Titreme Sorunu - Qashqai 1.3 DIG-T Otomatik
Titreme Sorunu - Qashqai 1.3 DIG-T Otomatik
Arkadaşlar Merhaba,
2021 Nissan Qashqai 1.3 skypack otomatik araç sahibiyim. Bir sene önce 12.000 km de iken aldığım aracım şu an 28.000 km de. Yaklaşık 1 ay önce özellikle fren yaptığımda araç durma anında titreme yapmaya başladı. Kalkışta bazen titreme yapıyor ancak dururken çok sık son anda titreme yapıyor. Bayram öncesi İstanbul Eyüp'te yetkili servis olan Mar Oto'ya aracımı götürdüm. Yetkili serviste yıllık bakımı yapıldı, İlhan Bey tarafından aracın tertemiz olduğu ve hiç bir probleminin olmadığı, yıllık bakımının yapıldığı söylendi, yıllık bakım ücretini ödedim. Bir hata olsa zaten bilgisayar verirdi denildi. Bir sonraki gün bayram nedeni ile 1.000 km yolculuk yaptım, İstanbul çıkışından Bolu'ya kadar yoğun trafik nedeni ile sürekli dur kalk yapmak zorunda kaldım ve araba her durduğunda titredi. Çok şükür yolda kalmadık.
Bayram sonrası Mersin'de Onuk yetkili servise gittim. Serviste görevli Erkan Bey, beni Yusuf Usta ile tanıştırdı ve birlikte bir sürüş yaptık, usta da kullandı arabayı ve problemi fark etti. Arabayı önce bilgisayara bağladılar ve güncelleme vs yaptılar ancak sorun yine düzelmedi. Yusuf Usta ilk defa bu şekilde bir problem ile karşılaştıklarını söyledi. Bu noktada şanzıman problemi olabileceğini ve şanzıman yağının azaldığını ve ilave 2 litre ekleme yapmam gerektiği bunun için 3.000 TL vermezsem Erkan Bey işleme başlayamayacaklarını söyledi. Şanzıman yağı eksilse, aracın uyarı vermesi gerekmez mi diye sordum, bazen vermeyebilir dedi. Bunun bana tuhaf geldiğini söyledim. Şanzıman yağını ilave etsek de bu problemin ortadan kalkma ihtimalinin % 1 bile olamayacağını özellikle söyledim. Ancak kendisi prosedürün bu şekilde yazılı olduğunu ve şanzıman yağının araç garantisinin kapsamı dışında olduğunu söyledi. Mantıklı gelmese de mecburen 3.000 TL 'yi 10 gün önce ödedim. Sonrasında yağı ilave ettiklerini ve problemin yine devam ettiğini söylediler. Araç 1,5 gün serviste kaldı ve en son kavramanın değişmesi gerektiği ve bunun için bir ödeme yapmam gerekmediği, kavramanın garanti kapsamında olduğu söylendi. Kavramanın ellerinde olmadığı, sipariş geçeceğini ve 10-15 gün beklemem gerektiği, aracı kullanmaya devam edebileceğim söylendi. Bu noktada ayrılmadan önce araçta herhangi bir kullanım hatası var mı, benden kaynaklı bir problem var mı diye Yusuf Ustayı çağırtarak özellikle sordum. Kullanıcı hatası değil kesinlikle, denildi. Kavramayı değiştirelim düzelmezse şanzımanda başka parçalara bakacağız denildi. Erkan Bey ve Yusuf Usta sağ olsunlar ilgilendiler ama benden kaynaklı olmayan bir problemden dolayı 3.000 TL paramı almaları hayal kırıklığıydı . Servis henüz aramadı beni, sonraki gelişmeleri de yazarım. Umarım kimse yaşamaz ama benzer problem yaşayanlar olursa, en azından bi ön bilgilendirme olur diye paylaşmak istedim.
2021 Nissan Qashqai 1.3 skypack otomatik araç sahibiyim. Bir sene önce 12.000 km de iken aldığım aracım şu an 28.000 km de. Yaklaşık 1 ay önce özellikle fren yaptığımda araç durma anında titreme yapmaya başladı. Kalkışta bazen titreme yapıyor ancak dururken çok sık son anda titreme yapıyor. Bayram öncesi İstanbul Eyüp'te yetkili servis olan Mar Oto'ya aracımı götürdüm. Yetkili serviste yıllık bakımı yapıldı, İlhan Bey tarafından aracın tertemiz olduğu ve hiç bir probleminin olmadığı, yıllık bakımının yapıldığı söylendi, yıllık bakım ücretini ödedim. Bir hata olsa zaten bilgisayar verirdi denildi. Bir sonraki gün bayram nedeni ile 1.000 km yolculuk yaptım, İstanbul çıkışından Bolu'ya kadar yoğun trafik nedeni ile sürekli dur kalk yapmak zorunda kaldım ve araba her durduğunda titredi. Çok şükür yolda kalmadık.
Bayram sonrası Mersin'de Onuk yetkili servise gittim. Serviste görevli Erkan Bey, beni Yusuf Usta ile tanıştırdı ve birlikte bir sürüş yaptık, usta da kullandı arabayı ve problemi fark etti. Arabayı önce bilgisayara bağladılar ve güncelleme vs yaptılar ancak sorun yine düzelmedi. Yusuf Usta ilk defa bu şekilde bir problem ile karşılaştıklarını söyledi. Bu noktada şanzıman problemi olabileceğini ve şanzıman yağının azaldığını ve ilave 2 litre ekleme yapmam gerektiği bunun için 3.000 TL vermezsem Erkan Bey işleme başlayamayacaklarını söyledi. Şanzıman yağı eksilse, aracın uyarı vermesi gerekmez mi diye sordum, bazen vermeyebilir dedi. Bunun bana tuhaf geldiğini söyledim. Şanzıman yağını ilave etsek de bu problemin ortadan kalkma ihtimalinin % 1 bile olamayacağını özellikle söyledim. Ancak kendisi prosedürün bu şekilde yazılı olduğunu ve şanzıman yağının araç garantisinin kapsamı dışında olduğunu söyledi. Mantıklı gelmese de mecburen 3.000 TL 'yi 10 gün önce ödedim. Sonrasında yağı ilave ettiklerini ve problemin yine devam ettiğini söylediler. Araç 1,5 gün serviste kaldı ve en son kavramanın değişmesi gerektiği ve bunun için bir ödeme yapmam gerekmediği, kavramanın garanti kapsamında olduğu söylendi. Kavramanın ellerinde olmadığı, sipariş geçeceğini ve 10-15 gün beklemem gerektiği, aracı kullanmaya devam edebileceğim söylendi. Bu noktada ayrılmadan önce araçta herhangi bir kullanım hatası var mı, benden kaynaklı bir problem var mı diye Yusuf Ustayı çağırtarak özellikle sordum. Kullanıcı hatası değil kesinlikle, denildi. Kavramayı değiştirelim düzelmezse şanzımanda başka parçalara bakacağız denildi. Erkan Bey ve Yusuf Usta sağ olsunlar ilgilendiler ama benden kaynaklı olmayan bir problemden dolayı 3.000 TL paramı almaları hayal kırıklığıydı . Servis henüz aramadı beni, sonraki gelişmeleri de yazarım. Umarım kimse yaşamaz ama benzer problem yaşayanlar olursa, en azından bi ön bilgilendirme olur diye paylaşmak istedim.
“Forum Kuralları, Duyurular ve İletişim Bilgiler” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir