Almera Artı ve Eksileri

(N15) (N16) Nissan Almera
Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Almera Artı ve Eksileri

Mesajgönderen FelixCrail » 09 Haz 2012, 08:43


ARTI YÖNLERİ

1.Fiyatına gore C sınıfında çok konforlu bir araçtir. Böyle bir özellikte Türkiye'de daha ucuz araç yoktur.
Fiyatına göre, eğer bundan daha donanımlı, daha genç, daha güvenli, daha konforlu, daha ucuz ya da eşdeğer fiyatta, daha sorunsuz bir araç varsa hemen değiştirmeye hazırız tüm almeracılar olarak.

2.Saci son derece sağlam bir araçtır. 0.8 mm sac kalınlığı vardır. Paslanma,çürümeye karşı on iki yıl garantilidir.
3.Tekna donanımı gayet iyidir.(deri direksiyon+vites topuzu,16" alaşım jantlar,nissan geniş bilgi ekrani,4 otomatik cam,abs,ebd,bas,digital klima,arka kol dayama,on saklama kutusu (kol dayama olarak da kullanabilirsiniz) kromajlı gosterge panelleri,cd çalar (ses sistemi gayet basarilidir),on-yolcu-yan hava yastıkları-karartılmıs on farlar (halojen-mercekli),on-arka sis farlari, govde rengi dış parçalar, krom kaplı kapı kolları (iç-dış).

4.İç malzeme kalitesi guzeldir. ozellikle on konsolun ust kaplamasi bircok C sınıfından ustundur. Sararma,solma olmaz kolay kolay.

5.Makul yakıt (şehiriçi 8,5/100, şehirdışı 6,5/100, bakımlarla 5,5/100'e kadar düşürülebilir)

6.Yuksek devirde guzel motor sesi vardır (genel japonlarda oldugu gibi). Uzaktan gelişi vahşi bir volverinin kükremesi gibidir. Bakışları mıknatıs gibi üzerine çeker.

7.Yuksek bir araca gore cok basarili yol tutusu vardır (spor suspansiyonları var).

8.Sanıldığı gibi yedek parçası çok pahalı değildir. hitachi,bosch,siemens,valeo,monreo,kyb,luk,aisen,trw,nissan gibi parçalar rahatlıkla bulunabilir. 2012 motor rektefiyesi 2500 TL civarıdır.

9.Takla atma riski mazdadan sonra en düşük araçlardandır. Amortisör duruş şekli ^ şeklindedir.Ön genişlik arka taraftan daha fazladır.

10.Kronik sorunları hiç yoktur. Ancak birçok almerada anten,sağ havalandırma ızgarası (plastik parça) çabuk kırılmış çözümü bulunmuştur.

11.Benzinlisinde bile dizel araçlardan çok daha sağlam marş motoru mevcuttur.

12.Triger zincirinin olması çok büyük bir avantajdır.Değişim süresi yoktur.

13.LPG’ye çok uyumludur (zavolli,brc,kme,lovato,landi rezzo,tartarini,prins...). 2.0 - 2.1 - 2.2 - 2.3 mm meme ucu 135-165 aralığı map ayarında benzin-lpg ms eşitlemesinde en uygun güç-yakıt performansı elde edilir. Eger lambda arızalı değilse; motor arıza ışığı LPG'den dolayı yanmaz. lpg'de kalite değil; usta ve montaj önemlidir.

14.Denizin içine girip karada rahatlıkla yoluna devam eder benzinde. ECU hiçbir şekilde su almayacak yerdedir. Sadece bobinlerden su alabilir az birşey.

15.Çok güzel yeterli bir ses sistemi mevcuttur. 6 hoparlör mevcuttur.

16.Görüntüsü radikal bir tasarımdır. Sırtı eğimlidir. Uzun yolda yüksek hızlarda yere yapışır.

17.İç ve dış modifiyeye çok uygundur.Gereken yerler mevcuttur.

18.Mükemmele yakın bir güvenlik donanımına sahiptir. Amortisör duruş şeklinden ve aerodinamik yapısından dolayı ESP görevini rahatlıkla yapabilmektedir.

19.EPS yoktur. Ancak hızlandıkça direksiyon sertleşir.

20.Birçok yeni nesil araçta olmayan ABS,BAS,EBD standarttır.

21.Birçok yeni nesil araçta olmayan SOS beyni vardır. Yani birçok sensör etkisiz hale gelsede yoluna devam eder.Sadece Krank Mili Pozisyonu Açı Sensörü (devir sensörü) hariç.

22.Geniş bilgi ekranının olması, düğmelerinin ve ekranın fonksiyonel olması büyük avantajdır.

23-Şaseleri darbe emicidir, dört taraftan 5 cm kızaklıdır darbe basıncını emmek için, hemen eğilmez, bükülmez. Kaza sonrası rahatlıkla şaseler, şase düzeltme cihazında zincirle çekilip düzeltilir ve rot-balans ayarı ilk günkü haline gelebilir.

24-Subapları çeliktir. Lpg'den dolayı elimize ulaşan herhangi subap sorunu yaşanmamıştır. Ecu ve Subaplar piyasada makine mühendislerinin bile hayranlık duyduğu hitachi markadır.

25-Nissan servisinin toplumda var olan düşüncenin aksine renault ve fiat servisi haricinde birçok servisten daha ucuz olması.

26-Almera rutin bakım parçalarının bakım aralığının orjinal kullanmak kaydıyla (ucuzdur korkutmasın) muadillerinden daha uzun süreli olması.

27-Almeranın Boğaz Kelebek Adaptasyonunu yapmak, motor arıza kaydı lambasını silmek, havayastığı uyarı ikazı arıza kaydını silmek gibi diğer birçok araçta olmayan manuel yapılabilen mistik özellikleri mevcuttur.

28-24 Saat hiç durmadan çalışır vaziyette sürücü değiştirilerek yapılan testte motoru sağlam çıkan tek araçtır.Sadece fren balataları değiştirilmiştir.

EKSİ YÖNLERİ

1.Yol sesini içeri almasi (her japonda olduğu gibi).Ancak doğru lastik seçimi ve davlumbazlara pütür atmakla sorun çözülmüştür.

2.Civic,Focus kadar cok seri olmamasi. Ancak chip tuning modifiye ile 10-20 hp artırılabilir.Atmosferik bir araçta buna ihtiyaç yoktur zaten.

3.Yol tutusu guzelleştiren suspansiyonların sertligi nedeni ile dezavatnaj olarak ,cukurları hıssettirmesi. Ancak lastik ebatlarında yanak payını artırarak,davlumbazlara pütür attırarak, michelin energy saver gibi lastik yenileme şeklinde çözümü vardır.

4.Ani ve hızlı kalkıslarda burnunu atma egilimi gostermesi. Ancak çok hissedilecek kadar değildir.

5.Zayıf tampon tırnakları. Bu durum tüm yeni nesil araçlarda mevcuttur zaten. Yaya güvenliği gözönüne alınarak 2004 model ve sonrasında tampon demiri yoktur.

6.Çevreci motor özelliği olmasından dolayı; kirli yakıtta, Lpg fakir karışımda çok çabuk motor arıza ışığı yanabilir.Lpg kalibrasyon ayarıyla çok çabuk sorun aşılır. Bu durum anlamayanın moralini bozabilir.

7-Teknalarda oldukça uzun anten olması ve yıkamalarda kırılabilmesi. Çözümü mevcuttur sitemizde.

8-İç havalandırma sağ bölme ızgarasının iç kapakcıklarının çabuk kırılması. Çözümü bu paylaşım sitesinde vardır.

9-Bazı arızaların kaynağının debimetre,boğaz kelebeği,lambda,krank sensörü olması yüzünden ustaların bir türlü anlayamaması. Yeterli bilgi donanımına sahip olmaması. Doldur boşalt taktiğiyle farklı yerleri tamirat yoluna gitmesi. Bu durumda kullanıcının moralini bozması. Vakit ve nakit kaybına yol açması.
Bunlarda Almeralarda kronik sorun değildir. Doğru şekilde temizlenerek kullanılır hale getirilir ciddi arıza yoksa.

10-Arka stopların darbe alımında dış camının kırılganlığının eşdeğerlerine göre biraz fazla olması.Ben bunu şeffaf bant yapıştırarak kırılganlığını oldukça azalttım.

11-Ön farların aydınlatmasının zayıf olması. Bunun için mutlaka xenon ya da performans ampulleriyle güçlendirme işlemine ihtiyaç duyması gece uzun yol kullanıcıları için.

12-Plaka lambası koruma camının tırnaklarının kırılgan olması. Kalıcı çözümü var ve çok basit bir sorundur.

13-Yan hava yastıkları sensörü kablolarının koltuk altında yer almasını eksi durum olarak düşünüyorum. Kalıcı çözümü basit ve mevcuttur.

14-Mekanik parçaları kolay kolay bozulmadığı için (ciddi bir kaza, uzun süre aşırı acemi ve hor kullanım vs hariç) bazı ömürlük parçaların yan sanayisinin olmaması.Orjinal kullanılmak zorunda kalınması.

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
NISTEC
Administrator
Administrator
Mesajlar: 954
Kayıt: 09 Tem 2011, 23:54
Otomobil: Diğer
Meslek: Reklam
Konum: İZMİR
İletişim:

Re: Almera Artı ve Eksileri

Mesajgönderen NISTEC » 09 Haz 2012, 18:16

Evet bu yazıyı okumuştum siteye girdiğimde deneyimlerini çok iyi aktarmış.

Nissan Club Türkiye


“Nissan Almera Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


 

 

oto anahtarı