96 model vanetta cargo 2.3d hakkında

(C23) Serena ve (HC23) Vanetta (LCV - HAFİF TİCARİ - LIGHT COMMERCIAL VEHICLE)
nicky
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 53
Kayıt: 07 Mar 2015, 08:28
Otomobil: Diğer
Meslek: Emekli

Re: 96 model vanetta cargo 2.3d hakkında

Mesajgönderen nicky » 10 Mar 2015, 18:28

Benzinci depoyu tam fullememiş, yanlış netice verecekti o yüzden tekrar fullemek zorunda kaldım. Şu anda Henüz 100 km dahi yapmadım. Arabayı sık kullanmıyorum. Bir miktarını şehiriçinde, bir miktarını da şehir dışında yaktıktan sonra ortalamasını burada yazacağım.Bir veya 2 hafta sürer sanıyorum.

En son nicky tarafından 11 Mar 2015, 02:14 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
delipoyraz75
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 386
Kayıt: 26 Oca 2014, 01:48
Otomobil: Diğer
Meslek: yay segman sanayii
Konum: istanbul

Re: 96 model vanetta cargo 2.3d hakkında

Mesajgönderen delipoyraz75 » 11 Mar 2015, 00:52

varya vanetta cı bi kişi daha gördüm ya ne kadar sevindim anlatamam :) sonunda vanetta tutkunları çıkmaya başladı :) yazdıklarınızı okudumşanzımanda kalın yağ çok fark ettiriyor standart 80-90 ekliyor çoğu usta ben kendim eklmeişsitm güçlü usta daha ince koysaydın iyi olurdu demişti gerçi sıkıntı yok ama bir problem var ki tahminim sizdekilerde aynıdır her halde vites takılmaları veya zor geçişlerinde bundan yaklaşım 7 ay falan olmuştur sanırım altta tamiratlara devam ederken bişeyin farkına vardım vites halatının takılı olduğum demirdeki segman çıkmış veya gevşemişse veya düşmüş hiç yoksa halat orda duruyor ama tam olarak 1ve 2 . viteslerde sıkıntı yaratıyor ve şanzıman kolunun harekeninede çok etki ediyor ve birde telin en uç kısmı geçmeli delikli pim var gevşek olmamalı ve dik burgulu segman ve onunda sıkı olması gerekiyor çünkü kolu tam tutup dengeli ileri geri itebilmesi için ben detaylı hafta sonu kısmetse yeniden bakıcam ama şanzıman yağı baya bir fark ettiriyor bu bir gerçek diğer anlattığım konu içinse bakıp size yazıcam bu arada nicky gerçekten şanslısın ben alırkende yeni demişlerdi ama motoru komple indirmek zorunda kaldım gerçekten dürüst insana denk gelmişsin.hayırlı olsun güle güle kullan sanada elimizden geldiğince yardım etmeye çalışırız ama unutmamakta lazım işin gerçekten piri güçlü ustadır.sizden ricam vanetta konularını bu bölümden ayırmayalım hep beraber paylaşarak çözelim sorunları hepinize canı gönülden saygılarımı sunarım...

Güven ırmak
İstanbul / sancaktepe
Nıssan Vanetta cargo 2,3d

nicky
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 53
Kayıt: 07 Mar 2015, 08:28
Otomobil: Diğer
Meslek: Emekli

1995-2002 Model Nissan-Vanette

Mesajgönderen nicky » 11 Mar 2015, 02:01

İlgine teşekkür ederim Delipoyraz75. Çok içten ve sıcak kanlı biri olduğun hemen anlaşılıyor. Ben ilk defa dizel bir arabaya biniyorum. İki ay önce satın aldığım Nissan Vanette hakkında hiç bilgim yok diyebilirim. İnternette araştırıp bilgi edinmeye çalışıyorum. Bu arabaların 2 türü var. Biri 2000 cc motor (City Van), diğeri ise 2300 cc motor (Cargo Van).
Arabamın görüntüsü (Resmi tıklayınız) ; Resim

Bendeki araba 1998 model Nissan_Vanette 2300 cc Cargo Bus (Camlı Van), HC23 diye geçiyor. Otomobil ruhsatlı olduğu için vizesi 2 yılda bir yapılıyor. Titiz bir insanım. Ben arızayı beklemeden tedbir alınmasından yanayım ve araştırıcı biriyim. Arabamın özellikleri aşağıdadır ;

Nissan - Vanette Cargo - 2.3 d (75 Hp)
Marka Nissan
Model Vanette
Nesil Vanette Cargo
Motor 2.3 d (75 Hp)
Güç 75 bg
Yakıt deposu hacmi 58 Lt
Üretim başlangıç yılı 1995 yıl
Son üretim yılı 2002 yıl
Kasa tipi Minivan
Uzunluk 4500 mm.
Genişlik 1695 mm.
Yükseklik 1980 mm.
Dingil Mesafesi 2895 mm.
Motor pozisyonu Orta, boyuna
Motor hacmi 2283 cm3
Tam güç devri 4300 dev/dak
Tork 145/2300 Nm
Yakıt Sistemi Dizel - Standart dizel enjeksiyon (SDI)
Valf yapısı OHC
Silindir pozisyonu Inline
Silindir Adedi 4
Silindir çapı 87 mm.
Silindir içi vuruş 96 mm.
Sıkıştırma oranı 22.5
Silindir başına düşen valf 2
Yakıt Tipi Dizel
Şehir içi yakıt tüketimi 12.7 Lt/100 km
Şehir dışı yakıt tüketimi 7.9 Lt/100 km
Ortalama yakıt tüketimi 9.6 Lt/100 km
Ağırlık 1537 Kg
Maksimum ağırlık 2505 Kg

Vites halatı konusuna gelince...Bence söktürüp iyice bir kontrol ettirmek, sağlamsa temizletmek ve yağlatmak lazımdır. Eğer sağlam değilse yenisini takmak gerekir. Benim Usta çok iyi bir Usta ama, ısrar etmezsen yapılacak işi savsaklıyor. O yüzden bu hafta tekrar gideceğim ve başında durarak ikili Vites Halatı' nı söktürüp Segman, Pim vs. ne varsa halatı kontrol ettireceğim. Ayrıca Şanzımana daha ince bir yağ (75/90) koymasını söyleyeceğim.

Not : Delipoyraz75 bu konunun başlığını "1995-2002 Nissan-Vanette" diye değiştirirsen çok daha iyi olur.


Kullanıcı avatarı
delipoyraz75
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 386
Kayıt: 26 Oca 2014, 01:48
Otomobil: Diğer
Meslek: yay segman sanayii
Konum: istanbul

Re: 96 model vanetta cargo 2.3d hakkında

Mesajgönderen delipoyraz75 » 12 Mar 2015, 21:59

2300cc diye geçiyor ama 1997 küsürlerde motor hacimleri var yani bazen göründüğü gibi değil :) neyse okadarda etkili bir detay değil sanırım aracın güzel güle güle kullan halat konusunda iyi düşünmüşsün baştan aşşa kontrol en iyisi , ben kendim yaptığım için sizinde yapabileceğinizi düşünerek yazmıştım vites faal se bence şu segman işine bakmak gerekli hafta sonu fırsat olur sa bende söküp kontrol edicem ama eminim 100 de 100 o segmandan ve pimlerden kaynaklanıyor şanzıman yağını nekadar ince koyarsan okadar daha iyi olur neticede akışkanlık ve sürtünme olayı önemli ölçüde ciddi bende yeni değiştim ama yine değişicem gibi hararet olayı çok oluyor bunlarda onun içinde kendi hararet müşüründen bağımsız bir adet dijital termostad bağlıcam şimdi havalar soğuk ama yaza böyle ince işleri sıcakken halledicem şimdi acelesi yok :) petek durumunada bak tıkanma oranları ne alemde oda önemli nekadar yeni bakım yapılsada pek dikkat edilmez yenilendiyse sorun yok tabii daha çok detay var bu arada başlığı değiştireyim dediğin gibi ama nissan vanetta hakkında herşey diye olabilir bence :)

Güven ırmak
İstanbul / sancaktepe
Nıssan Vanetta cargo 2,3d

nicky
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 53
Kayıt: 07 Mar 2015, 08:28
Otomobil: Diğer
Meslek: Emekli

VANETTE HAKKINDA HERŞEY...

Mesajgönderen nicky » 12 Mar 2015, 22:47

Delipoyraz75,

Çok önemli bir noktaya değinmişsin. bana göre de yaz aylarında en büyük sorun hararet sorunu olacak. Benim daha önce renault bir arabam vardı. Yaz aylarında su kaynatıyor, plastik aksamlı ne varsa ve lastik hortumlar dahil hepsini çatlatıyordu.. Bir keresinde neredeyse motor elden gidecekti.

Ben şimdiden tedbirini alıyorum. Radyatördeki suyu boşalttırdım ve yeniden su koydurdum ve suya 3 litre Antifiriz kattım. Bir müddet havalar ısınana kadar kullandıktan sonra tekrar antifirizli suyu boşaltıp, aynı işlemi tekrarlayacağım. Antifirizlu su hem hemen kaynamıyor, hemde Radyatörü paslandırmıyor, hatta radyatörü temizliyor. Ayrıca 30 TL' ye radyatör temizleyici katkı maddeleri var. Radyatörün suyuna katıyorsun, arabayı 15-20 dakika çalıştırıyorsun, radyatörün içini tertemiz ediyor.

Ancak bu konuda en önemli noktaya gelince...Kesinlikle düşük dereceli bir Fan Müşürü ve düşük dereceli bir Termostat/Termostat Müşürü taktırmak lazım. Düşük dereceli Fan Müşürü bile tek başına yeterli olabilir. Bazı kişiler fanların devreye girmesi için hararetin 90 derece olması gerektiğini söylüyor ama ben hararetin en fazla 74 derecede tutulmasından yanayım. Çünkü dizel motorlar 90 derecelik yüksek bir hararette silindir kafasını bozuyorlar veya karşımıza başka başka sorunlar çıkarıyorlar. Ben bu söylediklerimi Renault arabamda uyguladım ve çok yararlı oldu. Bir daha hararet sorunu yaşamadım.


Kullanıcı avatarı
delipoyraz75
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 386
Kayıt: 26 Oca 2014, 01:48
Otomobil: Diğer
Meslek: yay segman sanayii
Konum: istanbul

Re: 96 model vanetta cargo 2.3d hakkında

Mesajgönderen delipoyraz75 » 12 Mar 2015, 23:32

fabrikalar normalde su belki olmadan direk antifiriz doldururlar motora sıfır alınan bir aracın antifiriz seviyesini gördünmü hiç :) bi bak derim. devamlı antifiriz ve heleki kat kı fazla atma derim radyatör değişmediyse ve eskiyse delikler açılır amman dikkat et, radyatörü geç diğer parçalarıda düşün devir daim pompa contalar,borular,bağlantılar gibi motor dediğimiz heryeri demir 10cm kalınlığında blok değil piston çevreis blok içi labirent gibi bölmeli ve okadar kalın değil motor içten zamanla nekadar katkıda koysan antifirizxde atsan paslanma oluşuyor sen devamlı bu işlemi tekrarlardan zamanla o paslı bölgeler döngü neticesine çatlak ve deliklere yol açar gerisinde ne olur sen düşün :) motor sıcaklığına gelince 90c standarttır kim sana demişse doğru demiş ama 90c de sabit tutmaK en iyisi ama 90c de fan açmıyor 95-100 derceye doğru araç fan açar kimi arabada 105 dertcede neticede yağ vizkositesi akışkanlık yağlama sıcaklıktaki motorun esneme tepkimesi v.s. dizel motor heleki sıcaklık konusunda devamlı sıcak olması gereken bir motor yapısı itibariyle bunlar hepsi hesaplanmış neticede bunu üreten mühendisten daha iyi bilemeyiz :) motor en virimli 90c de çalışmasına devam eder bazı araçlarda değişir motor silindir kafası derken nereyi kastetin anlamadım ama pistonlardan bahsediyorsan aksine zaten motorun içi suyun sıcaklığından ve motordan daha sıcak işliyor yani dağılan ısı 90c oluyor içte anlık patlama ısısını hesap edersen 2 katı daha fazla :) motordaki termikli fan extra soğutma sağladığı için avantajlı ama motor önde olsaymış çok daha iyi olurmuş aslında :) vanettalarda üst kapak subap bölümü sıkışmanın en iyi seviyede olması için pistonlara yatay olarak karşılıklı inşa edilmiş çekişte güzel ama yatık kubbe subap yatağı daha iyi motor tiger koparma durumunda en azından subap lar pistona vurup kol çıkarma durumu oluşmazmış neyse detay çok ben senin dediğin düşük derece yani yazlık ve kışlık termostad ve müşür yerine sabit devamlı dengede olacak şekilde dijital ve gözümün önünde şık bişey uygulıycam yapınca resim atarım zaten seçenek çok gerçi :)

Güven ırmak
İstanbul / sancaktepe
Nıssan Vanetta cargo 2,3d

nicky
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 53
Kayıt: 07 Mar 2015, 08:28
Otomobil: Diğer
Meslek: Emekli

Re: 96 model vanetta cargo 2.3d hakkında

Mesajgönderen nicky » 13 Mar 2015, 09:27

Silindir kafası derken silindir kapaklarını kasttettim. Ona Silindir başlığı da diyorlar. Sen İstanbul' da 25-30 dereceyi yaşarken biz burada Muğla yöresinde 35-40 dereceyi yaşıyoruz. Üstelik burası dağlık, inişli çıkışlı bir yer. Hele Muğla yolunda "Sakar Yokuşu" denilen bir yer varki, yazın çıkabilene aşkolsun. Arabalar su kaynatıyor, bir çok araba zorunlu mola veriyor. Ben önce sıcakları bekleyeceğim. Sonra o sıcaklarda arabanın hararet durumunu kontrol edeceğim. Eğer anormal bir durum yoksa bir şey yapmaya gerek yok. Eğer varsa, O zaman bakacağım bir çaresine.

Not : Şöyle bir şey yapalım. Nissan_Vanette ile ilgili her bir konu için bir Başlık açalım. Çünkü sürekli burada devam ettirirsek, işlediğimiz konuyu ileride arayıp bulmak çok zor olur. Arayan biri o konuyu bulmakta çok zorlanır. Mesela şöyle konular açabiliriz ;

- Nissan_Vanette hararet sorunu
- Nissan_Vanette vites geçişi sorunu
- Nissan_Vanette yakıt sorunu
- Nissan _Vanette (bilmem ne) sorunu
- Nissan_Vanette (bilmem ne) sorunu

gibi bir çok konu başlığı açabiliriz. Ne dersin ?


Kullanıcı avatarı
nissan_vanette
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 33
Kayıt: 26 Şub 2015, 19:00
Otomobil: Almera
Meslek: Serbest
Konum: İstanbul / Güngören

Re: 96 model vanetta cargo 2.3d hakkında

Mesajgönderen nissan_vanette » 13 Mar 2015, 10:43

nicky yazdı:Not : Şöyle bir şey yapalım. Nissan_Vanette ile ilgili her bir konu için bir Başlık açalım. Çünkü sürekli burada devam ettirirsek, işlediğimiz konuyu ileride arayıp bulmak çok zor olur. Arayan biri o konuyu bulmakta çok zorlanır. Mesela şöyle konular açabiliriz ;

- Nissan_Vanette hararet sorunu
- Nissan_Vanette vites geçişi sorunu
- Nissan_Vanette yakıt sorunu
- Nissan _Vanette (bilmem ne) sorunu
- Nissan_Vanette (bilmem ne) sorunu

gibi bir çok konu başlığı açabiliriz. Ne dersin ?


Evet katılıyorum böyle olursa daha güzel olur.

Nissan Almera 1.5 HB Tekna
Düşün ve Konuş !
http://www.adimmoda.com

nicky
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 53
Kayıt: 07 Mar 2015, 08:28
Otomobil: Diğer
Meslek: Emekli

Re: 96 model vanetta cargo 2.3d hakkında

Mesajgönderen nicky » 13 Mar 2015, 14:25

Teşekkürler Nissan_Vanette. Ben yeni konu başlıklarını açtım. Açtığım konu başlıkları ile ilgili olarak görüşlerinizi yeni konu başlıklarına taşıdım. Delipoyraz75 sende bundan böyle açtığım konu başlıklarına görüşlerini yazabilirsin. Bu arada sizlerde Nissan-Vanette ile ilgili yeni ve daha başka konu başlıkları açabilirsiniz.


Kullanıcı avatarı
delipoyraz75
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 386
Kayıt: 26 Oca 2014, 01:48
Otomobil: Diğer
Meslek: yay segman sanayii
Konum: istanbul

Re: 96 model vanetta cargo 2.3d hakkında

Mesajgönderen delipoyraz75 » 14 Mar 2015, 14:32

ok. mantıklı , bende eklerim konulara bi kaç tane

Güven ırmak
İstanbul / sancaktepe
Nıssan Vanetta cargo 2,3d

nicky
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 53
Kayıt: 07 Mar 2015, 08:28
Otomobil: Diğer
Meslek: Emekli

Re: 96 model vanetta cargo 2.3d hakkında

Mesajgönderen nicky » 14 Mar 2015, 15:49

Anlayışın için teşekkürler delipoyraz75. Ekleyeceğin yeni konuları merakla bekliyoruz.


Kullanıcı avatarı
delipoyraz75
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 386
Kayıt: 26 Oca 2014, 01:48
Otomobil: Diğer
Meslek: yay segman sanayii
Konum: istanbul

Re: 96 model vanetta cargo 2.3d hakkında

Mesajgönderen delipoyraz75 » 14 Mar 2015, 16:27

dur bakalım havalar soğuk tam girişemiyorum :) hele havalar ısınsın iyice detaylars bakıcam :)

Güven ırmak
İstanbul / sancaktepe
Nıssan Vanetta cargo 2,3d


“Serena - Vanetta Forum (Hafif Ticari)” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


 

 

oto anahtarı