1. sayfa (Toplam 2 sayfa)
P11-144 Tekleme Sorunu..
Gönderilme zamanı: 23 Ara 2013, 23:29
gönderen 1.burak
Merhaba arkadaslar..
Daha once bu problem hakkida acilmis konularida inceledim fakat kendi problemimi anlatip sizlerden fikir almak istiyorum..
2000 model Primera 1.6 Comfort sahibiyim.. Sıralı sistem Lpg var araçta..
Sorun soyle gelisiyor...
Arac normal sekilde calisiyor.. Olmasi gereken sicakliga gelince Lpg'ye geciyor.. Yaklasik 10 km civari gittikten sonra arac normal sicakligina ulasiyor.. Ne oluyorsa bu noktada olmaya basliyor.. Ozellikle dusuk devirlerde arac ivmelenirken 1500-2000 devir arasinda anlik tekleme oluyor ve bunu her viteste tekrarlayabiliyor.. Bu sorun hem LPG hem de BENZİN'de oluyor..
Diger acilmis konulardan topladigim bilgilere gore en ucuzdan baslayarak once buji degistirmeyi deneyecegim.. Fakat sonraki asamada krank mili sensoru ve egzantrik mili sensorunu alarak denemem gerekiyor cok fazla parca edinebilecegim deneyebilecegim bir durum yok.. Birde vuruntu sensoru diye bir parcadan bahsediliyor.. Bu parca nedir?
Eger ayni problemi yasayan veya cozumu sudur diyerek yol gosterecek olan varsa minnettar olurum..
Simdiden tesekkur ediyorum..
Re: P11-144 Tekleme Sorunu..
Gönderilme zamanı: 23 Ara 2013, 23:39
gönderen FelixCrail
bu soru üzerine burdan güçlü ustaya bir soru sormak istiyorum. nissanları cihaza bağlayınca hangi silindirin teklediğini cihazdan görebiliyormuyuz vwdeki gibi? (tekleme sayacı varmı yani)
Re: P11-144 Tekleme Sorunu..
Gönderilme zamanı: 23 Ara 2013, 23:52
gönderen etap nissan
evet görülebiliyor.zaten her silindir farklı kodlarda hata verir.
Re: P11-144 Tekleme Sorunu..
Gönderilme zamanı: 23 Ara 2013, 23:54
gönderen etap nissan
1.burak yazdı:Merhaba arkadaslar..
Daha once bu problem hakkida acilmis konularida inceledim fakat kendi problemimi anlatip sizlerden fikir almak istiyorum..
2000 model Primera 1.6 Comfort sahibiyim.. Sıralı sistem Lpg var araçta..
Sorun soyle gelisiyor...
Arac normal sekilde calisiyor.. Olmasi gereken sicakliga gelince Lpg'ye geciyor.. Yaklasik 10 km civari gittikten sonra arac normal sicakligina ulasiyor.. Ne oluyorsa bu noktada olmaya basliyor.. Ozellikle dusuk devirlerde arac ivmelenirken 1500-2000 devir arasinda anlik tekleme oluyor ve bunu her viteste tekrarlayabiliyor.. Bu sorun hem LPG hem de BENZİN'de oluyor..
Diger acilmis konulardan topladigim bilgilere gore en ucuzdan baslayarak once buji degistirmeyi deneyecegim.. Fakat sonraki asamada krank mili sensoru ve egzantrik mili sensorunu alarak denemem gerekiyor cok fazla parca edinebilecegim deneyebilecegim bir durum yok.. Birde vuruntu sensoru diye bir parcadan bahsediliyor.. Bu parca nedir?
Eger ayni problemi yasayan veya cozumu sudur diyerek yol gosterecek olan varsa minnettar olurum..
Simdiden tesekkur ediyorum..
Sadece ateşleme sistemine bakın başka yerde aramanıza gerek yok ısndıktan sonra ortaya çıkar genellikle
Re: P11-144 Tekleme Sorunu..
Gönderilme zamanı: 24 Ara 2013, 00:13
gönderen FelixCrail
Herbir silindirin ayri hata kodu yerine kac adet tekleme yaptiginin sayisi anlik izlenebiliyormu
Re: P11-144 Tekleme Sorunu..
Gönderilme zamanı: 24 Ara 2013, 00:37
gönderen 1.burak
Bujiler haric baska nereleri gozden gecirmeliyim peki? Bobinde bir ariza vardi daha oncelerde.. Yaklasik 5 ay once mars basmamis ve arac kalmisti.. Bobin ve modul galiba ic ice iki parca var bunlardan biri degisti.. Arac calisti.. Daha sonra tekleme sorununu cozebilmek icin her iki parcada parcacidan odunc alarak degistirildi fakat sorun devam etti.. Bobinde boyle bir sorun olusunca acaba bujilere zararmi verdi? Bundan suphelendigim ve forumdada buji dendigi icin bujilerden baslayacagim problemi cozme denemelerine.. Baska denemem gereken neresi olabilir?
Re: P11-144 Tekleme Sorunu..
Gönderilme zamanı: 24 Ara 2013, 23:01
gönderen etap nissan
tayvan malı modüllerde bu gibi sorunlar olabiliyor.Gerkirse distribütörü komple değiştirin.
Re: P11-144 Tekleme Sorunu..
Gönderilme zamanı: 24 Ara 2013, 23:03
gönderen etap nissan
FelixCrail yazdı:Herbir silindirin ayri hata kodu yerine kac adet tekleme yaptiginin sayisi anlik izlenebiliyormu
Orjinal servis cihazı ile izlenebiliyor.
Re: P11-144 Tekleme Sorunu..
Gönderilme zamanı: 25 Ara 2013, 22:45
gönderen 1.burak
Tekrardan merhaba arkadaslar.. Bugun arkadasim olan ustamin suphelendigi ve illaki deneyelim dedigi aku degisti.. Sorun devam etti.. Akuyu tekrar eskisiyle degistik.. Bujileri degistik.. Sorun yine devam ediyordu.. Bu sefer hararet musurunun soketini cikardik.. Ariza lambasi yakti arac fakat tekleme sorunu ortadan kalkti.. Uygun hararet musurunu bulamadik.. Siparis veriliyor.. Aklimdaki soru su; arac zaten sogukken bu teklemeyi yapmiyordu.. Arac hararet musurunden gerekli veriyi alamadigi icin teklemeyi yapmiyor olabilir mi? Yani hararet musuru geldiginde yerine takilinca sorunun sebebi olan esas neden ortadan kalkmadigi icin teklemeye devam etmesi mumkunmu? Bu hararet musuru teklemeye sebebiyet verebilecek bir gorevdemi? Okuyup yorum yapan zaman ayiran herkese tekrar tesekkur ederim..
Re: P11-144 Tekleme Sorunu..
Gönderilme zamanı: 27 Ara 2013, 22:58
gönderen etap nissan
hararet müşürü sıcaklık verileri normalmi yoksa -40 mı gösteriyor.Ateşleme modülünü değiştirmeden önce böyle bir sorun varmıydı.
Re: P11-144 Tekleme Sorunu..
Gönderilme zamanı: 28 Ara 2013, 00:22
gönderen 1.burak
Araci cihaza baglayamiyoruz.. Consult cihaz var fakat sisteme giris yapamadik.. Dolayisiyla veri alamiyoruz.. Atesleme modulunden once boyle birsey hatirlamiyorum.. Degistikten sonrada yaklasik uc ay kadar ben kullanmadim araci.. Aile fertleri kullandi.. 110 civari bir kesiklik yaptigini soyluyorlardi ama bu kisim karanlik nokta malesef.. Yanliz, modulu siz soyledikten sonra tekrar odunc yeni modul alarak denedik.. Sorun devam etti..
Re: P11-144 Tekleme Sorunu..
Gönderilme zamanı: 29 Ara 2013, 01:56
gönderen etap nissan
Verileri görmeden arıza çözülmez öncelikle bağlantı problemini çözün.Modül denemeniz birşey değiştirmez distribütörü komple değiştirip deneyin.Sorunu çözemezseniz serviste hasan usta var benim selamımı söyleyin aracınızın sorununu çözecektir