çalıştırmada sıkıntı (çözüldü)

(P10) (P11) (P12) ve (P144) Bütün primera modelleri
Kullanıcı avatarı
horex
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 179
Kayıt: 15 Oca 2012, 10:45
Otomobil: Primera
Meslek: memur
Konum: Kayseri

çalıştırmada sıkıntı (çözüldü)

Mesajgönderen horex » 27 Mar 2016, 01:40

sa arkadaşlar sorunum şu şekilde baştan anlatayım ki hedefi tutturalım.Araba çalıştırmada sorunum yoktu lakin bir süredir 3-4 aydır distribütörün olduğu yerlerde yağ kaçağı vardı canımı sıkmaya başladı hele son 10 gün önce köye gidip geldim 150-200 gr kadar eksilmişti neyse havalar az ısındı tanıdığım bir tamirci arkadaşıma gittim dedim sorun şu diye. ustam söktük orling mi ne bi lastik var onu değiştirdik. takdık distribütörü sıktı tmm dedi. araba zor çalıştı.usta bu arada motorun sağını solunu kontrol ediyor orda bana bi hortum gösterdi bunu siz mi çıkardınız diye.
Resim
Tabii ki haberim yok “yok dedim” bir iki yere baktı bulduk çıkan yeri ve yerine taktı. Tekrar çalıştırdık sıkıntı yok.neyse sanayide başka bir arkadaşın yanına gittim bu arada hararet ortada diğer dükkanda 25-30 dk bekledim ama araba marş basıyor ama çalışmıyor tekrar denedim yine çalışmadı tekrar bastım bu sefer gaz pedalına da bastım çalıştı ama sanki tekliyor araba 5 sn kadar sonra tekleme geçti araba normale döndü bi tur attım geldim stop ettim tekrar marşa bastım sorunsuz çalıştı.şimdi motor soğuk iken çalışmada sorun yok ör:sabahları ama güneşli havalarda öğlen çalışma sıkıntılı. 10 km kadar gidip 20dk. kadar durduktan sonra çalışma sıkıntı.çıkan hortumu söktük durum hala aynı
arkadaşlar sorunumu biraz uzun anlattım kusura bakmayın şimdi sorun ne olabilir nelere baktırmalıyım

En son horex tarafından 07 Nis 2016, 08:05 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
1.burak
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 322
Kayıt: 02 Ara 2012, 13:54
Otomobil: Primera
Meslek: İlaç Mümessili
Konum: Samsun

Re: çalıştırmada sıkıntı

Mesajgönderen 1.burak » 28 Mar 2016, 09:35

İşaretlediğiniz hortum benzin geri dönüş valfine giden hortumdur. Çıkarılması durumunda muhtemelen benzin kaçıracaktır, hortumda çatlak varsa zaten benzin hortum etrafında ıslaklık yapar.. Eğer valf bozuksa çoğu zaman marş basarken gaz pedalına basmadan çalışmaz.. Çalıştığındada fazla gelen benzin egsozdan beyaz duman şeklinde atılır.. Valf her yerde kolaylıkla bulunan bir parça değil.. Orjinali HİTACHİ markadır.. 150-200 lira arasında fiyatı var.. Geçici çözüm olarak geri dönüş ve valfe geliş hortumlarını "T" kullanarak birbirine bağlayın.. Gelen benzin valften geçtikten sonra geri dönerken tekrar geliş yoluna dahil olur.. Probleminiz ortadan kalkacaktır.. ((( Bütün benzin bağlantıların doğru yapıldığını varsayarak yazıyorum, çünkü bu hortumun yerinden çıkarılmış olması hiç normal bir durum değil )))


Kullanıcı avatarı
horex
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 179
Kayıt: 15 Oca 2012, 10:45
Otomobil: Primera
Meslek: memur
Konum: Kayseri

Re: çalıştırmada sıkıntı

Mesajgönderen horex » 28 Mar 2016, 11:18

burak bey anlattıklarınızdan dediğiniz parçanın bozuk olmadığını söyleyebilirim daha önce ilk çalıştırmalarda ve dediğim şekilde beklemelerde en ufak bir sıkıntım yoktu en kısa zamanda o hortumları değiştireceğim (özelliğini yitirmişe benziyor) kayseride bi yer buldum sitemizde de bahsetmişler onlara gideceğim sanırım avansı ayarlayamadık diye tahmin ediyorum distribütörden başka bir yeri ellemedik avansda ordan ayarlanıyormuş anladığım kadarı ile.
bilgileriniz için ayrıca teşekkür ederim


Kullanıcı avatarı
1.burak
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 322
Kayıt: 02 Ara 2012, 13:54
Otomobil: Primera
Meslek: İlaç Mümessili
Konum: Samsun

Re: çalıştırmada sıkıntı

Mesajgönderen 1.burak » 28 Mar 2016, 16:13

Evet avans distribütörden ayarlanıyor.. Tabancaları falanda var ayar için fakat eğer imkan yoksa aracı çalıştırdıktan sonra 3000 devir civarı sabit tutmaya çalışın, avansı ustanız distribütörü çevirerek minimum sarsıntıya göre ayarlarsa mükemmele yakın bir ayar tutacaktır.. Motor sıcakken çalışmadaki sorun hararet müşüründende çıkabilir, bujinizdende, marş moturunuzdanda, geri dönüş valfindende, vs.. hortumun takılı olmadan duruyor olması gerçekten çok ilginç.. Nokta atışı buradan bulmak imkansıza yakın.. Bol şans..


Kullanıcı avatarı
horex
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 179
Kayıt: 15 Oca 2012, 10:45
Otomobil: Primera
Meslek: memur
Konum: Kayseri

Re: çalıştırmada sıkıntı

Mesajgönderen horex » 06 Nis 2016, 23:45

Sorunum 1.burak hocamın dediği yerden çıktı arızalanmış ucunu körleyince araba kendine geldi. Bu arada Kayseri Nissan akademi'de ki ustalarımada teşekkür ederim çok ilgili ve bilgiler en kısa zamanda o parçayı ve yaralarımı dediği 2 parça daha var onları değiştireceğim sağlam usta bulmak kadar iyi bişey yok


Kullanıcı avatarı
Emirsaltuk33
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 26
Kayıt: 19 Kas 2015, 10:25
Otomobil: Primera
Meslek: Kamu

Re: çalıştırmada sıkıntı

Mesajgönderen Emirsaltuk33 » 08 Ağu 2016, 22:16

horex yazdı:Sorunum 1.burak hocamın dediği yerden çıktı arızalanmış ucunu körleyince araba kendine geldi. Bu arada Kayseri Nissan akademi'de ki ustalarımada teşekkür ederim çok ilgili ve bilgiler en kısa zamanda o parçayı ve yaralarımı dediği 2 parça daha var onları değiştireceğim sağlam usta bulmak kadar iyi bişey yok

yani tam olarak nerden çıktı arıza ? aynı sorun bendede var sabah soğukken marşta hiç sorun yok ama 15-20 dk çalıştıktan sonra tekrar çalıştıamk istediğimde marş hemen almıyor gaza basmam gerekiyor hatta bu durumda çoğun zaman benzin kokusu geliyor


Kullanıcı avatarı
horex
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 179
Kayıt: 15 Oca 2012, 10:45
Otomobil: Primera
Meslek: memur
Konum: Kayseri

Re: çalıştırmada sıkıntı

Mesajgönderen horex » 14 Ağu 2016, 00:55

Emirsaltuk33 yazdı:
horex yazdı:Sorunum 1.burak hocamın dediği yerden çıktı arızalanmış ucunu körleyince araba kendine geldi. Bu arada Kayseri Nissan akademi'de ki ustalarımada teşekkür ederim çok ilgili ve bilgiler en kısa zamanda o parçayı ve yaralarımı dediği 2 parça daha var onları değiştireceğim sağlam usta bulmak kadar iyi bişey yok

yani tam olarak nerden çıktı arıza ? aynı sorun bendede var sabah soğukken marşta hiç sorun yok ama 15-20 dk çalıştıktan sonra tekrar çalıştıamk istediğimde marş hemen almıyor gaza basmam gerekiyor hatta bu durumda çoğun zaman benzin kokusu geliyor


benzin basınç valfi sorun burdan çıktı bende daha değişmedim biraz sıkıntım var bu aralar ama T ile şimdilik geçici çözüm yaptık



“Nissan Primera Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


 

 

oto anahtarı