jant lastik farkı

(P10) (P11) (P12) ve (P144) Bütün primera modelleri
Kullanıcı avatarı
etarhan
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 55
Kayıt: 25 Tem 2012, 07:41
Otomobil: Belirtilmemiş
Meslek:
Konum: İstanbul

Re: jant lastik farkı

Mesajgönderen etarhan » 18 Ağu 2012, 19:02

Lastik çapı azalınca çekiş artar, benzin harcaması artar, süratten ceza yeme olasılığı azalır, arabanın orijinalliği (eğer var idiyse) biter. Güzel görünüp görünmemesi benim umurumda değil, ne de olsa arabamla evlenmeyi düşünmüyorum. İşini yapsın yeter. Ömrü dolar, bir başkasına satılır, yenisi alınır, tepe tepe kullanılır.

İnce yanak eşimin kullandığı Micra'da bana 3 lastiğe mal oldu, sonra 65 yanak taktırdım, mutluyum, gururluyum ve biraz daha zenginim.

Lastiklerini güle güle kullan.

Palavra sıkmak kolay, marifet haddini bilmektedir...

Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: jant lastik farkı

Mesajgönderen FelixCrail » 18 Ağu 2012, 20:03

lastik çapı azalınca ilk kalkışta seri olur ama belli bir hızdan sonra normal çaptaki daha avantajlıdır ayrıca

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
Dr.Alper
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 14
Kayıt: 01 Ağu 2012, 03:49
Otomobil: Belirtilmemiş
Meslek:

Re: jant lastik farkı

Mesajgönderen Dr.Alper » 19 Ağu 2012, 00:36

Lastik ve jantınızın toplam ağırlığı çok önemli.Hafif alaşımlı jant olmadığı takdirde yakıt tüketimiz çok artacaktır ve ayrıca toplam lastik çapınız da artmış olduğundan yuvarlanma direnciniz de yüksek olacaktır.Yanak genişliğiniz azalacağı için ciddi çukurlarda jantı eğme ya da kırma ihtimaliniz yükselecektir.Düşük yanak genişliği lastik ömrünü de azaltıp lastiğin balon yapma olarak ifade edilen yanak aşınması ihtimalini de yükseltcektir.Çok geniş tabanlı lastiklerde rot ayarı çabuk bozulur ve yüksek süratlerde güvenliğiniz risk altındadır.Fabrika tarafından opsiyonel olarak sunulan seçeneklerin dışına çıkmak bu nedenlerden dolayı yakıt tüketimi,rot ayarı ve güvenlik açısından önerilmemektedir.


Kullanıcı avatarı
GhettoParty
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 1080
Kayıt: 08 Ağu 2012, 00:42
Otomobil: Primera
Meslek:
Konum: Bursa

Re: jant lastik farkı

Mesajgönderen GhettoParty » 19 Ağu 2012, 02:24

taktırdım arkadaşlar fren mesafem azaldı yol tutuşum inanılmaz arrtı zaten normal hızlarda seyrettığımden yakıt ortalamamda 70 km yaptım ve degısen yok sadece ara sokkalrda bıraz daha dıkkatlıyım ama ana yoldakı performansı ve yol tutusu ınsana guven verıyor dıyebılırım.model olarakta arabaya jantların çok yakıştığı gürüşündeyim herhangi bir sürtme v.s. yok mesafe oranı çok iyi belki sorun yaşarsam lastıklerde patkama yada yenıleme gıbı ıhtıyacım oldugunda 45 50 yanak alsam bılse arac rahat kaldıracaktır. herkesın denemesının onerırım. savurmayan bır arabaya bınmek gercekten keyıf verıyor vırajlarda

Uğur DEMİR
16 BK 640
BURSA
NissaN PrimerA TeknA + WhiTe 2003
CLİO 4 1.2 modTOUCH 2013

Kullanıcı avatarı
GhettoParty
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 1080
Kayıt: 08 Ağu 2012, 00:42
Otomobil: Primera
Meslek:
Konum: Bursa

Re: jant lastik farkı

Mesajgönderen GhettoParty » 22 Eyl 2012, 15:39

konuyu açan olarak söylemek isterim

jantları taktırdım yaklaşık 1 ay oldu genel olarak orjinal lastiğe göre çok üst düzeyde yanlız sorun lastiklerde değil maalesef daha ilk yagmurda köstebek yuvasına dönen yollarımızda şu an gene orjinal takımlarıma geri dönmek zorundayım kısmetse bir dahaki yaza artık

ayrıca sürtme va yakıtta fakrttmedi ama viraj çıkışları frenleme ve hızlanma oranları iyi derecede iyileştirdi diyebilirim

Uğur DEMİR
16 BK 640
BURSA
NissaN PrimerA TeknA + WhiTe 2003
CLİO 4 1.2 modTOUCH 2013


“Nissan Primera Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir


 

 

oto anahtarı