1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

P12 Primera Direksiyon Problemi

Gönderilme zamanı: 24 Mar 2013, 20:34
gönderen ozkanogunc
Yeni aldığım ve fotoğraflarını bile çekmeye fırsat olmadan başımızı bu geldi. Bir gün önce yaklaşık 250 km Van semalarında uçağımla dolaştıktan sonra akşam evin önüne koydum. Sabahleyin aracı yıkamacıya doğru götüreyim dediğimde ne göreyim inanılmaz derecede sert bir direksiyon. Hidrolik yağı, kayış kontrolü yaptım herhangi bir sıkıntı yoktu. Araç öncesinde 1600 km yol yaptı Van'a gelirken gene bir sıkıntı yoktu. Direksiyon kutusunda çok hafif bir yağ kaçağı vardı buralarda uğraşmayalım diye keçeleri orada değiştirtip aracı oralarda 200 km yakın yol yaptırdım. Sorum şu daha önce başına gelen var mı? Bu arıza ile 80 km servise gitsem sıkıntı yaşar mıyım? Serviste ne kadarlık bir masrafa hazırlanayım :T Direksiyon kutusu mu, direksiyon pompası mı yoksa soğuktan araç hafifi şoka mı girdi kendiliğinden geçer mi??? :)

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Gönderilme zamanı: 24 Mar 2013, 21:13
gönderen FelixCrail
direksiyon hidrolik seviyesine bak önce. eksikse kırmızı atf ile tamamla bir de öyle bak.

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Gönderilme zamanı: 24 Mar 2013, 22:45
gönderen ozkanogunc
Direksiyon hidrolik yağ seviyesinde herhangi bir sıkıntı yok kontrol ettim

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Gönderilme zamanı: 24 Mar 2013, 23:00
gönderen FelixCrail
pompada sorun olabilir o zaman.

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Gönderilme zamanı: 25 Mar 2013, 00:00
gönderen kadirbilir81
soğuktan şoka gireceğini sanmam :) zira ben de aracımı antalya'dan alıp van'a getirmiştim, o sıcaklık farkını hiç yadırgamamıştı, inşallah önemli bir problemi yoktur, aracınız hayırlı olsun bu arada

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Gönderilme zamanı: 25 Mar 2013, 01:20
gönderen GhettoParty
önemli birşey yok arkadaşım ilk 3 4 virajda dikkatli olun sonrasında hiçbirşey olmuyor aynısı 2008 corrollada olmuştu sonradan sonraya geçti .direksiyonun sonuna kadar dayamayın zamanla hiç olmamaya başlıyacaktır

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Gönderilme zamanı: 25 Mar 2013, 20:29
gönderen ozkanogunc
Direksiyon normale dönmeye başladı ama hala sertlik var. Usta da bu şekilde kullanılabileceğini direksiyon pompasının tam görevini yerine getiremediğinden bahsetti ama basınç yapıyormuş daha da ağırlaşırsa değiştiririz dedi. Direksiyon pompası fiyatı 380 lira bu arada 25.03.2013 tarihi itibari ile. Bir de arada araç kendiliğinden arada duruyordu onu göstereyim dedim onun da sebebi aldığım kötü gaz yüzünden kelebek bujiler kir pas içinde kalmış. Buji değişikliği, benzin deposu temizliği, Kelebek temizliği ve bilgisayara bağlanarak ayarlanma 170 lira tuttu . Bu arada Van da sadece yetkili servis değil özel serviste varmış ben özel serviste yaptırdım.

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Gönderilme zamanı: 25 Mar 2013, 23:54
gönderen kadirbilir81
erciş yolu üzerinde bulunan, van'daki özel servis aslında daha önceki yetkili servisti, nissan ile olan sözleşmesi feshedildi, yenisiyle daha anlaşmamışlardı, eğer aynı yerden bahsediyorsak çok şikayet alıyorlardı (ben de bir defa gitmiş ve memnun kalmamıştım) van'da güvenilir usta olarak sanayide erol ustayı öneririm aslında opel chevrolet özel servisidir ama dürüst ve güvenilir bir arkadaştır bana çok yardımı dokunmuştu.

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Gönderilme zamanı: 26 Mar 2013, 17:25
gönderen ozkanogunc
Ben servisten değil ama ustadan memnun kaldım açıkçası sorun şimdilik halloldu kötü yakıtın vermiş olduğu sorun 170 liradan döndü. İnşallah denk gelmem tekrardan daha dikkatli olmak gerekecek. Dediğiniz ustayı da öğrendiğim iyi oldu aklımızda bulunsun.

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Gönderilme zamanı: 21 Kas 2020, 03:57
gönderen Mher
Mrb nissan primera direksiyon hidrolik hortumu yağ kaçırıyor.. Direksiyondan pompaya giden hortum. Hangi katkı yağı ile önlenebilir.. Özellikle burdan nissan_clup nick i olan arkadaşa soruyom. Bizahmet yardımcı olun

Re: P12 Primera Direksiyon Problemi

Gönderilme zamanı: 02 Ara 2020, 17:15
gönderen tegin
Mher,
aynı durumu ben de yaşadım. Hortumu bulamadım.
Şu şekilde çözdük;
Öncelikle hortumun net ölçüsünü alın, sonra hortum uçlarındaki metal parçaların her ikisini de görecek şekilde resmini çekin.
Birbirlerine göre olan açıları çok önemli.
Yaklaşık yarım metre olan ve 80 bar a dayanan hortumun her iki ucundaki metal parça dikkatlice söküldü ve yeni hortuma takıldı.
Bu işlemi, hidrolik hortum imali ve tamiri yapan yerde yaptırabilirsiniz. Kullanılacak hortum en az 80 bar a dayanabilecek bir hortum olmalı.

Önemli: hortum uçlarındaki metallerin yönü çok önemli... hortum sert, kendi ekseninde döndüremiyorsunuz.
Aksi halde araca takamazsınız.