1. sayfa (Toplam 2 sayfa)
Kelebek bogazi ve maf sensorü.
Gönderilme zamanı: 10 Mar 2016, 17:18
gönderen almera35
Merhaba.Bugun istratimde soyle arabayi incelemek;kelebek bogazi ve maf sensoru arasindaki baglanti borusunu cikartip ikisininde temizligine bakmak istedim.Aman allahim goruntu korkunc.Sobanin isi nasilsa oyle is ve kurum baglamis.İkisinide temizlemeye karar verdim.Sormak istedigim şu;kelebek bogazini baglantisini sokerek fisini cekmeden temizlemek istiyorum cunku adada tamirci yok adaptasyon yapamam diye korkuyorum biraz beni ugrastiracak ama yapacagima eminim.Fişi sokmeden temizlemenin sisteme bir zarari olurmu ayrica maf sensorunu temizliyecegim yagsiz kontak sprey ile temizlenebilirmi?Tesekkurler..
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
Gönderilme zamanı: 11 Mar 2016, 00:38
gönderen spoilerci
almera35 yazdı:Merhaba.Bugun istratimde soyle arabayi incelemek;kelebek bogazi ve maf sensoru arasindaki baglanti borusunu cikartip ikisininde temizligine bakmak istedim.Aman allahim goruntu korkunc.Sobanin isi nasilsa oyle is ve kurum baglamis.İkisinide temizlemeye karar verdim.Sormak istedigim şu;kelebek bogazini baglantisini sokerek fisini cekmeden temizlemek istiyorum cunku adada tamirci yok adaptasyon yapamam diye korkuyorum biraz beni ugrastiracak ama yapacagima eminim.Fişi sokmeden temizlemenin sisteme bir zarari olurmu ayrica maf sensorunu temizliyecegim yagsiz kontak sprey ile temizlenebilirmi?Tesekkurler..
Yaw arkadaş haydar dümen ettin bizi. o kadar çok karıştırma bırak tehlikeli yerler bunlar karıştırma. sonra bir bakmışsın araban gaz yemior ona razı ol 5bin devirde bağırıp duruyor olsa ne yapacaksın.maf sensörü temizleme ihtiyacı duymaz. forumda her konuyu okurum MAF sensörünü temizledim/temizlettim şu sorun çözüldü diye daha kimseden duymadım. maf sensörü arıza yapar, arızasında araba gaz yemez değiştirirsin araba düzelir.
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
Gönderilme zamanı: 11 Mar 2016, 08:21
gönderen almera35
Benim asil merakim kelebek bogazin fisten cekilmeden temizlenip temizlenmedigi? Adaptasyonu bozmadan bu isi yapmak istiyorum.
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
Gönderilme zamanı: 11 Mar 2016, 11:11
gönderen 1.burak
Fişi çıkar veya çıkarma, temizlediğinde bozuluyor adaptasyon.. ilk çalışmada boğuluyor zaten, 3-5 marşta normal bir çalışma oluyor.. rölantide gaz verir duruma gelebiliyor, giderken silkeleme yapabiliyor.. boğazı komple sökerek sıcak soğuk rölantiyide ayarlayarak 2 yılda bir temizlik yapıyorum.. hiç adaptasyon yapmadım, yaptırmadım, yaklaşık 300-500 km sonra herşey normale dönüyor.. çünkü yine kirlenmeye başlıyor..

Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
Gönderilme zamanı: 11 Mar 2016, 12:22
gönderen almera35
Sicak soguk rolentiden kastiniz nedir?Adaptasyon yapilmaz ise motor ariza isigi surekli yanmiyormu?
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
Gönderilme zamanı: 12 Mar 2016, 11:02
gönderen 1.burak
Hayır motor arıza ışığı yanmıyor temizlikten sonra.. gaz teline bağlı bir metal ve üzerinde iki çentik var, sabit çizgiye soğukken getirilen ilk çizgi soğuk rölantiyi belirliyor.. Tüm bunlar hakkında yeterli bilgi ve görsel incelemeden bence temizliğe falan kalkışmayın.. sadece civata söküp sprey sıkmayla olacak şeyler değil gerçekten..
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
Gönderilme zamanı: 12 Mar 2016, 12:24
gönderen almera35
1.burak yazdı:Hayır motor arıza ışığı yanmıyor temizlikten sonra.. gaz teline bağlı bir metal ve üzerinde iki çentik var, sabit çizgiye soğukken getirilen ilk çizgi soğuk rölantiyi belirliyor.. Tüm bunlar hakkında yeterli bilgi ve görsel incelemeden bence temizliğe falan kalkışmayın.. sadece civata söküp sprey sıkmayla olacak şeyler değil gerçekten..
Bu konuda bilginiz var sanirim.Bende tamircilik yaptim ama eski versiyonum.Karburatorlu arabalari gozum kapali soker takarim.Uzun sure oldu kamuda calismak biraz koreltti beni ve ayrica bu yeni araclar biraz daha mekanikten uzak ve elektronik..Mantigi bir kapabilsem yapamayacagim is olmadigini dusunuyorum.Aractaki bu tarz kusurlar gozume batiyor.Açıp bakmasam sorun yok..
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
Gönderilme zamanı: 14 Mar 2016, 12:00
gönderen 1.burak
Bende öyle bulaştım zaten, ne yazıkki kurtulamıyorum..

işlem zor değil ancak istemeden bi yerlere zarar vermek çok olası.. kendi ustam nissana pek aşina değildi, beraber araştırarak çözdük bazı şeyleri.. hatta ilk yaptığımızda araç boşta 1000 devir, vitese atınca 1500 rölanti devrine sahip oluyordu.. geyik yapıyorduk hatta spor oldu araba, kalkışa hazırlıyo kendisini diye.. çekişte bir problem yoksa, rölantide sapıtmalar yoksa ve bilgisayara bağlayacak imkanınız yoksa bence bulaşmayın.. elimizde halen bağlanacak cihazımız olmamasına rağmen uğraşıyoruz zaman zaman böyle şeylerle..

araçta bakılmadık yer kalmamasına rağmen marşı geç alıyordu araç, en sonunda youtube'da bir video buldum, benzin geri dönüş valfiyle ilgili, valfin çıkışını by-pass ederek çözdük olayı, meğer valf arızalanmış nasıl olduysa.. bazı şeyler araştırılarak çözülüyor.. işten anlayan usta bile tespit edemiyor bazen kimi şeyleri..
Sadece Almera'yı çok iyi ele alan, işinize çok yarayacak bir site vereyim, çok emek verilmiş bilgiler için
http://nissan-almera.tr.gg/ALMERA-ARTISI_EKSISI.htm
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
Gönderilme zamanı: 14 Mar 2016, 16:41
gönderen almera35
1.burak yazdı:Bende öyle bulaştım zaten, ne yazıkki kurtulamıyorum..

işlem zor değil ancak istemeden bi yerlere zarar vermek çok olası.. kendi ustam nissana pek aşina değildi, beraber araştırarak çözdük bazı şeyleri.. hatta ilk yaptığımızda araç boşta 1000 devir, vitese atınca 1500 rölanti devrine sahip oluyordu.. geyik yapıyorduk hatta spor oldu araba, kalkışa hazırlıyo kendisini diye.. çekişte bir problem yoksa, rölantide sapıtmalar yoksa ve bilgisayara bağlayacak imkanınız yoksa bence bulaşmayın.. elimizde halen bağlanacak cihazımız olmamasına rağmen uğraşıyoruz zaman zaman böyle şeylerle..

araçta bakılmadık yer kalmamasına rağmen marşı geç alıyordu araç, en sonunda youtube'da bir video buldum, benzin geri dönüş valfiyle ilgili, valfin çıkışını by-pass ederek çözdük olayı, meğer valf arızalanmış nasıl olduysa.. bazı şeyler araştırılarak çözülüyor.. işten anlayan usta bile tespit edemiyor bazen kimi şeyleri..
Sadece Almera'yı çok iyi ele alan, işinize çok yarayacak bir site vereyim, çok emek verilmiş bilgiler için
http://nissan-almera.tr.gg/ALMERA-ARTISI_EKSISI.htm
Su an problem yok dogru.Ama problem olmadan problem olacak seyleri halletmek gerektigini dusunenlerdenim.Aracimi alali 3 ay oldu biraz hor kullanmislar.Motor yagini 1000 kmde filitresiyle beraber 2 defa degistirdim motor temizlensin diye.Koltuklarindan halilarina,kapi dosemelerine kadar sokup temizledim.Cok hassas ve titizim maalesef.( Bu huyumu sevmiyorum).Forumda bir cok belirttigim arizalarida giderdim.Gozume bir sey battimi tamam kurtulusu yok.Zannedersem bogaz kelebegini sokmeden distan soyle bir yuzeysel temizlesem kendimi kandirmis olacagim.Tesekkur ederim adadan ciktigim ilk vakit bu isi serviste hallettirmeye calisacagim

Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
Gönderilme zamanı: 19 Mar 2016, 17:30
gönderen zaferaydemir76
Benim aracımda da (Almera HB) bazen rolenti devri çok geç düşüyor.1000-1200 devirlerde kalıyor 5-10 saniye sonra 900 devire ve 10 sn kadar sonrada 600 devirlere düşüyor.Bazen viteste ilerlerken gaz pedalından ayağımı çektiğimde silkeleme yapıyor.Motor arıza lambasını yakan bir durum değil.MAF sensörünü söküp baktım üzerinde toz bile yok tertemiz.Ama gaz kelebeğinin olduğu bölüm yağ buharından balçıklaşmış.Haliyle gaz kelebeği rahat hareket edemiyor.Sökülüp temizlendikten sonra kesinlikle adaptasyona ihtiyaç var.Bu yüzden kendim uğraşmayıp serviste yaptırmayı düşünüyorum.Daha önce Fiat Marea aracımda gaz kelebeği temizliğini yaptırmıştım.2 hafta sonra aynı hatalar tekrar etti.Neredeyse gaz kelebeği kutusunu komple değiştiriyordum.İnternette biraz araştırma yapınca gaz kelebeği temizliğinden sonra adabtasyonun olması gerektiğini öğrendim.BOSCH car serviste 2 yıl kadar önce 30 yada 35 tl ye adaptasyon yaptırdım.Aracın gaz pedalına tepkisi ve rolentideki stabil durum çok farketti.Yani kısacası gaz kelebeği temizliği sonrası adabtasyon şart.
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
Gönderilme zamanı: 19 Mar 2016, 21:43
gönderen almera35
Bugun dayanamayip bogaz kelebegi ve maf sensoru temizliklerini yaptim.Maf sensorunu yerinden cikartip yagsiz kontak sprey ile bogaz kelebegini yerinde sokmeden fakat kelebegi oynatarak temizledim.Buna ragmen yine rolanti adaptosyona ihtiyac duydu.Rolanti ilk basta 1500-2000 devir arasinda gidip geliyordu.Adaptasyon puresedorunu uygulayarak rolanti 0.650-0.700 devir araligini buldu.Su an arabam eskisinden cok iyi.
Re: Kelebek bogazi ve maf sensorü.
Gönderilme zamanı: 24 Mar 2016, 22:49
gönderen Memcos48
Adaptasyon prosedürüyle ilgili bilgi verebilirmisiniz
GT-I9505 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi