NOTE E12 tecrübelerim
- gkhnyrn
- Silver Üye
- Mesajlar: 53
- Kayıt: 30 Mar 2017, 14:51
- Otomobil: Note
- Meslek: Bilgi İşlem
- Konum: izmir
- İletişim:
NOTE E12 tecrübelerim
ikinci el 2014 model nissan note 1.5dci tekna pack alarak aranıza katıldığımı yazmıştım daha önce
şimdi bu araçla ilgili tecrübelerimi yazacağım bir başlık olsun istedim, bu yüzden konuyu açıyorum
aracın orijinal jant boyutu 15", orijinal lastik boyutu da 185 / 65 / r15 (fabrikasyon continental)
ancak daha önceki sürüş tecrübelerimden kaynaklı olarak her zaman bir geniş taban tercih ediyorum
ilk iş üzerindeki fabrikasyon bitmiş lastikleri falken ziex914 ecorun marka 195 / 60 /r15 boyutla yeniledim
merak edenler olursa, lastikler arasındaki fark yaklaşık %1, yani km göstergesi 1km eksik yazacak

en son 70bin bakımlarını satın aldığım yerde kendileri yapmışlar ve biraz ucuz/kötü malzeme kullanmışlar
80bin bakımları için piyasada fiyat ve malzeme araştırdım, kullanılan renault motor yüzünden pek çok seçenek buldum
bendeki NISSAN NOTE E12, yani yeni kasa (2. nesil) araç, RENAULT K9K B608 1.5dci 90bg motoru kullanıyor
bu motoru araştırırsanız, aynısı clio iv, captur, logan, vs pekçok araçta kullanılıyor
dolayısıyla pekçok bakım malzemesi de bu modellerle aynı
renault orijinal yağ filtesi : 25 lira
renault elf 5w30 tam sentetik 5lt yağ : 100 lira
blueprint hava filtresi : 25 lira
blueprint polen filtresi : 25 lira
gibi gayet uygun rakamlara malzemeleri temin ettim ancak komple mazot filtresini piyasada bulamadım
üreticisi mahle, komple dediğim de mazot filtre kutusu + filtre içi + sensörden oluşuyor
renault orijinal mazot filtre içi : 40 lira, aklınızda bulunsun
izmir 3. sanayideki ata servis özel nissan servisinde bakımları yaptırdım, firma ve ustalar hem işlerinin ehli hem de kullanıcı dostu
en azından benim gibi kıl tüy diyen bir müşteriye bile son derece sabırlı davranıp bilgi verdiler
yaptırdığım periyodik bakım ve artı işlemler için de, nakit ödemek şartıyla 150 lira ücret aldılar
komple mazot filtresi ellerinde vardı, nakit ödemeyle pazarlık edip 200 liraya aldım ve değiştirttim, çıkanı da bir sonraki sefer için sakladım
mazot filtresinin yeri çok kötü, motor yan olduğu için filtre akünün altına konulmuş, değiştirmek için aküyü ve sigorta panelini sökmek gerekiyor
aslında bu türlü işleri kendim de yapabiliyorum, fakat bu mazot filtresi gerçekten beni korkuttu, serviste bile yarım saate zor söktüler
arka tekerlek fren (kampana) sistemlerini de açıp bir kontrol ettik, (komple bosch marka), balata spreyi ile temizledik, güzel oldu
ön tekerlek fren (havalı disk) sisteminde hafif bir eğrilik gördük, daha önce de torna yapılmış, hafif fren dokunuşlarında arabayı sallıyor
şimdi bunu değiştirmem lazım, malzeme parça araştırıyorum, orijinal renault malzeme olarak trw kullanıyor, ayrıca bosch ve delphi de var
tabii fren diskleri takım olarak değişince, fren balataları da değişecek, bu yüzden arkalarla bir olsun, komple bosch yapayım diyorum
şimdilik bu kadar, ileriki günlerde güncellerim
ALLAH hepimize selamet versin
gkhnyrn
izmir
"Hayattaki yegâne üstünlüğüm, #Türk olarak doğmaktır."
- purmol666
- Silver Üye
- Mesajlar: 29
- Kayıt: 22 Tem 2012, 13:11
- Otomobil: Note
- Meslek: Öğrenci.
- Konum: Fethiye
Re: NOTE E12 tecrübelerim
- gkhnyrn
- Silver Üye
- Mesajlar: 53
- Kayıt: 30 Mar 2017, 14:51
- Otomobil: Note
- Meslek: Bilgi İşlem
- Konum: izmir
- İletişim:
Re: NOTE E12 tecrübelerim
bu haftasonu fırsat bulup, daha önceden bosch car service (elbirlik) e sipariş ettiğim ön fren diskleri ve balataları aldım
ön fren disk takımı bosch 0 986 479 090 => 220 TL
ön fren balata takımı bosch 0 986 TB2 448 => 80 TL
malzemeleri elbirlik otomotiv'den aldım ancak bir yandan gaziemir 6. sanayideki japon oto teknik öner usta ile de tanışmak istiyordum
üşenmedim aldım malzemeleri 6. sanayi japon oto tekniğe gittim, ancak ne yazık ki öner usta o saatte dükkanda değildi
:(
oradaki kalfa arkadaşlardan biri, (sağolsun tüm sorularıma ve karışmalarıma rağmen) gayet nizamlı intizamlı işini yaptı
her iki tekerleği ve dahi disk / balata sistemini tek tek söküp, yenilerini de tek tek taktı
hani ben kendim yapsam bu kadar yapardım

eski balatalar MGA marka ve daha yarıya bile gelmemiş, bu yüzden alıp kenara ayırdım
ancak eski diskler daha önce yarı yarıya kadar tornalanmış, belki hurdacıya yarar diye orada bıraktım
tüm bu bakımların vs fotoğraflarını çektim, fakat foruma direkt fotoğraf yükleme olmadığı için henüz eklemiyorum
iyi bir fotoğraf sağlayıcı portal bulduğumda ekleyeceğim
gkhnyrn
izmir
"Hayattaki yegâne üstünlüğüm, #Türk olarak doğmaktır."
Re: NOTE E12 tecrübelerim

- gkhnyrn
- Silver Üye
- Mesajlar: 53
- Kayıt: 30 Mar 2017, 14:51
- Otomobil: Note
- Meslek: Bilgi İşlem
- Konum: izmir
- İletişim:
Re: NOTE E12 tecrübelerim

ancak foruma direkt fotoğraf yüklenemiyor, galeri eklentisi uygulanmamış sanırım
dışarda bir kaynağa yükleyip paylaşıyorsun, bu da benim pek istemediğim bir durum
zira herkese açık gönderilerin kopyalanıp kullanılabiliyor
bir yöntemini bulursam ekleyeceğim
ya da yönetime rica edeceğim, foruma galeri eklentisi uygulasınlar

gkhnyrn
izmir
"Hayattaki yegâne üstünlüğüm, #Türk olarak doğmaktır."
Re: NOTE E12 tecrübelerim
aracım 2014 11. ay çıkışlı ben 2015 mart ayında olarak aldım. ilk 2 sene fazla kullanamadım ama bu sene biraz yol yapmama rağmen ancak 13500 e gelebildi. fazla kullanan biri değilim. önümüzde ki ay garanti biteceğinden 3. yıl bakımını servis haricinde boschta yaptırmayı düşünüyorum. geçen bakımda yakıt filtresi değişmişti, şimdi sadece yağ-polen-hava filtresi ve yağ değimi yaptırıcam. yağ konusunda servisin kullandığı (elf galiba) yağdan kurtulmak istiyorum. değişecek parçalar ve yağ konusunda ne tavsiye ederisiniz?
- gkhnyrn
- Silver Üye
- Mesajlar: 53
- Kayıt: 30 Mar 2017, 14:51
- Otomobil: Note
- Meslek: Bilgi İşlem
- Konum: izmir
- İletişim:
Re: NOTE E12 tecrübelerim
nissan note araçlar ingiltere sunderland fabrikasında üretiliyor ve avrupa'da servis süreleri 30bin km yada 1 yıl deniyor
ülkemizde ise 10bin km yada 1 yıl deniyor, ki bunun sebebi servis / sanayi eşrafının ülkemiz yol ve iz durumunu öne sürmesidir
şahsen ben ikisinin ortası, 15bin km de bir periyodik bakım ve 60bin km de bir ağır bakımın yeterli olacağı kanaatindeyim
bugüne kadarki araç tecrübelerimle bu kanaate vardım, çok şükür önceki aracımda da bu aracımda da bir sorun yaşamadım
ayrıca yakıt filtresinin de her iki ağır bakımda (120bin km) bir değişmesi gerekiyor
misal bence yakıt enjektörleri de, her dört ağır bakımda (240bin km) değişmeli bence
neyse
aracınızı çok kullanmamışsınız ancak uzun süredir bakım yapılmamış, bu yüzden mutlaka periyodik bakımlarını yaptırın
bosch servisler işlerini biliyorlar ama standard paketlerindeki malzemeler piyasada daha ucuz, belirteyim
ayrıca elf motor yağı bu araçlarda kullanılan renault 1.5 dci motorun standard yağlarıdır, clio - captur - kadjar araçlarda kullanılır
motor yağınız dpf (dizel partikül filtresi) özellikli tam sentetik 5w30 olduktan sonra, markasını siz seçebilirsiniz
diğer markaların çoğunda 5 litrelik paket olmadığı için fiyat yüksek çıkar, bu yüzden bence elf kullanmaya devam edin derim
naçizane diyebileceklerim bu kadar
gkhnyrn
izmir
"Hayattaki yegâne üstünlüğüm, #Türk olarak doğmaktır."
- gkhnyrn
- Silver Üye
- Mesajlar: 53
- Kayıt: 30 Mar 2017, 14:51
- Otomobil: Note
- Meslek: Bilgi İşlem
- Konum: izmir
- İletişim:
Re: NOTE E12 tecrübelerim
aradan uzun bir süre daha geçti ve bu arada arabamı da servislerini de daha iyi tanıyorum
geçen süre zarfında 90bin ağır bakımlarını izmir gaziemier japon oto teknik'te öner ustaya yaptırdım
v kayışı, rulmanı, triger seti falan hepsini DAYCO kullandık, ki üzerinden çıkan RENAULT markaların da üreticisi aynı yazıyordu
yağ olarak yine renault evolution fe 5w30 kullandım ama fark ettim ki çok kısa sürede özelliğini kaybeden bir yağ
yağ filtresi olarak yine renault captur orijinal yağ filtresi kullandım (599R diye geçiyormuş)
hava filtresi ve polen filtresi olarak yine izmir gümüş otodan yine blueprint aldım
henüz bunların muadilini bulamadım
ayrıca "huylu" olduğum için hem fren yağını toyota dot4 ile hem de mekanik yağlarını toyota 75w90 ile değiştirttim
öner usta ne gerek var vs dedi ama, kıl tüy lakabımızı da korumak lazım

motor yağı konusunda şöyle bir detayı netleştirdim;
dünyadaki yağ standartlarına göre partikül filtreli araçlar için belli kodlar var,
ACEA standardı C3 veya C4 olacak, C4 olması daha iyi (daha yeni teknolojileri destekliyor)
API standardı CG veya CF olacak, CF olması daha iyi (daha yeni teknolojileri destekliyor)
ayrıca RENAULT tarafından verilen bir onay var, DPF'li dizel motor (k9k) için bu RN0720
dolayısıyla ACEA C3 ve/veya C4 yada API CG ve/veya CF standardını karşılayan tüm TAM SENTETİK yağları kullanabilirsiniz
bu standartlardaki yağların zaten RN0720 onayı da varsa, gözünüz kapalı alıp kullanabilirsiniz
piyasada tespit edebildiğim bu standartları karşılayan 5 LİTRELİK paketli yağlar şunlar;
PO MAXIMA CX 5w-30 => 110 lira civarı
ELF EVOLUTION FULL-TECH FE 5w-30 => 120 lira civarı
SHELL HELIX ULTRA PRO AR-L 5w-30 => 130 lira civarı
MOTUL 8100 X-CLEAN 5W30 => 140 lira civarı
MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30 => 150 lira civarı
naçizane bilgilerinize sunarım

gkhnyrn
izmir
"Hayattaki yegâne üstünlüğüm, #Türk olarak doğmaktır."
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: NOTE E12 tecrübelerim
SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
- gkhnyrn
- Silver Üye
- Mesajlar: 53
- Kayıt: 30 Mar 2017, 14:51
- Otomobil: Note
- Meslek: Bilgi İşlem
- Konum: izmir
- İletişim:
Re: NOTE E12 tecrübelerim
öner ustanın elinde orijinal nissan 75w80 yağ yoktu, ancak orijinal toyota yağ vardı, aradaki bir tık kalınlık büyük fark etmez demiştim
ancak fark ediyor sanırım, ya da dediğim gibi kış şartları
imkan olursa en kısa sürede orijinal şanzıman/diferansiyel yağını bulup onunla değiştireceğim
sonrasında bilgilendirme yaparım
herkese ALLAH selamet versin
gkhnyrn
izmir
"Hayattaki yegâne üstünlüğüm, #Türk olarak doğmaktır."
- gkhnyrn
- Silver Üye
- Mesajlar: 53
- Kayıt: 30 Mar 2017, 14:51
- Otomobil: Note
- Meslek: Bilgi İşlem
- Konum: izmir
- İletişim:
Re: NOTE E12 tecrübelerim
kaldı ki yurtdışı kaynaklarda nissan note araçlar için 75W90 yağ da orijinal olarak opsiyon veriliyor
sanırım kıştan kaynaklı ufak tefek sorunlar yaşıyoruz, eh biraz da kafaya takıyoruz belki
açıkçası yağı tekrar değiştirmekten vazgeçtim, havalar ısınıncaya kadar bekleyip izleyeceğim
gkhnyrn
izmir
"Hayattaki yegâne üstünlüğüm, #Türk olarak doğmaktır."
- gkhnyrn
- Silver Üye
- Mesajlar: 53
- Kayıt: 30 Mar 2017, 14:51
- Otomobil: Note
- Meslek: Bilgi İşlem
- Konum: izmir
- İletişim:
Re: NOTE E12 tecrübelerim
bildiğiniz gibi yaklaşık 2 yıldır 2014 model nissan note e12 yeni kasa 1.5dci renault dizel 90bg araç kullanıcısıyım
ara sıra gelip buraya bilgi ve deneyimlerimi yazıyorum, ekliyorum
bir seneyi geçkin bir süre önce aldığım bosch ön fren diskleri ve balatalarda, diskler biraz aşındı, balatalar da ancak yarıyı geçti
her ne kadar çok fazla fren kullanmayan, daha çok motorun 'eylemsizliği'nden yararlanan bir sürücü olsam da, bu gerçekten iyi
periyodik bakımlarda her zaman izmir gümüş otomotivden edindiğim blueprint hava ve polen filtrelerini kullandım, bir sıkıntı yaşamadım
yağ olarak, acea c4 ve rn0720 onaylı; elf evo full-tech fe - shell ultra pro ar-l, petrol ofisi maxima rn, liqui moly 4400 kullandım, aralarında çok bariz fark göremedim. ancak po markasında sanki ilk çalıştırma gittikçe daha sesli oldu. ayrıca shell gereksiz pahalı bence
en güzeli, en temizi, zaten tüm yeni nesil euro5 euro6 renault motorlarında kullanılan elf evo full-tech fe kullanmaya devam etmek
yağ filtresi olarak her zaman yine renault 152089599R kullandım, başka marka modele bakmadım bile
şimdi yavaş yavaş baskı balata değiştirme zamanının geldiğini hissediyorum.. luk, valeo ve exedy/daikin bakıyorum
daha önce bu araçta baskı balata yenilemiş olanınız varsa, yardımlarınızı beklerim
gkhnyrn
izmir
"Hayattaki yegâne üstünlüğüm, #Türk olarak doğmaktır."
“Nissan Note Forum” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir