Akü Sorunu Hakkında

(J10) (J11) Qashqai
Kullanıcı avatarı
geko2011
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 49
Kayıt: 19 Nis 2012, 02:46
Otomobil: Qashqai
Meslek:

Akü Sorunu Hakkında

Mesajgönderen geko2011 » 07 Oca 2014, 11:17

Merhaba Arkadaşlar;
2011 1.5 dci Tekna Pack modeli sahibiyim. Aracımdan genel olarak memnunum. Servisle de bir sıkıntım yok. Sadece 165 km....
Başta çok önemsemesemde özellikle kışın aracım sabah ilk çalıştırmada (aracı 4-5 gün kullanmadığım oluyor) 2,5 -3 turda marş aldığı oluyor. Yazın böyle bir sorun yok. Kaldı ki araç zaten kapalı garajda. Servis e sorduğumda üzerinde gelen Fiam marka akünün çok sık sorun çıkardığını kendilerini de zor dorumda bıraktığını söylediler. Uzun marş süreleri marş motorunu hasta etmekte. Garanti sürem bu sene doluyor. Dolayısıyla servise söylesem takacakları akü malumunuz.Zaten dizellerde 4 bilemedin 5 yıl sonra aküyü tez bitiriyor.Bildiğim kadarıyla dizeller 12V 60A 300A akü kullanılmakta. Akü bu sene idare edecek gibi gibi umuyorum. Ancak marş motorunu hasta edebilir. Mümkünse akü değiştirenler veya akü konusunda sıkıntı yaşayanlar buradan tecrübelerini aktarabilirler mi? Yada garanti kapsamından çıkan forumdaşlar ne marka ve nasıl bir akü tercih ettiler. Örneğin Kuru mu yoksa sulu mu? Yada 12 60A veya daha yukarısı mı? Genelde 70 A üzerindeki akü marş motorunda sorun çıkrtmakta ve tavsiye edilmemekte? Bu konuda engin tecrübelerinizden yaralanmak üzere yardımlarınızı bekliyorum.


Saygılarımla


Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: Akü Sorunu Hakkında

Mesajgönderen FelixCrail » 07 Oca 2014, 12:01

Sogukta aeac calistirmak kolay degil.ayrica dizel araclar icin dayanma gucu biraz daha yuksek olan 70A aku takmak daha mantikli. 50-60A aku ile sorun yasayan baska markalara 70A takilinca gec calisma sorunu kendiliginden cozuluyor

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
geko2011
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 49
Kayıt: 19 Nis 2012, 02:46
Otomobil: Qashqai
Meslek:

Re: Akü Sorunu Hakkında

Mesajgönderen geko2011 » 07 Oca 2014, 14:26

Söz konusu bir de hele dizel olunca evet çalıştırması zor olur. Ama fabrika 12V 60A 600A lık akü takmış.Eğer 12V 70 A akü takarsam konjektöre zarar verirmi? Yada kısa veya uzun vadede ne gibi olumsuz sonuçlar doğurur. Ben Varta kuru tip yada start stop düşünüyorum. Başka hangi markaları önerirsiniz?

En son geko2011 tarafından 22 Oca 2015, 10:34 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: Akü Sorunu Hakkında

Mesajgönderen FelixCrail » 07 Oca 2014, 14:55

Varta dogusun kullandigi marka ve duzgun kullanildiginda en az 4-5sene gidiyor.yanliz araciniz start stoplu ise normal aku olmaz.onlarin akuleri farkli.

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
geko2011
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 49
Kayıt: 19 Nis 2012, 02:46
Otomobil: Qashqai
Meslek:

Re: Akü Sorunu Hakkında

Mesajgönderen geko2011 » 19 Oca 2014, 01:29

Tekrar Merhabalar;

Uzun araştırmalarım sonucu ve başta Varta olmak üzere birçok yabancı ve yerli firmanın teknik uzmanları ile telefonla görüştüm.Aracımın orjinalinde 12V 60Amper 600 A lık akü mevcut buna sadık kalmak kaydıyla aracımda start stop olmamasına rağmen Varta D52 kodlu 12V60Amper 680A aküsünü almaya karar verdim.Yardımlarınız için FelixCrail e teşekkür eder kazasız belasız sürşler dilerim. Saygılarımla


Kullanıcı avatarı
sekoya
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 22
Kayıt: 05 Oca 2015, 21:15
Otomobil: Qashqai
Meslek:

Re: Akü Sorunu Hakkında

Mesajgönderen sekoya » 06 Oca 2015, 23:09

Fabrika 12v 60 Amper akü koymuş..Bence yenisininde 60 A olmasında yarar var çünkü aracın elektrik ve elektronik yapısı fazla amperden zarar görüp bozulabilir buna dikkat etmeli mutlaka...

sekoya...
yaşlı süvari





Nissan Qashqai 1.5 dci Tekna Executive 4X2 Pure Drive Cam Tavan....

Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: Akü Sorunu Hakkında

Mesajgönderen FelixCrail » 06 Oca 2015, 23:54

Amper değerinin büyük olması araca neden zarar versin. Akünün dayanma zamanı uzatır. Atıyorum 60A akü ile teyp 3 saat çalışıyorsa, 70A ile 4 saat çalışır araç stop halinde iken

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
geko2011
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 49
Kayıt: 19 Nis 2012, 02:46
Otomobil: Qashqai
Meslek:

Re: Akü Sorunu Hakkında

Mesajgönderen geko2011 » 08 Oca 2015, 10:58

Alıntıdır

"Akü seçiminde dikkat etmeniz gereken önemli hususlar akünün boyu, markası, yedek kapasitesi, yaşı ve CCA’dır (soğuk hava marş amplifikatörü). Aküler farklı boyutlarda olabilirler.

Akünün güvenli ve rahat bir biçimde yerine oturması önemlidir. Arabanıza özel akü boyunu bilmeden asla akü almayın. Aksi takdirde paranızı çöpe atmış olacaksınız. Akünüzün marka seçimini kullanıcı el kitabında belirtilen markalardan yapmanız en iyi seçenektir. Çok ucuz fiyata satılan aküleri almanız tavsiye edilmez aksi takdirde bu aküler elinizi cebinize daha çok atmanıza neden olacaktır. Akü yedek kapasite oranı için yine kullanıcı el kitabına bakmanız önerilir. Akü yedek kapasitesi oranı akünün ön yüzünde genelde küçük harflerle yazılır. Akünün üretim tarihi 6 aydan az ise yeni akü olarak kabul edilir. Akünün üretim tarihi genelde ön yüzünde veya akü kabında yazar. CCA (Soğuk hava marş amplifikatörü) arabanızın çok soğuk havalarda performans gösterebilmesini sağlar. Soğuk iklimi olan bir yerde yaşıyorsanız CCA seçimi için büyük rakamlı olan aküler önerilir."


Kullanıcı avatarı
geko2011
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 49
Kayıt: 19 Nis 2012, 02:46
Otomobil: Qashqai
Meslek:

Re: Akü Sorunu Hakkında

Mesajgönderen geko2011 » 22 Oca 2015, 10:50

sekoya yazdı:Fabrika 12v 60 Amper akü koymuş..Bence yenisininde 60 A olmasında yarar var çünkü aracın elektrik ve elektronik yapısı fazla amperden zarar görüp bozulabilir buna dikkat etmeli mutlaka...



Fabrika aküleri hemen hemen bütün markalarda hep böyle bu genelde maliyetten kaçma adına küçük takılır. Fakat kabul edilebilir düzeyde midir bu tartışma götürür. Çok çok yüksek amperli akü takarsanız alternatör yeterince besleyemeyeceğinden aküye zamanından önce götürecektir.Yoksa yük aynı yüktür. Şayet yanılmıyorsam alternatör 60 65 A lık bir besleme yapıyor. 70 A lik eğer kışları bulunduğunuz yerdede sert geçiyorsa ideal olacaktır. Daha fazlası yada daha yükseği değil.



“Nissan Qashqai Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir


 

 

oto anahtarı