İleri Sürüş Teknikleri Eğitimi

Diğer kategorilere girmeyen Nissan ve/veya farklı tüm konular hakkında
Kullanıcı avatarı
dilekk
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 610
Kayıt: 15 Eyl 2013, 00:53
Otomobil: Juke
Meslek: ingilizce öğretmeni
Konum: İstanbul

Re: İleri Sürüş Teknikleri Eğitimi

Mesajgönderen dilekk » 24 Eki 2013, 23:13

geçen sene baya kar yağdı istanbulda da..gebze yönünden gelirken anadolu hastanesinin orda tünelden yukarı çıkarken yol buzlu ve karlıydı..
ben korkudan gaza sonuna kadar bastım araba sağa sola kayıp patinaj çekmeye başladı ve baya geri kaydı . Arkamdaki arabalar benim çırpındığımı fark etmişler ki hepsi kaçıştı geri çıktılar. yapabileceğim neydi o durumda bilmiyorum..
sonunda yardıma gelip arabanın arkasından ittiler ben çıktım o rampadan onlarda kurtulmuş oldu benden :D :D :D
Ama o korkuyu unutamıyorum :U :U

Shift the way you move

Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: İleri Sürüş Teknikleri Eğitimi

Mesajgönderen FelixCrail » 24 Eki 2013, 23:15

Yavas cikman lazimdi.gaza yuklenilmez kaygan zeminde.patinajdan baska bi ise yaramaz cunku.

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
dilekk
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 610
Kayıt: 15 Eyl 2013, 00:53
Otomobil: Juke
Meslek: ingilizce öğretmeni
Konum: İstanbul

Re: İleri Sürüş Teknikleri Eğitimi

Mesajgönderen dilekk » 24 Eki 2013, 23:20

1 viteste çıkamadım sonra korkudan gaza sonuna kadar bastım bu sefer de patinaj çekip sağa sola kaydım.
kar lastiği de yoktu.. servisler felan çok rahat çıktı içleri dolu olduğundan sanırım. bende yükte yoktu..
önden çekiş arkadan çekiş denilen özellik bu konuda mı devreye giriyor bunu merak ettim :T

Shift the way you move

Kullanıcı avatarı
oztrk
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 669
Kayıt: 26 Ağu 2013, 12:49
Otomobil: Juke
Meslek: Pazarlama Danışmanlı
İletişim:

Re: Ynt: İleri Sürüş Teknikleri Eğitimi

Mesajgönderen oztrk » 24 Eki 2013, 23:23

1.vitese atip ayagini sadece stop etmeyecek kadar hafifce gaza basarsan cok rahat cikarsin. Dil ovasini o sekilde cikinca ogrendim.


Kullanıcı avatarı
dilekk
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 610
Kayıt: 15 Eyl 2013, 00:53
Otomobil: Juke
Meslek: ingilizce öğretmeni
Konum: İstanbul

Re: Ynt: İleri Sürüş Teknikleri Eğitimi

Mesajgönderen dilekk » 24 Eki 2013, 23:29

oztrk yazdı:1.vitese atip ayagini sadece stop etmeyecek kadar hafifce gaza basarsan cok rahat cikarsin. Dil ovasini o sekilde cikinca ogrendim.

İşte burda siz erkeklerin soğukkanlılığı ve özgüveni işin içine giriyor. Ne kadar güzel kullanıyorum, düz vites kullanıyorum desemde (maşallah :) ) bu durumlarda biraz daha teknik, soğukkanlılık ve tecrübe lazım sanırım.
Sonuçta arabalar özellikle de Suv,crossover, jeep sınıfındakiler erkek fizyolojisine göre yapılmışlar :S

Shift the way you move

Kullanıcı avatarı
Karacabeg
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 415
Kayıt: 22 Eyl 2012, 08:43
Otomobil: Primera
Meslek: Makine Mühendisi
Konum: İstanbul

Re: İleri Sürüş Teknikleri Eğitimi

Mesajgönderen Karacabeg » 25 Eki 2013, 09:00

Hatta buzlu ve karlı yolda ben 1. vitese taktığımı hatırlamıyorum pek. Kalkışlarıda 2 de yaparım.

Ahmet Kenan
2007 Primera Tekna

Kullanıcı avatarı
dilekk
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 610
Kayıt: 15 Eyl 2013, 00:53
Otomobil: Juke
Meslek: ingilizce öğretmeni
Konum: İstanbul

Re: İleri Sürüş Teknikleri Eğitimi

Mesajgönderen dilekk » 25 Eki 2013, 10:05

Karacabeg yazdı:Hatta buzlu ve karlı yolda ben 1. vitese taktığımı hatırlamıyorum pek. Kalkışlarıda 2 de yaparım.

Benzinli arabada mumkun olmaz dizelde kalkar 2 de

Shift the way you move

Kullanıcı avatarı
etap nissan
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 609
Kayıt: 25 Haz 2013, 23:35
Otomobil: Patrol
Meslek: otomotiv
Konum: ANTALYA

Re: İleri Sürüş Teknikleri Eğitimi

Mesajgönderen etap nissan » 25 Eki 2013, 18:22

Karacabeg yazdı:Hatta buzlu ve karlı yolda ben 1. vitese taktığımı hatırlamıyorum pek. Kalkışlarıda 2 de yaparım.

Doğru olanda o hatta otamatik şanzımanlı araçlarda kar modu aracı 2. viteste kaldırır.

G.GÖNÜLTAŞ
ANTALYA

Kullanıcı avatarı
sinoplu
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 79
Kayıt: 17 Eki 2013, 16:43
Otomobil: Primera
Meslek: memur

Re: İleri Sürüş Teknikleri Eğitimi

Mesajgönderen sinoplu » 26 Eki 2013, 12:43

dilekk yazdı:
Karacabeg yazdı:Hatta buzlu ve karlı yolda ben 1. vitese taktığımı hatırlamıyorum pek. Kalkışlarıda 2 de yaparım.

Benzinli arabada mumkun olmaz dizelde kalkar 2 de

Kalkar 2 de hatta 3 te ee kaldıran oluyor yanlışlıkla 1 taktım derken 3 e takıp kaldıran bende bazen 2 de unutup 2.viteste aracı kaldırdığım oluyor

57 SİNOP 42
Nissan Primera 1.6 slx 1998 Model

Kullanıcı avatarı
dilekk
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 610
Kayıt: 15 Eyl 2013, 00:53
Otomobil: Juke
Meslek: ingilizce öğretmeni
Konum: İstanbul

Re: İleri Sürüş Teknikleri Eğitimi

Mesajgönderen dilekk » 26 Eki 2013, 12:52

sinoplu yazdı:
dilekk yazdı:
Karacabeg yazdı:Hatta buzlu ve karlı yolda ben 1. vitese taktığımı hatırlamıyorum pek. Kalkışlarıda 2 de yaparım.

Benzinli arabada mumkun olmaz dizelde kalkar 2 de

Kalkar 2 de hatta 3 te ee kaldıran oluyor yanlışlıkla 1 taktım derken 3 e takıp kaldıran bende bazen 2 de unutup 2.viteste aracı kaldırdığım oluyor

Normal suruste bende kaldiriyorum da rampa yukari olmuyor ve karli yolda imkansiz

Shift the way you move

Kullanıcı avatarı
sinoplu
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 79
Kayıt: 17 Eki 2013, 16:43
Otomobil: Primera
Meslek: memur

Re: İleri Sürüş Teknikleri Eğitimi

Mesajgönderen sinoplu » 26 Eki 2013, 14:20

Normal suruste bende kaldiriyorum da rampa yukari olmuyor ve karli yolda imkansiz[/quote]
Yolunu bilirsen rampada da kalkar ama dik rampada kalkmaz tabiiki
Yarım debriyajla karda da kalkar ama yaparsan yani tercih sebebi ile değil deneyeyim bakayım olurmu mantığı ile yaparsan olur
Vereceği zararları ise saymama gerek yok tabii

57 SİNOP 42
Nissan Primera 1.6 slx 1998 Model

Kullanıcı avatarı
Karacabeg
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 415
Kayıt: 22 Eyl 2012, 08:43
Otomobil: Primera
Meslek: Makine Mühendisi
Konum: İstanbul

Re: İleri Sürüş Teknikleri Eğitimi

Mesajgönderen Karacabeg » 27 Eki 2013, 17:55

Benim bildiğim 1. vitesin dişli oranı çok büyük olduğu için(3,5/3,3) çabuk devir alır yani tekerlere kısa zamanda daha çok güç verir ama karlı buzlu yollarda tekerlerin sürtünme kuvveti azaldığı için 2-2,5bin devir üstü tehlikeli olmakta fazla güç bizim kaymamıza neden olmaktadır bu yüzden dişli oranları arasında 0,7-0,5 fark bulunan 2. viteste de araç kaldırmakta sakınca yoktur daha az güç iletileceği için daha rahat kalkmasını sağlar. devamlı kullanımında zarar vermektedir. onun için hatta eski araçlarda 1.viteste aracı kaldırınız yazar. dizel veya benzinli araç farketmez.

Ahmet Kenan
2007 Primera Tekna


“Nissan Sohbet - Laf Lafı Açıyor” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir


 

 

oto anahtarı