hangi yağ ?

(N15) (N16) Nissan Almera
Kullanıcı avatarı
cub
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 46
Kayıt: 01 Nis 2014, 12:04
Otomobil: Almera
Meslek: memur

hangi yağ ?

Mesajgönderen cub » 11 Eyl 2014, 09:12

arkadaşlar yağlar konusunda bir çok söylenti var.. donanımlı arkadaşların bilgilerinden istifade etmek isterim.. önceden açılan konu mevcutsa link atabilirler.. şahsen başlıca sorularım;

1- 1.5 n16 motor için en uygun yağ hangisidir ? (istanbul iklimi)
2- sentetik ve mineral yağ arasındaki fark kullanım ve performans açısından nedir ? (5w30 için yakıt tasarrufunda iyidir deniyor farklı yağ kullanımı sarfiyatı artırırmı ? )
3- lpg li araçlar için özel bir yağ kullanımı sözkonusu mudur ? (malumunuz piyasada lpg yağları var)

(ekstra bilgi paylaşmak isteyen arkadaşları ilgiyle okurum) teşekkürler.


Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: hangi yağ ?

Mesajgönderen FelixCrail » 11 Eyl 2014, 19:59

Lpg yağları yalan bence. Aldım kullandım hiç fark yok. 10/40 kullanın gitsin

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
ugurlubocegim
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 34
Kayıt: 11 Şub 2014, 00:30
Otomobil: Almera
Meslek: kamu personel
İletişim:

Re: hangi yağ ?

Mesajgönderen ugurlubocegim » 16 Eyl 2014, 20:44

değerli kardeşim:
Motor yağı konusunda insanları yönlendirmek bana çok doğru gelmiyor.Bazı aksaklıklar olabilir.Ben 2004 mod.tekna aracımda 5w30 eneos kullanıyorum. nacizane yaptığım araştırmalarda japon gurubu arabalarda ENEOS marka yağı tek geçerim.Sebebine gelince Amerikan motor yağı devi JX Nippon Oil & Energy - Japan ortaklığı ile üretilen motor yağıdır.Alman arabaları gurubunu incelerseniz karşınızada LOQUİ MOLY Almanyanın en büyük yağ firması çıkar.Man,mercedes,audi,wolsvagen gurubu ve scanıa arabalarının orjinal yağı diye geçer,biraz palıdır.

değerli kardeşim :Ben sana şu yağı bu yağı kullan diyemem Şimdi sen araban kaç binde ,lpg takılalı kaç km oldu,yağ eksiltme varmı ,bu zamana kadar hangi vizkositeli yağ sentetik tam sentetik kullanılmış bunları bi araştır.Almeranın kitapçığında yazan yağ 5w30 tam sentetik yağdır.Fakat kitapçıklar benzine göre yazıldığı için ben şahsen 5w30 tamsentetik eneos premium yağı kullanıyorum.aracım lpg li olduğu için 5w40 eneos premium yağa dönüş yapacağım.Takdir senindir .Motor yağı sınıflandırılması aşağıdaki açıklamadadır lütfen dikkatli okuyun.Ha bu arada ENEOS yağ ile hiçbir ticari bağım yoktur.Sadece çok araştırma yaparım.saygılarımla
Motor Yağları Sınıflandırması

MOTOR YAĞLARI SINIFLANDIRMASI

Otomotiv yağlarının sınıflandırılması, çeşitli kuruluşlar tarafından yapılmış ve yağlara uygulanan test numaralarının önünde, bu kuruluşların isimlerinin baş harfleri kullanılmıştır. Bu sınıflar, yağın performansını belirler.

Bu kısaltmaların açılımları şu şekildedir:

SAE: Amerikan Otomotiv Mühendisleri Birliği

API : Amerikan Petrol Enstitüsü

ILSAC: Uluslar arası Yağ Standartları ve Onay Komitesi

ACEA: Avrupa Otomobil İmalatçıları Birliği

MIL: ABD Ordusu Yağ Spesifikasyonları

JASO: Japon Otomobil Standartları Organizasyonu.

API KALİTE SINIFLANDIRMASI

Motor yağlarının kalite sınıflamasında en geçerli ölçütlerden biri API’dır. Örneğin API SH/CF. “S” harfi, bujiyle ateşlemeli araçlarda (spark ignition), “C” harfi, basınçla ateşlemeli araçlarda (compressed ignition) kullanılacağını gösterir. Bu iki harf sabit olmak üzere, arkalarından gelen harfler ise performans derecelerini belirtir. ( SA, SB, …….SH, SJ gibi). S ve C harflerinden sonra gelen harfler, alfabetik sıraya göre ilerledikçe motor yağının kalitesi artar.

BENZİNLİ MOTOR YAĞLARI API SERVİS SINIFLANDIRILMASI

API motor yağı kalite sınıflandırılması, Amerikan Petroleum Institute (API), Amerikan Society for Testing Materials (ASTM) Society of Automotive Engineers (SAE)’nin 1960’lı yıllarda bir araya gelip çalışmalarının neticesi ortaya çıkmıştır.

SA : Katıksız madeni yağ.

SB : Oksidasyonu ve yatak korozyonunu önleyen katık içeren motor yağı.

SC : 1964 yılı garanti testlerinden geçen; aşınma, oksidasyon, pas ve korozyon önleyen, depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.

SD : 1968 yılı garanti testlerinden geçen, SC seviyesine göre daha üstün aşınma, oksidasyon, pas ve korozyon önleyen, depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.

SE : API SC ve SD’ye göre yağ oksidasyonuna, yüksek sıcaklık motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı daha dayanıklı benzinli motor yağı.

SF : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1980 yılı başında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu kategoride üretilen motor yağlarında, API Servis Sınıflaması SE’de istenilen asgari şartlardan oksidasyon stabilitesi artırılmış ve aşınma önleyici performans geliştirilmiştir. Bu yağlar ayrıca, motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı da koruyucu özelliktedir. Bu kategorideki yağlar; SE, SD veya SC seviyelerindeki yağların yerine de kullanılabilirler.

SG : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1999 yılında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu seviyede üretilen motor yağları, daha önceki kategorilerde yer alan yağlara göre, motor depozitlerine, yağ oksidasyonu ve aşınmaya karşı performansları arttırılmıştır. Ayrıca, bu yağlar, pas ile korozyona karşı da koruyucu olup, SF, SF/CC, SE veya SE/CC seviyelerindeki yâğların yerine de kullanılabilirler.

SH : 1994 yılı garanti testlerinden geçen, SG performansına ek olarak testleri ve üretimi Kimyasal Madde üreticileri (Chemical Manufactures Associations, CMA) protokolüne uygun yapılan benzinli motor yağı.

SJ : 1997 Benzinli Motor Servis Kategorisi. API servis kategorisi SJ’yi karşılayan yağların, yüksek sıcaklıkta depozit oluşumu, aşınma, köpük ve alevlenme özellikleri geliştirilmiştir. Bu yağlar, CMA (Chemical Manufacturers Association) ürün onay kodlarına göre test edilmektedir. API SH, daha önceki API ve servis kategorilerini tavsiye eden motorlarda da kullanılabilirler.

SL : 1 Temmuz 2001 itibariyle yayınlanmıştır. 1 Nisan 2002 tarihinden itibaren üretilen motorlarda önerilecektir. Bu tarihten önce üretilmiş araçlarda da kullanılabilir. Yüksek sıcaklıklarda daha iyi depozit kontrolü ve düşük yağ tüketimi sağlayan yağlardır. En son ILSAC Şartnamesi’ni karşılayabilir ve/veya Energy Conserving Sınıflaması’na girebilir.

SM : Kasım 2004 tarihinde çıkarılmış benzinli motor yağı kategorisi, SL’e göre daha üstün performans ve antioksidan özelliği taşır.

En son ugurlubocegim tarafından 16 Eyl 2014, 21:10 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
ugurlubocegim
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 34
Kayıt: 11 Şub 2014, 00:30
Otomobil: Almera
Meslek: kamu personel
İletişim:

Re: hangi yağ ?

Mesajgönderen ugurlubocegim » 16 Eyl 2014, 20:58

Motor yağları mevsimlere bağlı kullanışlarına göre ikiye ayrılır:

- Tek dereceli “ Monograde’’ yağ
- Çok dereceli “Multigrade’’ yağ

· Tek dereceli “Monograde’’ yağlar tek mevsim yağlardır, tek rakamla sınıflandırılmıştır.
- SAE 15W: Soğuk şartlar için tek mevsim yağ.(W kış mevsimini belirtmektedir.)
- SAE 40: Sıcak şartlar için tek mevsim yağ.

Dört mevsim yağları olan çok dereceli “Multigrade’’ yağlar ise iki rakamla sınıflandırılmışlardır. Örneğin 15W-40.
- 15W : Soğuk hava şartlarında çalışma özelliği. (Bu sayı azaldıkça yağın düşük
hava sıcaklıklarında dayanıklılığı artar. )
- 40 : Sıcak hava şartlarında çalışma özelliği. (Bu sayı büyüdükçe yağın yüksek hava sıcaklıklarında dayanıklılığı artar.)


Kullanıcı avatarı
cub
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 46
Kayıt: 01 Nis 2014, 12:04
Otomobil: Almera
Meslek: memur

Re: hangi yağ ?

Mesajgönderen cub » 18 Eyl 2014, 16:04

ugurlubocegim yazdı:değerli kardeşim:
Motor yağı konusunda insanları yönlendirmek bana çok doğru gelmiyor.Bazı aksaklıklar olabilir.Ben 2004 mod.tekna aracımda 5w30 eneos kullanıyorum. nacizane yaptığım araştırmalarda japon gurubu arabalarda ENEOS marka yağı tek geçerim.Sebebine gelince Amerikan motor yağı devi JX Nippon Oil & Energy - Japan ortaklığı ile üretilen motor yağıdır.Alman arabaları gurubunu incelerseniz karşınızada LOQUİ MOLY Almanyanın en büyük yağ firması çıkar.Man,mercedes,audi,wolsvagen gurubu ve scanıa arabalarının orjinal yağı diye geçer,biraz palıdır.

değerli kardeşim :Ben sana şu yağı bu yağı kullan diyemem Şimdi sen araban kaç binde ,lpg takılalı kaç km oldu,yağ eksiltme varmı ,bu zamana kadar hangi vizkositeli yağ sentetik tam sentetik kullanılmış bunları bi araştır.Almeranın kitapçığında yazan yağ 5w30 tam sentetik yağdır.Fakat kitapçıklar benzine göre yazıldığı için ben şahsen 5w30 tamsentetik eneos premium yağı kullanıyorum.aracım lpg li olduğu için 5w40 eneos premium yağa dönüş yapacağım.Takdir senindir .Motor yağı sınıflandırılması aşağıdaki açıklamadadır lütfen dikkatli okuyun.Ha bu arada ENEOS yağ ile hiçbir ticari bağım yoktur.Sadece çok araştırma yaparım.saygılarımla
Motor Yağları Sınıflandırması

MOTOR YAĞLARI SINIFLANDIRMASI

Otomotiv yağlarının sınıflandırılması, çeşitli kuruluşlar tarafından yapılmış ve yağlara uygulanan test numaralarının önünde, bu kuruluşların isimlerinin baş harfleri kullanılmıştır. Bu sınıflar, yağın performansını belirler.

Bu kısaltmaların açılımları şu şekildedir:

SAE: Amerikan Otomotiv Mühendisleri Birliği

API : Amerikan Petrol Enstitüsü

ILSAC: Uluslar arası Yağ Standartları ve Onay Komitesi

ACEA: Avrupa Otomobil İmalatçıları Birliği

MIL: ABD Ordusu Yağ Spesifikasyonları

JASO: Japon Otomobil Standartları Organizasyonu.

API KALİTE SINIFLANDIRMASI

Motor yağlarının kalite sınıflamasında en geçerli ölçütlerden biri API’dır. Örneğin API SH/CF. “S” harfi, bujiyle ateşlemeli araçlarda (spark ignition), “C” harfi, basınçla ateşlemeli araçlarda (compressed ignition) kullanılacağını gösterir. Bu iki harf sabit olmak üzere, arkalarından gelen harfler ise performans derecelerini belirtir. ( SA, SB, …….SH, SJ gibi). S ve C harflerinden sonra gelen harfler, alfabetik sıraya göre ilerledikçe motor yağının kalitesi artar.

BENZİNLİ MOTOR YAĞLARI API SERVİS SINIFLANDIRILMASI

API motor yağı kalite sınıflandırılması, Amerikan Petroleum Institute (API), Amerikan Society for Testing Materials (ASTM) Society of Automotive Engineers (SAE)’nin 1960’lı yıllarda bir araya gelip çalışmalarının neticesi ortaya çıkmıştır.

SA : Katıksız madeni yağ.

SB : Oksidasyonu ve yatak korozyonunu önleyen katık içeren motor yağı.

SC : 1964 yılı garanti testlerinden geçen; aşınma, oksidasyon, pas ve korozyon önleyen, depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.

SD : 1968 yılı garanti testlerinden geçen, SC seviyesine göre daha üstün aşınma, oksidasyon, pas ve korozyon önleyen, depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.

SE : API SC ve SD’ye göre yağ oksidasyonuna, yüksek sıcaklık motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı daha dayanıklı benzinli motor yağı.

SF : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1980 yılı başında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu kategoride üretilen motor yağlarında, API Servis Sınıflaması SE’de istenilen asgari şartlardan oksidasyon stabilitesi artırılmış ve aşınma önleyici performans geliştirilmiştir. Bu yağlar ayrıca, motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı da koruyucu özelliktedir. Bu kategorideki yağlar; SE, SD veya SC seviyelerindeki yağların yerine de kullanılabilirler.

SG : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1999 yılında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu seviyede üretilen motor yağları, daha önceki kategorilerde yer alan yağlara göre, motor depozitlerine, yağ oksidasyonu ve aşınmaya karşı performansları arttırılmıştır. Ayrıca, bu yağlar, pas ile korozyona karşı da koruyucu olup, SF, SF/CC, SE veya SE/CC seviyelerindeki yâğların yerine de kullanılabilirler.

SH : 1994 yılı garanti testlerinden geçen, SG performansına ek olarak testleri ve üretimi Kimyasal Madde üreticileri (Chemical Manufactures Associations, CMA) protokolüne uygun yapılan benzinli motor yağı.

SJ : 1997 Benzinli Motor Servis Kategorisi. API servis kategorisi SJ’yi karşılayan yağların, yüksek sıcaklıkta depozit oluşumu, aşınma, köpük ve alevlenme özellikleri geliştirilmiştir. Bu yağlar, CMA (Chemical Manufacturers Association) ürün onay kodlarına göre test edilmektedir. API SH, daha önceki API ve servis kategorilerini tavsiye eden motorlarda da kullanılabilirler.

SL : 1 Temmuz 2001 itibariyle yayınlanmıştır. 1 Nisan 2002 tarihinden itibaren üretilen motorlarda önerilecektir. Bu tarihten önce üretilmiş araçlarda da kullanılabilir. Yüksek sıcaklıklarda daha iyi depozit kontrolü ve düşük yağ tüketimi sağlayan yağlardır. En son ILSAC Şartnamesi’ni karşılayabilir ve/veya Energy Conserving Sınıflaması’na girebilir.

SM : Kasım 2004 tarihinde çıkarılmış benzinli motor yağı kategorisi, SL’e göre daha üstün performans ve antioksidan özelliği taşır.



paylaşımınız için çok teşekkür ederim lakin beni şu an için sadece;

ugurlubocegim yazdı:aracım lpg li olduğu için 5w40 eneos premium yağa dönüş yapacağım..


şu cümlenizin müspetliği meraklandırıyor.. bu husus üzerinde biraz daha yazarsanız bana daha faydalı olabilir.. tekrarmteşekkür ederim


Kullanıcı avatarı
ugurlubocegim
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 34
Kayıt: 11 Şub 2014, 00:30
Otomobil: Almera
Meslek: kamu personel
İletişim:

Re: hangi yağ ?

Mesajgönderen ugurlubocegim » 18 Eyl 2014, 21:09

değerli kardeşim:TEKRAR HATIRLATMAK İSTERİM YAĞ KONUSU ÇOK HASSASDIR,BEN SADECE YAPTIĞIM ARAŞTIRMALARDAN EDİNDİĞİM BİLGİLERİ PAYLAŞMAK İSTEDİM,SİZ ARACINIZDA İSTEDİĞİNİZ MARKA YAĞI KULLANABİLİRSİNİZ. Arabanın katoloğu 5w30 yağ kullanacaksın diye yazar.Fakat benzinli araçlarda motor ısısı lpg li araçlardan daha azdır.5w40 yağ 5w30 yağa göre daha yüksek ısıya dayanıklıdır.İlk çalıştırma iki yağda da aynı olsada yüksek sıcaklık dayanımları aynı değildir.Bu sebepten dolayı 5w40 eneos premium yağa dönüş yapıcağım.saygılarımla


Kullanıcı avatarı
etap nissan
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 609
Kayıt: 25 Haz 2013, 23:35
Otomobil: Patrol
Meslek: otomotiv
Konum: ANTALYA

Re: hangi yağ ?

Mesajgönderen etap nissan » 19 Eyl 2014, 22:07

Arkadaşlar yağ markalarından merdiven altı haricinde hepsini kullanabilirsiniz.Yağın numarasına gelince bulunduğunuz iklim şartlarına göre değişiklik gösterir,bu sebeble şu numaralı yağı kullan demek yanlış olur Antalyadaki bir araçla Karstaki bir araç aynı kalınlıktaki yağı kullanamaz.Kullanım kitaplarınızda yağ tablosu var bulunduğunuz bölgenin sıcaklık şartlarına göre o tablodan kullanacağınız yağın kalınlığını seçebilirsiniz.LPG ile kullanıyorsanız bir kalınını kullanın.

G.GÖNÜLTAŞ
ANTALYA

Kullanıcı avatarı
cub
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 46
Kayıt: 01 Nis 2014, 12:04
Otomobil: Almera
Meslek: memur

Re: hangi yağ ?

Mesajgönderen cub » 20 Eyl 2014, 12:26

ugurlubocegim yazdı: Arabanın katoloğu 5w30 yağ kullanacaksın diye yazar.Fakat benzinli araçlarda motor ısısı lpg li araçlardan daha azdır.5w40 yağ 5w30 yağa göre daha yüksek ısıya dayanıklıdır.İlk çalıştırma iki yağda da aynı olsada yüksek sıcaklık dayanımları aynı değildir.Bu sebepten dolayı 5w40 eneos premium yağa dönüş yapıcağım.saygılarımla


istediğim bilgi tam da buydu .. teşekkür ederim.. ayrıca burası istişare platformu ben sadece bilgi talep ettim kimseyi paylaşım ve önerisinden ötürü sorumlu tutacak değilim tekrar teşekkürler.



“Nissan Almera Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir


 

 

oto anahtarı