Kelebek bogazi ve maf sensorü.
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
Memcos48 yazdı:Adaptasyon prosedürüyle ilgili bilgi verebilirmisiniz
GT-I9505 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aynen uygulamaniz gerekiyor.Yoksa ise yaramayabilir.
.Aku voltaji:12.9v dan fazla (Rolantide)
.Motor sogutma sivi sicakligi:70-100 C(158-212 F)
.Park/neutral position(pnp) dugmesi:On(Shifter in Park Neutral)
.Elektrik yuk dugmesi:Off(klima,far,teyb vb.)
.Direksiyon :Normal(Duz posizyon)
.Arac hizi

.Vites kutusu:Isıtılmış(Aracı 10 dk. sürün)
UYGULAMA
1.Gaz pedalinin serbest oldugundan emin olun.
2.Marsi On konumuna getirin.
3.Marsi Off konumuna getirin en az 10 sn bekleyin.
4.Marsi On konumuna getirin en az 2 sn bekleyin.
5.Marsi Off konumuna getirin en az 10 sn bekleyin.
6.Marsi On konumuna getirin en az 2 sn bekleyin.
7.Marsi Off konumuna getirin en az 10 sn bekleyin.
8.Gaz pedalini serbest olduguna emin olun ve On konumuna getirip 3 saniye bekleyin.
9.Asagidaki uygulamayi hizli sekilde beş kere 5 sn icerisinde yapin.
a.Gaz pedalina tamamen basin.
b.Gaz pedalini tamen serbest birakin.
10.7 sn bekleyin,gaz pedalina tamamen basin ve yaklasik 20 sn boyunca basili sekilde Motor Ariza İsigi yanip sonmeyi birakip hale gelinceye kadar tutun.
11.Gaz pedalini Motor Ariza İsigi yandiktan 3 sn icerisinde tamamen serbest birakin.
12.Motoru calistirin ve rolantide birakin.
13.20 sn bekleyin.
14.Motoru 2-3 defa devirlendirin ve rolanti devri ile atesleme zamanlarinin verilen arslikta oldugunu kontrol edin.
Rolanti devri:650=50 rpm(in P or N position)
Tam uygularsaniz rolanti duzene giriyor.Kolay gelsin..
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
GT-I9505 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
- Yasin.egri
- NissanClubTr
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 27 May 2016, 00:32
- Otomobil: Almera
- Meslek: Elektrik
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
- Yasin.egri
- NissanClubTr
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 27 May 2016, 00:32
- Otomobil: Almera
- Meslek: Elektrik
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
- ibrahimucan
- Platin Üye
- Mesajlar: 422
- Kayıt: 05 Ağu 2013, 13:02
- Otomobil: Almera
- Meslek: makina muhendisi
- Konum: izmir
- İletişim:
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
- ibrahimucan
- Platin Üye
- Mesajlar: 422
- Kayıt: 05 Ağu 2013, 13:02
- Otomobil: Almera
- Meslek: makina muhendisi
- Konum: izmir
- İletişim:
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
spoilerci yazdı:Konu modifitepark sitesinden alıntıdır.
Bu makalemizin konusunda Nissan marka araçların motorunda goğaz kelebeği adaptasyonu hakkında eğitici bir makale sunmaktır. umarım bilgiler sizlere yardımcı olacak mahiyette olur.
(kronometre kullanarak yapılmalı.)
Arkadaslar bogaz kelebegini soktukten sonra aracinizin rolantisi tabiki bozulur. Bu yuzden soktukten sonra yapmaniz gereken kalibrasyon ayari var.
CONSULT II olmadan nasil yapacaginizi anlatiyorum.
Ek bilgi olsun diye asagida bogaz kelebegi somunlarini rastgele degil belirli bir siraya gore verilen tork degerlerinde sıkılması önemlidir.
download/file.php?mode=view&id=1122
Rolanti Hava Hacmi Kalibrasyonu :
Bu operasyon rölanti hava hacmini motorlar için belirli bir aralıkta kalibre etmek amacı ile yapılır. Herbir uygulama aşağidaki durumlarda mutlaka yapılmalıdır :
a Her elektrik gaz kontrol aktüatörü ve ECM değiştirildiğinde
b Rölanti devri veya ateşleme zamanı uygun değerlerin dışına çıktığında
Hazırlık
Kalibrasyondan önce belirtilen durumların uygun olduğundan emin olun. Eğer herhangi bir adimda eksiklik olur ise kalibrasyon iptal edilebilir.
• Aku voltajı: 12.9V dan fazla (Rolantide)
• Motor soğutma sıvısı sıcaklığı : 70 – 100 C (158 – 212 F)
• Park/neutral position (PNP) düğmesi: ON (Shifter in Park or Neutral)
• Elektrik yük düğmesi: OFF (Klima, Far, Arka Cam Rezistans vb.)
• Direksiyon: Normal (Düz pozisyon)
• Araç hizi: Durmuş
• Vites Kutusu: Isıtılmış (Aracı 10 dk sürün.)
Uygulama
1-Gaz Kelebeği Kapatma Pozisyonu Kalibrasyon Prosedürünü uygulayın (6.sıra)
2-Gaz Pedalı Serbest Pozisyon Kalibrasyon Prosedürü nü uygulayın (7.sıra)
3-Motoru normal çalışma sıcaklığına getirin
4-Hazırlık aşamasında verilen verilerin dogrulugunu kontrol edin
5-Motoru kapatın ve en az 10 saniye bekleyin
6-Gaz pedalının tamamen sebest olduğündan emin olun ve marşı ON konumuna getirip 3 saniye bekleyin
7-Aşağıdaki uygulamayı hızlı bir şekilde beş kere 5 saniye içerisinde yapın
a) Gaz pedalina tamamen basin
b) Gaz pedalını tamamen serbest bırakın
8-7 saniye bekleyin, gaz pedalına tamamen basın ve yaklaşık 20 saniye boyunca basılı şekilde MIL(Motor ariza isigi) yanıp sönmeyi bırakip tamamen yanacak hale gelinceye kadar tutun.
9-Gaz pedalını MIL lambasi yandiktan 3 saniye içerisinde tamamen serbest bırakın
10-Motoru çalıştirin rölantide bırakın
11-20 saniye bekleyin
12-Motoru iki veya uç defa devirlendirin ve rölantı devri ile ateşleme zamanlarının verilen aralıkta olduğunu kontrol edin
Rolanti devri = 650 ± 50 rpm (in P or N position)
- ibrahimucan
- Platin Üye
- Mesajlar: 422
- Kayıt: 05 Ağu 2013, 13:02
- Otomobil: Almera
- Meslek: makina muhendisi
- Konum: izmir
- İletişim:
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
(kronometre kullanılmalı)
Bu operasyon tamamen kapanmış gaz kelebeği çıkış sinyalini göstermek amacı ile yapılır. Herbir uygulama elektrik gaz kontrol actüatörü ve ECM (elektronik kontrol ünitesi) tesisat bağlantısı çekildiğinde yapılmalıdır
Talimat
1 Gaz pedalının tamamen serbest bırakıldığından emin olun.
2 Marşı ON konumuna getirin
3 Marşı OFF konumuna getirin ve en az 10 saniye bekleyin
4 Gaz kelebeğinin 10 saniyeden fazla bir sure boyunca hareket ettigini operasyon sesini dinleyrek emin olun.
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
Serkan23 yazdı:Slm 2006 model nisan almera ( hb )aracımda boğaz kelebeği bakımını yaptırdıktan sonra arac bi türlü kendine gelemedi usta kelebeği sökmüş tinere yatırmış ( tabi benimde konuyla alakalı pek bilgim olmadığı için bişey diyemedim) sonra montajdan eti ve sürekli motor arıza lam bası yanıyor bide araba tekliyor en sonunda baktım usta acemiymiş ee bide bende pek bilmediğim için işin içinden cıkamadım ensonunda yetkili servisten rendavu aldım oraya götürcem bostancıoğlu yetkili servisine not: kalibrasyon ayarı yaptığım zaman tekrar hata veriyor yanlız kalibrasyon ayarını yetkili serviste yapmadım sizlerin tecrübelerinize dayanarak yardım istiyorum son olarak arac lpg ve benzinli
“Nissan Almera Forum” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir