1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

2012 MICRA 1.2 GAZ YEMEME PROBLEMI

Gönderilme zamanı: 05 Ara 2020, 17:58
gönderen Emre Kartal
Merhaba Herkese, aracimi yaklasik olarak 20 gun once aldim. Detayli expertiz yaptirdim. Expertiz raporunda atesleme ve yakit sisteminin kontrolu yazdigi icin butun bakimlarini tekrardan yaptirdim.

Ancak arac tam gaz kalkarken ayagim full gazda iken 50-60 km hiz a ulastiktan sonra devir 1000 ile 4000 arasina kendi kendine cikip dusuyor. Gaz tam alamadigi icin de aracin icin de biri sanki sizi tutup birakiyor hissi veriyor. Bu problemi yasayan arkadaslar oldu mu ve ya olduysa ne sekil de giderebildiniz. Arac daha 56.000 km de onden kazasiz. Umarim atesleme ile ilgili bir problemdir. Sanziman ile ilgiliyse ciddi maliyetli diyorlar.

Yorumlarinizi ve geri donuslerininizi bekliyorum. Tesekkurler.

Re: 2012 MICRA 1.2 GAZ YEMEME PROBLEMI

Gönderilme zamanı: 15 Eyl 2022, 10:54
gönderen ASKAR
Öncelikle selamlar. sıkıntının oluştuğu tarih üzerinden 4 yıl geçmiş ama bu tarz problemler kronik olarak cvt grubunda yaşandığı için kullanıcıları bilgi amaçla cevap vermek istedim. bahsedilen aslında öncelikle arıza cihazı ile yapılan tespit ve yol testi, araç km si ve geçmişi ile daha sağlıklı olur. fakat şuan böyle bir durum söz konusu değil. CVT lerde genel itibariyle bütün sıkıntıların başı yağ bakımının gecikmesiyle yaşanmaya başlıyor. yetkili servislerin 60 bin diye ifade edilen yağ bakımının bizim yüzlerce cvt şanzıman tecrübemizle 30 binde değişmesi gerekiyor. heleki istanbul gibi şehirlerde 40 bin km çok geç bile kalmış olabiliyor artı NS2 VE NS3 yağlar çok daha hassas olduğu için zaman da olumsuz etkilemektedir. Bu aracımızın sıkıntısı öncelikle hidrolik beyin gözüküyor. 1-hidrolik beyin ya yenisiyle değişmeli yada selenoid ve beyin içerisinde ki pistonlar yenilenerek revizyon yapılmalı. bu işlem için şanzımanın inmesine gerek yok. 2- fakat eğer ki durum buraya geldi ise 2. işlem olarak mutlaka ama mutlaka yağ pompası revizyon olmalı. bunun için şanzıman inmelidir. 3- şanzıman açılmadan evvel tambur testi yapılarak( ASKAR OTOMATİK ŞANZIMAN da bu teknik teknoloji mevcuttur) tamburların basınc tutma mukaveti test edilir sıkıntı yok ise mutlaka ama mutlaka tambur zinciri değiştirilir. 4 - tork ölçümü yapılarak sıkıntı yok ise temiz cvt yağı konur. 5- araca adaptasyon yapılarak fabrilka ayarlarına geri döndürülür. beyin sıfır ortalama 800 usd. revizyon ile yarı yarıya maliyet düşürüle bilir. beyin- yap pompası ve tambur testinin üretici firma verilerine sahip ise düzgün ve en düşün maliyetli bir onarım olur.