kadirli
Kaşkay Tekna Pack 1.5 dci J10 2012


“Nissan Primera Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir


 

 

oto anahtarı