%50-80 arası yakıt tasarrufu
- spoilerci
- MODERATOR
- Mesajlar: 1842
- Kayıt: 29 Eyl 2013, 19:48
- Otomobil: Primera
- Meslek: Primera P12 Tekna
- Konum: Akşehir
- İletişim:
%50-80 arası yakıt tasarrufu
https://www.facebook.com/video.php?v=888060264559034
[img]https://hizliresim.com/XoYQmo[/img]
- FelixCrail
- Administrator
- Mesajlar: 3143
- Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
- Otomobil: Primera
- Meslek: Filo Kiralama
- Konum: İstanbul / Maltepe
Re: %50-80 arası yakıt tasarrufu
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA
- spoilerci
- MODERATOR
- Mesajlar: 1842
- Kayıt: 29 Eyl 2013, 19:48
- Otomobil: Primera
- Meslek: Primera P12 Tekna
- Konum: Akşehir
- İletişim:
Re: %50-80 arası yakıt tasarrufu
[img]https://hizliresim.com/XoYQmo[/img]
- FelixCrail
- Administrator
- Mesajlar: 3143
- Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
- Otomobil: Primera
- Meslek: Filo Kiralama
- Konum: İstanbul / Maltepe
Re: %50-80 arası yakıt tasarrufu
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA
- MÜNÜRB
- Platin Üye
- Mesajlar: 578
- Kayıt: 07 Kas 2013, 20:22
- Otomobil: Almera
- Meslek: memur
- Konum: silivri/istanbul
- İletişim:
Re: %50-80 arası yakıt tasarrufu


Hidrojen Teknolojisini Engelleyen Faktörler
Bazı bilim adamları evlerin garajlarında minyatür hidrojen santralleri kurulabileceğini söylüyor. Böylece en yakındaki dolum istasyonuna gitmeye gerek kalmadan insanlar evlerinden hidrojen depolarını doldurabilirler.
Bazı bilimadamları da hidrojen üretmek için elektroliz işleminin arabada yapılmasını öngörüyor. Fakat elektroliz için gerekli olan elektriğin yine arabada bulunan akülerden sağlanması lazım. Bu da araba için ekstra ağırlık oluşturur ve akülerin düzenli olarak şarj edilmesi gerekir.
Hidrojen ile çalışan arabalar için engeller sadece yukarıda saydıklarımız değil. Maliyet de önemli bir faktör. Yakıt hücrelerinde katalizör olarak kullanılan platinyum çok pahaldır ve tek bir yakıt hücresinin maliyeti $100.000 üzerindedir.
Depolama da ayrı bir problemdir. Hidrojen devamlı yayılmak isteyen bir gazdır. Hafif olduğu için devamlı sızmalar yapar. Yüksek basınçlı tüpler içinde iyi yalıtılmış tüpler içinde saklanması gerekir. Hidrojen ile çalışan arabayı birkaç gün park edin. Tüm yakıt buhar olup gidecektir. Hidrojen ayrıca güneş altında ısınır ve patlamaya yol açabilir.
34ZPT24
silivri/istanbul
almera tekna
1.5 2008
“Do it YourSelf (D.I.Y)” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir